РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 18 грудня 2018 р.

Стартап-бульбашка: 11 антиправил для підприємців майбутнього

Джерело: Blog.kniga.biz.ua

Справжня халепа трапилася з автором "Таємного щоденника Стіва Джобса" і технологічним оглядачем Nesweek Деном Лайонсом (Dan Lyons). У 52 роки його звільняють з хорошої роботи, аргументуючи це тим, що їм потрібна "свіжа кров". Вдома чоловіка чекають безробітна дружина з мігренями та дві семирічні дочки-близнючки. Зваживши всі за і проти, журналіст вирішує йти працювати у стартап HubSpot, де йому запропонували посаду радника з маркетингу. А що було далі, Лайонс розповів у книзі "Крах. Моя невдача у стартап-бульбашці" (Disrupted: My Misadventure in the Start-Up Bubble). Уже з назви книги зрозуміло, що його кар’єра у стартапі склалася не дуже добре…

Книга вийшла в США у 2016-му році і наробила страшенного галасу. Відвертості автора про внутрішню кухню "ГабСпоту", де він працював 20 місяців, викликали массу обговорень. Адже на момент пригод Лайонса, HubSpot не був стартапом-початківцем, там працювало більше 5000 людей.

Історія Дена Лайонса — це чудова сатиристична розповідь про те, як нове покоління підприємців сходить із розуму у своїх стартапах. Ті, хто занурені у IT сферу, не знайдуть у книзі нічого скандального. Технологічних стартапів стає щороку більше, в тому числі і в Україні. Мілленіали, яким вже на п’яти наступає покоління Z, залюбки йдуть працювати у такі компанії. Тож до чого треба бути готовим?

Крах. Моя невдача у стартап-бульбашці (Ден Лайонс)

11 антиправил для стартаперів

Щоб не розказувати про усі дивацтва, з якими журналіст Ден Лайонc зустрівся у Кремнієвій долині, ми підготували добірку антиправил для тих, хто мріє створити стартап на мільйон. Мільйон позитивних відгуків колишніх співробітників :).

Створіть неконкурентний продукт

В першу чергу, вирішіть як будете продавати, а вже потім — що. Найміть директорів з продажів та маркетингу, після цього — команду розробників продукту. Своїх працівників забезпечте програмами конкурентів, адже ваш продукт ще не скоро буде придатним до роботи.

Не беріть на роботу нікого старше 30 років

І то тільки на "дорослі" посади. Ваш ідеальний кандидат — вчорашній студент престижного ВНЗ. Голодний, але завзятий. Платіть йому мізерну заробітну плату, а як вогню в його очах стане менше — одразу звільняйте. Не беріть на роботу темношкірих чи ще якихось екзотичних працівників. Вагітних звільняйте одразу, як дізнаєтесь про їх "цікавий стан", і без пояснень.

Ніякої адаптації для нових працівників

Для чого? Ну прийшов новий радник з маркетингу на роботу в перший день, ну і що. Сам розбереться куди йому йти і що робити. А як ні — то для чого він вам потрібен?

Коли я дістаюся рецепції, відбувається щось дивне: на мене ніхто не чекає. Секретарка Пені, яку можна сплутати зі старшокласницею, й гадки немає хто я і чому приперся.

Холодні дзвінки — ваше все

Армія телемаркетологів (менеджерів з активного продажу чи операторів колл-центру) повинна приносити вам ліди (lead, потенційних клієнтів). І крапка. Посадіть їх у найбільшу кімнату офісу, і нехай там горланять без перерви на рекламу і вихідні. А неслухняних працівників періодично запихуйте до них в кабінет. Хто сказав, що "холодні" дзвінки — це минулий вік?

Влаштовуйте наради з приводу чи без

У "ГабСпоті" люди шлють запрошення через гугл-календар буквально з кожного приводу, навіть щоб разом пообідати.

Google-календар ваших підлеглих має бути відкритим і вщент забитим зборами. Кожен працівник — командний гравець, тому чужих нарад не буває.

На наради беріть плюшевого медведика

Або гумову ляльку, залежно від ваших смаків. Відкриття духовного лідера "ГабСпоту" Дхармеша — справжній прорив у менеджменті. Ведмедик не просто іграшка — це ваш майбутній клієнт. Розмовляйте з ним, задавайте питання, обговорюйте нові ідеї. Так народжується клієнтоорієнтованість.

Перетворіть роботу на розвагу, а офіс — у дитячий садок

У ваших голодних вчорашніх студентів не повинно бути ніякого життя поза межами офісу. Тільки робота, тільки хардкор. Маніпулюйте молоддю, розфарбувавши їхні сірі будні. Для цього вам потрібні лише м’ячі на колесах замість стільців, настільний футбол, пінг-понг, ігрові приставки, масажний кабінет, безкоштовне пиво та цукеркова стіна.

Не прислухайтесь до "свіжої крові" в колективі

Усі, кого ви наймаєте, повинні принести вам нових лідів. Це основна функція працівника будь-якого відділу. А не пусті балачки про покращення ПЗ, блогу чи ще чогось. А якщо ідея новенького справді геніальна — видайте її за свою.

Одягніть все і всіх у корпоративний колір

Помаранчеві стіни, помаранчеві меблі, помаранчеві блокноти, футболки, браслети на руках… Що, ваш корпоративний колір не помаранчевий? Дарма. У США він давно хіт сезону.

Примушуйте працівників репостити всі новини компанії

Якісний SMM, він такий. Друзі ваших друзів на Facebook повинні знати, що компанія у якій ви працюєте — справжня бомба, і скоро вона розірве світ своїм продуктом.

Пропагуйте позитив, він заразливий

Наше програмне забезпечення не просто допомагає компаніям продавати продукт — воно змінює життя людей. Ми змінюємо життя людей.

Підтримка корпоративного настрою важливіша за ефективну роботу, а особисті якості — за професійні. Саме так народжуються компанії-бульбашки і професіонали-бульбашки.

Замість висновків

Якщо ви втомилися від нудної бізнес-літератури, то книга Дена Лайонса однозначно потішить вас ідіотизмом, який вирує у венчурних стартапах. За словами автора, вся суть такого бізнесу зводиться до простої формули: гарний маркетинг + хайп + натовп інвесторів = засновники-мільйонери. Тільки у цій формулі немає місця для якісного продукту.

Люди у таких компаніях живуть сьогоднішнім днем. Вони не знають, як керувати командою. Не знають, як продавати. Не знають навіть, що за продукти продають… Ваш мозок навіть осягнути не зможе, скільки часу й грошей спускають у трубу.

Під час читання історії, у вас неодмінно виникне запитання: а чи не перегнув палицю Ден Лайонс? Автору книги неодноразово закидали, що він сам ні нащо не здатний, того і біситься. Проти цього виступає портфоліо журналіста: його статті публікувалися у The New York Times, CQ, Wired, Vanity Fair. Отже, бачимо протистояння класичної журналістики та діджитал-маркетингу. Конфлікт поколінь у дії. Схвалюючи чи не дуже автора книги "Крах", ми не можемо бути певні, що у 2048 році нас, копірайтерів, не витіснить штучний інтелект.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21-22 серпня 2019
Київ
Розвиток інтелектуальних і організаційних компетенцій керівника
20 серпня 2019
Київ
Майстерня рішень з Андрієм Березовським «Вплив задоволеності клієнтів на прибутковість бізнесу. Основні інструменти моніторингу задоволеності»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)