КОМЕНТАРІ | Бізнес-стратегія 2 грудня 2020 р.

Ключові елементи для успішної зміни бізнес-моделі

Джерело: Rusbase

Світова економіка переживає наймасштабніший спад, і бізнес змушений адаптуватися. Аби описати зміну бізнес-моделі, часто використовується термін «півот» (pivot). Кілька відомих компаній вже змінили свою бізнес-стратегію під час пандемії. Що ж потрібно врахувати, аби півот успішно відбувся?

Ключові елементи для успішної зміни бізнес-моделі

Успіх залежить від можливості побачити проблему і вирішити її.

Наприклад, Spotify змінила бізнес-модель із музичного провайдера на дистриб’ютора подкастів. Спочатку платформа залежала від безкоштовних користувачів, які слухали рекламу. Під час пандемії у компаній залишалося все менше доходів, щоб витрачати їх на рекламний бюджет, і компанії на кшталт Spotify зазнавали збитків.

Замість того, щоб боротися за постійно падаючі доходи від реклами, Spotify змінила бізнес-стратегію. У компанії вже була платформа поширення аудіо, і вона стала монетизувати безкоштовних користувачів. Так само, як кілька років тому вчинила Netflix, Spotify почала скуповувати виняткові права на популярні подкасти і залучати користувачів ексклюзивним контентом.

Як малий бізнес змінюється під час пандемії

Невеликі компанії, що постраждали від пандемії, переходять в інтернет. Онлайн-платформи дають їм можливість поділитися зв’язками, встановленими до пандемії, і допомогти іншим малим підприємствам. Наприклад, Moxe вже була присутня в інтернеті до пандемії і більше інвестувала в просування своєї вітрини, ніж у дистрибуцію у фізичних точках продажів.

Фермери, які втратили доступ до первинного ринку ресторанів, можуть переключитися на прямі поставки клієнтам. Ресторани, у яких більше немає клієнтів, можуть інвестувати в мобільний додаток для доставки або пропонувати свої послуги в якості «хмарної кухні».

Така довгострокова адаптація гарантує, що бізнес продовжить отримувати дохід, поки триває пандемія і економічний спад.

Що потрібно для зміни бізнес-моделі

Для півоту потрібно врахувати три ключові чинники.

1. Розуміти тренди, викликані пандемією

Споживачі почали по-новому працювати, грати і робити покупки. Вони більше працюють віддалено, і їх залежність від технологій зростає.

Для взаємодії з клієнтами компанії інвестують в онлайн-вітрини і мобільні додатки. Ті, хто встиг переключитися на цифровий спосіб життя, випереджають конкурентів, котрі чекають відновлення роботи офлайн-магазинів.

2. Розширити існуючу бізнес-модель компанії

Успішний півот не означає вихід на абсолютно новий ринок. Деякі бренди асоціюються з певними речами, наприклад, Prada виробляє модні аксесуари. Якщо компанії необхідно досягти успіху в своїй основній діяльності, їй варто звернути увагу на суміжні ринки, пов’язані з їх основним продуктом. Нова лінія дизайнерських масок Prada показує, що вона використовувала впізнаваність бренду для виробництва важливого продукту, який потрібен у світі після пандемії.

3. Вносити прибуткові і довготривалі зміни

Якщо бізнес готовий вносити зміни, він повинен бути одночасно прибутковим і стійким. Продукт або послуга, які пропонує компанія, повинні зберігати і підвищувати цінність бренду, а також спонукати клієнтів до покупок. Згодом бізнес зможе перейти від своєї початкової бізнес-моделі до нової, стійкої в довгостроковій перспективі.

За матеріалами "These Are the Core Elements Needed to Successfully Pivot Your Business", Entrepreneur.

Ілюстрація: Inc.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19-20 травня 2021
Київ
Фахівець із закупівель. Навчання закупівлям від А до Я
21 травня і 18 червня 2021
Київ
Майстер-клас «Як побудувати успішну кар'єру в HR»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2021, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)