РЕЦЕНЗІЇ | Книга 3 лютого 2010 р.

Подумайте двічі: Як використати силу алогічності

Think Twice: Harnessing the Power of Counterintuition

Серед найбільш несподіваних аспектів фінансової кризи є те, що навіть найбільш розумні та інтелектуальні люди приймали так багато рішень, які в результаті здавалися очевидно хибними та парадоксально помилковими. Жадібність та надмірна самовпевненість були очевидними серед банкірів, кредитних консультантів, позичальників та багатьох інших, пов'язаних із грішми працівників. Але найважливіший провал виявився когнітивним — люди мислили про ризики та їх наслідки неправильно.

Саме про це й розповідає Майкл Маубоссін (Michael Mauboussin) у своїй книзі "Подумайте двічі: Як використати силу алогічності" (Think Twice: Harnessing the Power of Counterintuition). Як він пише: "Щоб прийняти правильне рішення, вам обов'язково потрібно подумати двічі — а саме цього ваш мозок хоче уникнути". Реальність занадто складна.

Пояснення того, яким чином працює наш мозок — це тема, яка давно бентежить суспільство, а останнім часом вона особливо зацікавила економістів та інвесторів. Маубоссін, ключовий інвестиційний стратег у Legg Mason Capital Management, написав книгу, яка намагається дати відповідь на це запитання.

То що ж змушує нас приймати наскільки нерозумні та значною мірою залежні від випадковості рішення? В основі цього передусім лежить тенденція судити про поведінку інших відповідно до своєї власної. По-друге, це людська риса плутати причини та наслідки. На щастя, книга дає нам цілком чіткі відповіді щодо того, як "перехитрити" самих себе і почати діяти більш розсудливо.

Назва книги "Подумайте двічі" вочевидь є своєрідним протиставленням до книги Малкольма Гладвела (Malcolm Gladwell) "Як оком змигнути" (Blink), в якій розповідається про корисність миттєвих рішень, які приходять раптово і дуже швидко. У книзі Маубоссіна є навіть окремий розділ "Довіряйте своїй інтуїції лише якщо ви постійно практикуєте її". На глибоке переконання автора, інтуїція здатна працювати лише у стабільному середовищі, в якому умови залишаються незмінними, вся інформація відома, а причинно-наслідкові зв'язки — лінійні.

Посилаючись на Деніела Канемана (Daniel Kahneman), автор описує дві системи прийняття рішень. Перша з них базується на досвіді та інтуїції, є максимально автоматизованою та, по суті, не піддається контролю. Друга є аналітичною: вона набагато повільніша, вимагає вдумливого аналізу і багатьох зусиль. Але при цьому ви можете з великою впевненістю відповідати за результат.

Основний виклик, який постає перед тими, хто приймає рішення, на думку автора — це відучити себе завжди проводити прості паралелі і будувати довготривалі висновки, намагаючись аналізувати динамічні ситуації. Все набагато складніше, ніж здається.

Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 квітня 2019
Київ
Все, що необхідно знати власникам малого бізнесу про фінанси, бюджети і мотивацію
10-31 травня 2019
Київ
MASTER SALES. Системний курс навчання керівників відділу продажів
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2019, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)