КОМЕНТАРІ | Бізнес-впевненість 9 грудня 2011 р.

Лідерство та природа впевненості

Стівен Арчер (Stephen Archer), директор британської консалтингової компанії Spring Partnerships, розповідає про природу "бізнес-впевненості", а також її зовнішні та внутрішні прояви.

Стівен Арчер (Stephen Archer)
Стівен Арчер
(Stephen Archer)
Останнім часом нам доводиться чимало чути про "бізнес-впевненість". Втім, мало хто задумується про те, що насправді існує два типи впевненості, які визначають поведінку лідера — зовнішня та внутрішня.

Зазвичай, говорячи про "бізнес-впевненість" ми маємо на увазі зовнішню впевненість, коли лідер аналізує стан своєї організації, а також її оточення, і приймає рішення відповідно до того, що він побачив.

Такий тип впевненості впливає на рішення щодо розширення, інвестицій, розвитку продуктів, маркетингу тощо. Але при цьому лідер діє обережно. Він прислухається до свого "внутрішнього чуття". І це також абсолютно нормально. Адже давно відомо, що економічний розвиток має циклічну природу і після злетів завжди бувають падіння. Лідерам просто доводиться вчитися прогнозувати майбутнє і діяти відповідно до цих прогнозів.

Але остання економічна криза була зовсім іншою. Хоч вона й не стала найбільш драматичним явищем в історії: нафтова криза 1970-их років була куди потужнішою, а Велика депресія 1930-их років — навіть гіршою — та все ж її непередбачуваність та зародження нового типу сумнівів не на жарт стурбувала бізнес-спільноту. Складалося враження, що ні політики, ні підприємці не мають відповіді на кризу, яка спалахнула у 2007-му.

Серія провалів у 2008-му році призвела до рецесії 2009-го і, як наслідок, цілком передбачуваного зниження зовнішньої впевненості. У 2010-му з'явилися перші ознаки відновлення і багато людей вже готові були завдячувати цим зовнішній впевненості, але наприкінці 2010-го року стало очевидно, що криза зовсім не закінчилася.

І що відрізняло кризу 2011 року — то це той факт, що тепер руйнувалася не лише зовнішня впевненість, але й внутрішня впевненість частини лідерів бізнесу і їхніх команд.

Сама система функціонування бізнес-лідерів перетерпіла зміни. Вона зіткнулася з потужною економічною невпевненістю, політичними провалами, регуляторними змінами та викликами, розвитком конкурентних ринків. Вся ця непевність, складність та неоднозначність зробила неможливою адекватну реакцію на події.

Перед обличчям кризи, природа якої виявилася недослідженою, багато бізнес-лідерів по-дитячому перелякалися. Вони просто не знали, що робити, коли їхній внутрішній впевненості було завдано такого удару. Багато хто спробував "забарикадуватися" і просто перечекати несприятливі часи, так, неначе цю рецесію можна було пережити без змін.

Цей страх вилився у два надзвичайно неприємні наслідки. По-перше, компанії США, Великобританії та інших розвинутих країн володіли більшою кількістю капіталу, ніж будь-коли раніше в історії. У США ця сума складала $20 трильйонів, що на 50% більше навіть за національний борг Сполучених Штатів — $14,3 трильйонів. Не дивно, що Обама агітував компанії витрачати, інвестувати та наймати людей.

Великі корпорації думали, що фінансовий капітал — найбезпечніше "страхування" від будь-яких економічних потрясінь. І саме це їхнє переконання принесло надпотужну шкоду світовій економіці.

Другий наслідок страху лідерів — це безпрецедентне зростання кількості злиттів та поглинань. По суті, єдиною річчю, на яку компанії все ще готові були витрачати свої заощадження — стала купівля інших компаній. Чому? Знову ж таки, через переконання, що збільшуючи свій розмір, вони захищають свій бізнес.

Проблема ж полягала в тому, що самі по собі злиття не створюють цінності для економіки. Навіть навпаки — вони призводять до виснаження, оскільки об'єднані ресурси консолідуються.

Чому акціонери так і не спромоглися "розплющити очі" на цю страшну хворобу, залишається таємницею. Однією з можливих причин є те, що вони просто не зрозуміли її; іншою — що лідери втратили свою віру в бізнес.

За матеріалами "Leadership and the nature of confidence", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)
5-6 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Асистент керівника: мотивація, організація роботи, ефективна комунікація (Наталія Дегтярьова)
7 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Все, що необхідно знати власникам малого бізнесу про фінанси, бюджети і мотивацію (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Зачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем местеЗачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем месте
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Обретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеруОбретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеру
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Привычка к творчествуПривычка к творчеству


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)