Розробка стратегії і плана розвитку бізнесу


РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 7 лютого 2014 р.

Допомога замість нав’язливості

Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype

Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype
» Докладніше на Amazon
Потенціал традиційного маркетингу з його вічною боротьбою за місце у свідомості споживачів вже вичерпано, — вважає Джей Баєр (Jay Baer)1, автор книги "Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype" ("Youtility. Мудрий маркетинг — це допомога, а не тиск") та відомий консультант у сфері медіа. Не в останню чергу тому, що фундамент цієї стратегії «дав тріщину». Причина: дедалі більша недовіра, яку споживачі виявляють до бізнесу. Отже, Баєр пропонує компаніям використовувати альтернативний підхід до маркетингу, який він назвав «Youtility».

Ідея Youtility, хоча і не вражає концептуальною новизною, дуже точно віддзеркалює реалії сьогодення. В умовах, коли маркетологам доводиться боротися за увагу споживача не стільки зі своїми колегами із фірм-конкурентів, а з самим об’єктом своїх зазіхань, краще не намагатися вразити останнього чимось оригінальним , а просто надати людині щось користе.

Серед прикладів застосування Youtility — інформаційний вісник Scotts Miracle-Gro, провідного виробника товарів для догляду за садом, який пропонує поради щодо догляду за газоном, зміст яких залежить від місця проживання споживачів та типу їхнього газону. А Columbia Sportswear, світовий лідер у виробництві одягу та взуття для активного відпочинку, запропонувала клієнтам безкоштовний мобільний додаток, з котрого туристи можуть довідатися, як правильно зав’язувати десятки видів вузлів, а також, коли доречно застосовувати кожний із них. (А кількість завантажень цієї програми за приблизно 12 місяців сягнула 387 тис.)

«Ваш потенційний клієнт повинен побачити у вас друга, — пише автор. — І, якщо ви як друг надаєте їм справжню цінність, а не просто закидаєте їх купонами, вони винагородять вашу компанію своєю лояльністю та прихильністю — точнісінько так, як ми винагороджуємо друзів». Таким чином, компанії, що взяли на озброєння Youtility, замість того, щоб докучати споживачами набридлими усім запрошеннями «like-ати», скажімо, на своїй сторінці у Facebook, використовують цю та інші платформи для того, аби у чомусь допомогти клієнтам.

Вторувати шлях до споживачів, надаючи їм певну корисну інформацію, м’яко кажучи, не просто. Баєр наводить дані дослідження, проведеного Google: так, якщо 2010-го, перед тим, як прийняти рішення про купівлю, люди зверталися до 5,3 інформаційних джерел, то через рік — вже до 10,4. І це не стосується лише купівлі дорогих речей. Вибираючи заклад, де можна нашвидкуруч перекусити, споживачі перебирають щонайменше 5,8 пропозицій. «Якщо сам факт того, що американці беруть на себе клопіт вводити дані майже шість разів для того, щоб вирішити, де з’їсти канапку з куркою, не переконав вас у необхідності виграти інформаційну війну, — тоді все, я здаюся», — зазначає автор.

На переконання Баєра, ключ до маркетингового успіху у тому, щоб знайти своє місце у величезному інформаційному пулі. Візьмемо мобільний додаток Clorox myStain, який відразу порадить вам, як позбутися плям на одязі. З одного боку, можна сказати, — непоганий спосіб нагадати про існування компанії Clorox. Але, попри все, чимала частка успіху додатку, — у бажанні компанії допомогти, не задіюючи для цього безпосередньо свої продукти.

Як показано у книзі: в арсеналі Youtility — неймовірне різноманіття інструментів. Цей підхід з неабиякою користю для себе використовують не лише виробники, але й лікарні, готелі і навіть таксисти. Так, один із них навіть обзавівся власним виданням з рекомендаціями, де найкраще повечеряти, яке, звісно, нічого спільного не має із замовленням таксі. Але до кого ще ви звернетеся, коли вам буде потрібно потрапити до готелю після гарної вечері?

Незважаючи на те, що такі прийоми нам усім добре знайомі, ця книга по-справжньому практична та актуальна. Недарма ж вона опинилася у переліку бестселерів The New York Times2.

За матеріалами strategy+business.


    1 Президент компанії Convince & Convert, що займається консалтингом у сфері соціальних медіа та контент-маркетингу. Співавтор книги «The NOW Revolution» («Революція ЗАРАЗ»)

    2 Також книга посіла другу позицію у категорії «Маркетинг» переліку «Найкращі книги 2013-го року» за версією видання strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 квітня 2017
Київ, kmbs
Від персональної місії до командних результатів (Ярослава Лоянич)
27-28 квітня 2017
Київ
Управління запасами — збільшення прибутку компанії (Олена Павлова)
28-30 квітня 2017
Київ, БЦ Інком
Тренінг із досягнення надрезультатів «Контекст» (Арсен Рябуха, Володимир Герасічев)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью
Интервью с генеральными директорами ведущих компанийИнтервью с генеральными директорами ведущих компаний
Тайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на васТайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на вас
Как привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стрессаКак привести дела в порядок. Искусство продуктивности без стресса
Фокус. Достижение приоритетных целейФокус. Достижение приоритетных целей


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)