РЕЦЕНЗІЇ | Книга 30 березня 2006 р.

Стратегія блакитного океану
(Blue Ocean Strategy)

Стратегия голубого океана. Как создать свободную нишу и перестать бояться конкурентов (У. Чан Ким, Рене Моборн)
ДОКЛАДНО ПРО КНИГУ
Автори книги: У. Чан Ким, Рене Моборн (W. Chan Kim, Renee Mauborgne)

Одна справа плавати у відкритому морі, з усім необхідним обладнанням — радіо, радаром, Глобальною системою навігації та визначення положення; і зовсім інша — рушати в плавання цілковито сліпим, як підкорювачі морів XV століття. Але саме з такою проблемою стикаються лідери кілька останніх років. Вони пливуть у величезному океані новітніх стратегій, озброєні неадекватним інструментом.

Потреба такого інструментарію стала очевидною з 1994 року, коли Хемел і Прахалад вперше ствердили, що успішні компанії повинні не рухатися серед знайомих вод, давно установлених практик, а виробляти нові безпрецедентні для їхньої індустрії бізнес-моделі.

"Стратегія блакитного океану" — спроба аналітичного наближення, базованого на авторському переконанні, що ефективні стратегії повинні відрізнятися від тих, до яких ми звикли. Ось що мається на увазі під фразою "блакитний океан".

Блакитні океани... — це незаймані простори для ринку, які вимагають бути створеними; це можливість високоприбуткового зростання. У блакитних океанах змагання і суперечки є недоречними, оскільки ще не існує навіть правил гри. Ключовим елементом стратегії блакитного океану є "новизна оцінки": комбінація диференціації та низької ціни, яка розміщує продукт або послугу поза полем змагань.

Звернімося, наприклад, до історії про "Жовтий хвіст" — вина, створеного спеціально для ринку США і запущеного у виробництво в 2000 році Винами Каселла — маленьким сімейним винним заводом. Каселла кинув виклик звичній винній індустрії, яка стверджувала, що вино — це унікальний напій для знаючого споживача, який потребує складного і широкого вибору продуктів. Він досягнув результатів завдяки маркетингу і вибудовуванню бренду, який засновувався на невідповідній термінології.

Таким чином, Каселла створив блакитний океан, представивши нетрадиційне вино для таких споживачів, які зазвичай не п'ють вина. М'який, солодкий, фруктовий "Жовтий хвіст" апелював до любителів пива та коктейлів. Каселла спростив вибір, пропонуючи лише по одному сорту червоного та білого вина.

Як результат — бренд "Жовтий Хвіст", найшвидше здобув собі популярність за всю історію американських та австралійських винних магазинів. А винний завод Каселла став одним з найбільших у Австралії.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)