КОМЕНТАРІ | Лідерство 3 січня 2012 р.

Справжні лідери не звільняють людей

Ліз Раян (Liz Ryan), експерт з питань сучасного робочого середовища та колишній учасник рейтингу Fortune 500 HR executive, пояснює, чому справжні лідери (майже) ніколи не звільняють людей.

Ліз Раян (Liz Ryan)
Ліз Раян
(Liz Ryan)
Управління людьми ніколи не було простою справою. Адже й самі по собі люди часто виявляються складними. Як і інші важливі люди в нашому житті — рідня, діти, батьки чи близькі друзі — наші підлеглі можуть дратувати нас. Але як ми на це реагуємо? Якщо ми готові звільнити людину тільки через те, що вона дратує нас — значить наші лідерські навички залишають бажати кращого.

Людей, які заслуговують на звільнення тільки через те, що "неідеально" вписуються у наше уявлення того, яким повинен бути працівник — не існує.

Менеджери, для яких звільнення людей перейшло із категорії "виняткових випадків" в категорію "звичних справ" — слабкі лідери та управлінці. Адже, як відомо, існує два способи керувати людьми — через страх та абсолютний контроль, а також через довіру. Перший спосіб є найшвидшим. І для багатьох він здається очевидним рішенням всіх проблем. Другий спосіб набагато повільніший і вимагає більшої кількості часу. Він вимагає глибокого знання та розуміння кожного співробітника — речей, які його надихають та мотивують.

Дехто з нас не має на це часу. Набагато простіше використовувати метод "батога", ніж заглиблюватися у розкриття суті людей, з якими нам доводиться працювати. Але таке заглиблення є абсолютно необхідним, якщо ми по-справжньому хочемо зрозуміти природу лідерства.

Налагодження стосунків із найбільш проблемними працівниками, пошук шляхів до їх світогляду та мотивації — найскладніша частина роботи хорошого керівника. Але якщо менеджер цього не робитиме — він так і залишиться інструментальним управлінцем і ніколи не досягне статусу справжнього лідера. Коли ми говоримо підлеглому: "Ти звільнений", — то розмова і розвиток лідера на цьому припиняється!

Дуже легко керувати армією, якщо кожен солдат рухається в правильному напрямку і готовий на все заради досягнення спільних цілей. Коли ми керуємо такою "армією", на гребені ейфорії легко забути, що перемога у війні — це заслуга кожного з її учасників. Самовпевнений керівник може приписати успіх власним заслугам і перестати прислухатися до команди. Ми можемо сказати "давайте позбавимося від тих, хто не вірить в успіх нашого наступного проекту" і звільнити людей, які, можливо, були найрозумнішими та мали найширший світогляд. Найгірша помилка керівника — вимагати, щоб всі його підлеглі почали дивитися на світ через його призму.

Застаріле і абсолютно непридатне для сучасного бізнес-середовища правило стверджувало: "Наймайте повільно, звільняйте швидко". На жаль, до сих пір існують керівники, які намагаються керуватися цим абсурдним принципом. Проблема полягає в тому, що в основі даного правила лежить хибне припущення, що у менеджерів є необмежений час на прийняття рішення щодо найму. Насправді ж, найбільш талановиті кандидати ніколи не будуть витрачати свій дорогоцінний час на "вічні" співбесіди. Тому, якщо ви хочете працювати з найкращими — вам доведеться навчитися наймати швидко!

Тож правило сучасного бізнесу звучатиме з точністю до навпаки: "Ми повинні наймати людей досить швидко, при цьому будучи готовими інвестувати куди більше часу на розмови та дискусії в момент, якщо з якихось причин вирішимо розстатися із кандидатом". Люди, які можуть нас чомусь навчити, далеко не завжди виявляються тими людьми, яких би ми хотіли бачити своїми вчителями. Керівники часто з пристрастю захищають власний пріоритет, і намагаються позбавитися від кожного, хто вносить "дискомфорт" у їхнє спокійне життя.

І тільки вони здатні дати відповідь на запитання, ким хочуть бути: "Самозакоханими бюрократами чи справжніми лідерами".

За матеріалами "Real Leaders Don't Fire People", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
18 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Ключові навички сучасного керівника. Секрети сучасного менеджменту (Ірина Головньова)
18 серпня 2017
Київ
Як заробити в каналі збуту "Мережі" (Максим Голубєв)
19 серпня 2017
Київ
Тест-драйв програм МВА — "Try Tru MBA"

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Хватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работуХватит мечтать, займись делом! Почему важнее хорошо работать, чем искать хорошую работу
Делай меньше. Как избавиться от желания все успетьДелай меньше. Как избавиться от желания все успеть
Как работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатетьКак работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатеть
Книга Ленивого Гуру. Поток. Результаты. Без усилийКнига Ленивого Гуру. Поток. Результаты. Без усилий
Железная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успехаЖелезная хватка. Как развить в себе качества, необходимые для достижения успеха


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)