КОМЕНТАРІ | Рівень щастя працівників 4 листопада 2020 р.

Працівники у фокусі: чи варто орієнтуватися на рівень щастя

Джерело: OPEN

Чимало компаній сьогодні вважають важливим показником успішної діяльності рівень щастя працівників. Дійсно, якщо люди задоволені, це позитивно відбивається на репутації бізнесу, тому залучити нових кваліфікованих працівників стає легше. Та чи дійсно рівень щастя — це той показник, на якому варто фокусуватися? Можливо, є краща альтернатива?

Працівники у фокусі: чи варто орієнтуватися на рівень щастя

На думку Емми Бруднер (Emma Brudner), директорки з People Operations (напрямку, який опікується продуктивністю та розвитком людей) компанії Lola.com, надмірна увага до щастя працівників може принести бізнесу більше шкоди, аніж користі.

По-перше, тому що щастя швидкоплинне. Людину можуть робити щасливими цукерки, проте якщо компанія завжди триматиме коробочку улюблених солодощів на її столі, це не матиме ніяких довгострокових наслідків. Багато досліджень доводять, що на відчуття щастя впливає безліч тривіальних речей. Тому якщо компанія фокусується саме на цьому критерії, то вона ризикує приділяти увагу дрібним тактичним речам замість важливих довгострокових.

По-друге, розуміння щастя сильно відрізняється у різних людей. Якщо зробити щасливим кожного стає метою компанії, вона ризикує забути про власну культуру й почати шукати шляхи для задоволення індивідуальних забаганок кожного працівника.

По-третє, якщо компанія декларує, що щастя підлеглих — її пріоритет, то вона цим забирає у них відповідальність. Особливо це актуально для молодих працівників, які лише розпочинають будувати кар’єру. Замість формування проактивної позиції компанія підштовхує їх пасивно чекати, доки їх «зроблять щасливими» керівники або менеджери з розвитку. Працівники більше не бачать сенсу замислюватися над тим, що для них насправді важливо, втрачають звичку до рефлексії. А це веде до зростання невдоволення. Таким чином, прагнення зробити працівників щасливими може мати зворотний ефект.

Людина може вважати себе реалізованою, навіть коли її рівень щастя коливається

Емма Бруднер вважає, що замість щастя компаніям варто фокусуватися на іншому понятті — самореалізація. У чому різниця між щастям та задоволенням від реалізації власних талантів та спроможностей? Звичайно, кожна людина може мати власне визначення самореалізації. Проте якщо компанія відповідає тим очікуванням, які встановила під час співбесіди з працівником, а він постійно навчається та зростає, — скоріше за все, він відчуває себе реалізованим.

Цікаво те, що людина може вважати себе загалом реалізованою, навіть коли її рівень щастя коливається. Скажімо, навчання новому може спочатку бути дискомфортним, проте воно веде до зростання і, відповідно, до більшого задоволення у довгостроковій перспективі. Часто ми згадуємо про часи, коли досягали найбільшого кар’єрного зростання, як найважчі у житті. Якщо у той момент нас би попросили оцінити рівень щастя, навряд чи він був би високим. Проте ми не зголосилися б поміняти самореалізацію на миттєве задоволення.

Саме лише запитання «Чи відчуваєте ви себе реалізованим?» провокує рефлексію. Щоб відповісти на нього, людині потрібно поміркувати про власні бажання, очікування, пріоритети. Поняття «самореалізація» покладає відповідальність за зростання не лише на компанію, але й на працівника. Також фокус не на щасті, а на самореалізації стимулює бізнес приділяти увагу ініціативам, які мають глибший сенс для людей. Наприклад, безкоштовне пиво та цукерки можуть зробити працівників щасливими, але не реалізованими.

Фокус не на щасті, а на самореалізації стимулює бізнес приділяти увагу ініціативам, які мають глибший сенс для людей

Як вимірювати самореалізацію? Для цього можна поставити працівнику наступні запитання:

  • Наскільки ймовірно, що ви порекомендуєте компанію як місце для роботи (за шкалою від 1 до 10)?
  • Наскільки ви відчуваєте, що зростаєте у своїй ролі в організації?
  • Наскільки співпадають очікування, які сформувалися у вас під час співбесіди, і реальна робота в компанії?
  • Чи раді ви, що приєдналися до нашої команди? Чому так або чому ні?
  • Наскільки реалізованим ви себе вважаєте у компанії за шкалою від 1 до 10?

Може здаватися, що зміщення фокусу зі щастя працівника до самореалізації не несе великого сенсового навантаження. Проте насправді цей крок може мати значний ефект, вплинути на поведінку та мислення працівників і керівників бізнесу.

За матеріалами "Stop Trying to Make Your Employees Happy. Start Thinking About Their Fulfillment Instead", Inc.

Ілюстрація: People Matters



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
30 листопада 2020
Київ
Робота з опором персонала
7-23 грудня 2020
Онлайн-курс
Видатний керівник: Лідерство. Менеджмент. Управління людьми. Мотивація. Управління ключовими фінансовими показниками
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)