КОМЕНТАРІ | Навчання персоналу 3 листопада 2014 р.

Менторинг чи коучинг: що потрібно вашій компанії?

Одним із наслідків економічної рецесії є те, що компанії стикаються зі все більшим браком потрібних знань і навичок. Нічого дивного: у часи економічних негараздів інвестиції в навчання персоналу суттєво скорочуються.

Самые необычные бизнес-модели стартапов
Ілюстрація: Shutterstock
Підчас опитування «Talent Shortage Survey», проведеного ManpowerGroup, кожні вісім з десяти респондентів вказали на те, «що вчинення кроків, скерованих на розширення банку потрібних кваліфікацій, є ключовою умовою досягнення бізнес-результатів».

Проте, як зазначають Ліз Меррік (Lis Merrick), директор Coach Mentoring, та Стів О'Браєн, віце-президент фірми Chronus, «коли справа доходить до створення навчальних програм, у компаній виникає чимало запитань, як слід використовувати коучинг та менторинг у процесі розвитку своїх фахівців».

Метою коучингових програм є розвиток потенціалу працівника, набуття ним потрібних йому знань та навичок, а також покращення результативності індивіда у певних сферах його діяльності. Якщо порівнювати з менторинговими ініціативами, то програми з коучингу характеризуються стислішими термінами реалізації та вужчими навчальними цілями.

У більшості випадків корпорації використовують менторинг як доповнення до програм коучингу. Так, менторинг може стати ефективним засобом кар’єрного розвитку людини, зміцнення її впевненості в собі, а також навчання та зростання індивіда всередині організації. Існує два основних види менторингу: 1) консультативний, в рамках якого наставник виступає як радник для свого підопічного, а подеколи стає каталізатором його поведінкових змін, виступаючи як рольова модель; 2) спонсорський, коли топ-менеджер, скеровуючи розвиток кар’єри свого протеже, бере на себе нагляд та контроль за цим процесом. Дуже часто поєднання обох моделей дає змогу досягти найкращих результатів у розвитку організаційних талантів.

Оцінюючи доцільність використання стратегії коучингу або менторингу, організації повинні проаналізувати наступні позиції:

  • Цілі програми: ви хочете готувати зміни для сьогоднішніх керівників або для вас важливіше поглибити знання працівників у сфері певних процесів та процедур?

  • Бажані результати: якими повинні бути результати програми? Якнайшвидше покращення результативності працівника або розвиток його управлінських навичок у тривалішій часовій перспективі?

  • Методи досягнення результатів: Для розвитку навичок, можливо, найкращим варіантом буде коучингова програма тривалістю в один місяць. Натомість, для підготовки управлінського резерву варто використовувати середньо- чи довгострокову ініціативу з менторингу.

Такий аналіз дасть змогу організаціям визначити, які види коучингових чи менторингових програм найбільшою мірою відповідають їхнім потребам. Наприклад, компанія може застосувати поєднання консультативного та спонсорського менторингу для кар’єрного розвитку окремих індивідів або для формування поведінкових моделей, що відповідають її потребам.

Зрозуміло, що програмне забезпечення може суттєво підвищити ефективність управління цими програмами, наприклад, використання онлайн-плаформи сприятиме більшій залученості учасників ініціативи до процесу, а також зменшить часові витрати на її адміністрування. Проте, вибираючи технологічні інструменти, слід виходити з того, що без добре структурованої менторської чи коучингової програми жодний софт не дасть бажаної віддачі.

За матеріалами "Mentoring or Coaching: What's Best for Your Company?", Chief Learning Officer.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Активні продажі: система гарантованого залучення клієнтів (Наталія Дегтярьова)
25 жовтня 2017
Київ, Готель «Космополіт»
Вирішили. Впровадили. Результат. IV міжнародна конференція за методологією Адізеса
26-27 жовтня 2017
Київ, Готель «Либідь»
Транспортна логістика (Віктор Барановський)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Креативь! Поставь идеи на потокКреативь! Поставь идеи на поток
Интервью с генеральными директорами ведущих компанийИнтервью с генеральными директорами ведущих компаний
Можливо все!Можливо все!
К черту все! Берись и делай!К черту все! Берись и делай!
Бла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работаютБла-бла-бла, или Что делать, когда слова не работают


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)