РЕЦЕНЗІЇ | Книга 22 вересня 2010 р.

Когнітивний надмір

Cognitive Surplus

Традиційний медіа-бізнес повинен змінитися або померти. Представникам молодших аудиторій вже недостатньо читати або дивитися: вони повинні твітити, писати в блог, оновлювати свій статус (бажано — все одночасно). Цифрові мережі змінюють культуру, економіку та політику.

У своїй новій книзі "Когнітивний надмір: Креативність та щедрість віку зв'язку" (Cognitive Surplus: Creativity and Generosity in a Connected Age) автор Клей Шіркі (Clay Shirky) пояснює, яким чином вікі та флеш-моби впливають на стосунки між представниками суспільства. Під "когнітивним надміром" Шіркі має на увазі потенційний вільний час. Зараз ми витрачаємо час на "погане" телебачення, тоді як могли б набагато більш ефективно інвестувати його в розвиток онлайн-спільнот.

Від численних книг на подібну тематику "Когнітивний намір" відрізняє здатність автора показати, як носій (Інтернет) може бути ідеальним для вирішення соціальних питань. Втім, книга Шірка абсолютно чорно-біла. Він практично не сприймає і не показує "сірих" тонів, від чого виникає відчуття штучності.

Втім, мережа перевантажена думками та враженнями, більшість з яких ніколи не "показували в одному напрямку". Тут є люди, які захищають зброю і заперечують проти неї, є ті, які захищають меншини, і є ті, які виступають проти них. Тому насправді часто може статися, що Інтернет забиратиме ваш час, замість того, щоб звільняти його для вас.

Природа Інтернету полягає в тому, що він дозволяє розвиватися і розповсюджуватися всім ідеям, як хорошим, так і поганим. Він може бути настільки ж зручним інструментом для терористичних угруповань та розповсюдження дитячої порнографії, як і для активістів, які проповідують здоровий спосіб життя та вегетаріанство.

Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
22 січня 2020
Київ
Управління відділом продажів
23-24 січня 2020
Київ
Мегатренди 2030. Нова роль керівника майбутнього
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець


bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)