РЕЦЕНЗІЇ | Книга 18 липня 2007 р.

Як рухати бізнес

Успішність для компаній — це вміння утриматися на хвилі зростання. Проте, дуже мало з них здатні правильно вибрати свою хвилю і утриматися на ній, замість того, щоб брати на себе відповідальність за зайві інвестиції та входити у чужі сфери та ринки. Один із топ-менеджерів Bain & Co Кріс Зук (Chris Zook) окреслив цю тенденцію у своїй книзі "Прибуток від ключової діяльності" (Profit from the Core). Його порада керівникам була простою: визначте та усвідомте свій ключовий бізнес, зростайте разом з ним, стаючи експертом у всіх його аспектах. Другою книгою Кріса став бестселер "Поза ключовою діяльністю" (Beyond the Core), у якій він пояснював способи впровадження та підтримки допоміжних бізнесів. Тепер же читачі мають нагоду познайомитися із третьою книгою Кріса Зука, в якій він продовжив "трилогію ключової компетенції": "Безупинні: Пошук прихованих активів для відновлення ключової діяльності та підкріплення прибуткового зростання" (Unstoppable: Finding Hidden Assets to Renew the Core and Fuel Profitable Growth).

Більшість порад, які ми можемо знайти у цій книзі — підсумок більш ранніх публікацій автора. Використовуючи інформацію студій Bain, Зук робить висновок, що, зважаючи на процеси глобалізації та всесвітній вплив Інтернету, двом третинам компаній варто переосмислити свій ключовий бізнес. Щоб утриматися на гребені хвилі, їм слід суттєво змінити свій стратегічний фокус та по-новому застосовувати свої сильні сторони. І хоча це твердження суперечить більш раннім публікаціям Кріса, оскільки раніше він звинувачував диверсифікацію у всіх можливих бідах та негараздах, все ж автор пропонує читачам проаналізувати ключові компетенції свого бізнесу та можливі сфери їх застосування. Ідеї, використані у книзі, по суті є переспівом "Стратегії блакитного океану" (Чан Кім та Рене Моборн) та "Як зростати, коли ринок стагнує" (Адріан Сливоцький та Річард Вайс).

Зук додає до випробуваних стратегій свою власну "родзинку". Він наголошує, що його стратегія здатна допомогти компаніям на пізній стадії розвитку, коли перевірена формула успіху чомусь перестає приносити позитивний результат. На думку автора сьогодні ця стадія наступає раніше, оскільки оточення бізнесу постійно змінюється, а сам бізнес — прискорюється.

Книга "Безупинні..." стверджує, що успішна диверсифікація вимагає від керівників бізнесу відмінного розуміння власної суті. По-перше, потрібно правильно інтерпретувати зміни у галузі та розуміти, який вплив вони матимуть на організацію. Як тільки власник зрозуміє, куди повинен рухатися бізнес, йому слід "просканувати компанію на наявність прихованих активів" і змінити стратегію компанії відповідно до отриманих результатів. Лише таким чином можна мобілізувати бізнес і змусити його рухатися в потрібному напрямку. Класичний приклад: редизайн бізнесу Apple, керівники якого вирішили використати свої сильні технологічні сторони для запуску бізнесу, пов'язаного із цифровою музикою.

Проте найскладнішим завданням є потреба визначити, коли саме змінювати фокус організації. Кріс пропонує кілька способів, які здатні допомогти вчасно відшукати сильні сторони компанії. Такі "приховані активи" зазвичай можуть перебувати у трьох станах: так звані суміжні бізнеси (розширення споживчої сегментації, географічних ринків чи сервісів), підтримка організацій та розвиток неключових компетенцій. Ще одна можливість — отримання зворотнього зв'язку зі споживачами щодо їхніх мінливих потреб, унікальних каналів дистрибуції чи сфер продуктової експертизи.

Все це звучить настільки логічно, що іноді навіть стає дивно, чому ж так часто провалюються спроби переосмислити ключову компетенцію бізнесу? Одна з причин може приховуватися в тому, що до часу прийняття рішення про зміни, їхній бізнес вже стагнує або ж гине у кризі. Зук переконаний: "Лише одна із 10-ти компаній продовжує зростати через десять років після свого заснування. І цей відсоток постійно скорочується разом із прискоренням та глобалізацією світового бізнесу". Проте компаніям не варто втрачати надію. Врятувати бізнес може зміна фокусу та готовність повернутися на вершину.

Ярослав Федорак, за матеріалами BusinessWeek.




БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20 січня — 1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Mini MBA — "Ефективний керівник"
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Игнорируй всех, или Как стать креативнымИгнорируй всех, или Как стать креативным
Искусство возможности. Как сыграть свою лучшую партию в карьере и жизниИскусство возможности. Как сыграть свою лучшую партию в карьере и жизни
Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)Три признака унылой работы. История со смыслом для менеджеров (и их подчиненных)
Бойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзникаБойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзника
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)