РЕЦЕНЗІЇ | Книга 22 вересня 2010 р.

Когнітивний надмір

Cognitive Surplus

Традиційний медіа-бізнес повинен змінитися або померти. Представникам молодших аудиторій вже недостатньо читати або дивитися: вони повинні твітити, писати в блог, оновлювати свій статус (бажано — все одночасно). Цифрові мережі змінюють культуру, економіку та політику.

У своїй новій книзі "Когнітивний надмір: Креативність та щедрість віку зв'язку" (Cognitive Surplus: Creativity and Generosity in a Connected Age) автор Клей Шіркі (Clay Shirky) пояснює, яким чином вікі та флеш-моби впливають на стосунки між представниками суспільства. Під "когнітивним надміром" Шіркі має на увазі потенційний вільний час. Зараз ми витрачаємо час на "погане" телебачення, тоді як могли б набагато більш ефективно інвестувати його в розвиток онлайн-спільнот.

Від численних книг на подібну тематику "Когнітивний намір" відрізняє здатність автора показати, як носій (Інтернет) може бути ідеальним для вирішення соціальних питань. Втім, книга Шірка абсолютно чорно-біла. Він практично не сприймає і не показує "сірих" тонів, від чого виникає відчуття штучності.

Втім, мережа перевантажена думками та враженнями, більшість з яких ніколи не "показували в одному напрямку". Тут є люди, які захищають зброю і заперечують проти неї, є ті, які захищають меншини, і є ті, які виступають проти них. Тому насправді часто може статися, що Інтернет забиратиме ваш час, замість того, щоб звільняти його для вас.

Природа Інтернету полягає в тому, що він дозволяє розвиватися і розповсюджуватися всім ідеям, як хорошим, так і поганим. Він може бути настільки ж зручним інструментом для терористичних угруповань та розповсюдження дитячої порнографії, як і для активістів, які проповідують здоровий спосіб життя та вегетаріанство.

Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)