РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 20 березня 2014 р.

«Великі дані»: чи піде революція на благо?

Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think

Якщо кількість даних, що сьогодні генерується у світі, представити у вигляді цунамі, то висота хвилі, напевно, накрила б усю земну кулю. Так, впродовж перших тижнів проекту The Sloan Digital Sky Survey (масштабне дослідження зображень та спектрів зірок та галактик) було зібрано більше даних, ніж за всю історію астрономії. А кількість даних, котрі щодня переробляє Google, у тисячі разів перевищує обсяги текстової інформації, що зберігається у Бібліотеці Конгресу США.

Ще недавно обробка цих квінтильйонів біт даних була річчю неможливою. Натомість зараз ситуація докорінно змінилася. Збереження даних стало напрочуд дешевим, а величезна кількість досконалих алгоритмів дозволяє «виловити» в океані інформації певний сенс. Але найбільш вражаючим є те, що і організації, і окремі індивіди придумують нові й нові способи, як все це можна застосувати.

Большие данные. Революция, которая изменит то, как мы живем, работаем и мыслим (Виктор Майер-Шенбергер, Кеннет Кукьер)
ДОКЛАДНІШЕ ПРО КНИГУ
Так, сервіс Google Flu Trends, аналізуючи статистику запитів у пошуковій системі Google, прогнозує спалахи епідемії грипу краще за медиків. SecDev Group може визначити місця порушення домовленості про перемир’я у «гарячих» точках світу протягом 15 хвилин. А науковці HP Labs доволі точно прогнозують касовий успіх фільму, аналізуючи швидкість появи відповідних твітів.

У своїй книзі «Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think» («Великі дані. Революція, що змінить наше життя, роботу і мислення»)1 Віктор Маєр-Шонбергер (Viktor Mayer-Schonberger), професор Оксфордського університету, та Кеннет Цукєр (Kenneth Cukier), редактор видання Economist, аналізують революційний вплив «великих даних» на сучасний світ. При цьому автори висувають дві важливі тези.

По-перше, отримати значущі висновки можна лише, якщо розмір вибірки наближається до чисельності групи, що вивчається. Проводячи паралелі із кінострічкою, яка народжується із низки численних фотографій, автори зауважують, що збільшення обсягів даних є критично значущим, бо кількісні зміни породжують зміни якісні. Здатність вивчати не вибірку, а увесь сегмент населення, котрий є предметом дослідження, — одна із кардинальних змін, яку принесла з собою епоха «великих даних».

По-друге, «великі дані» дозволяють прогнозувати широкий спектр явищ з допомогою кореляції, навіть якщо причинно-наслідкові зв’язки не встановлено. «Суспільству потрібно скинути з очей пелену одержимості причинністю та задовольнятися простою взаємозалежністю, знаходячи відповідь на запитання "що?" замість "чому?"», — пишуть Маєр-Шонбергер та Цукєр, при цьому додаючи: «Ми відмовляємося не від точності як такої, а лише від нашої беззастережної відданості їй». Інакше кажучи, розуміння теоретичного підґрунтя питання та точність не завжди потрібні для того, щоб отримати реальні переваги, своєчасно розпізнаючи хаотичні та непояснимі кореляції.

В основному «великі дані» є «побічним ефектом» людської діяльності, скажімо, це можуть бути секунди, протягом яких наші курсори нависають над іконками на веб-сторінках; щоденна ціна на масло у мільйонах різних магазинів світу чи посекундна локалізація незлічених мобільних телефонів. Автори розглядають це як «руду», з якої видобувається те, що шляхом витягування корисних знань можна перетворити на реальну цінність. І неважливо про що йдеться — про збільшення обсягів продажу певного продукту або про подолання наслідків стихійного лиха.

Втім, «великі дані» — це не одні лише переваги. Пригадаймо скандал навколо AOL, що грянув 2006-го. Тоді компанія надала анонімні дані щодо поведінкових проявів кількох мільйонів своїх користувачів для цілком легітимного соціального дослідження. Але знайшовся журналіст, котрий зумів з допомогою «великих даних» визначити особистості задіяних в дослідженні людей. Отже, чи може хтось гарантувати, що участь людини у невинному маркетинговому опитуванні не закінчиться вельми небажаною появою десь її персональних даних? А чому б не застосувати алгоритми, схожі з тими, що використовуються з метою аналізування тенденцій поширення епідемії грипу, для прогнозування — хто може потенційно скоїти злочин? Атмосфера поліцейської держави дуже добре передана у фільмі Стівена Спілберга «Особлива думка». Як підкреслюють Маєр-Шонбергер та Цукєр, реальні не лише можливості, які відкривають для нас «великі дані», але й також перспектива жити в умовах тотального спостереження за кожним нашим кроком.

За матеріалами strategy+business.





БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности
Зачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем местеЗачем мы работаем. Как найти смысл и вдохновение на рабочем месте
Эффективность на работе. Держать фокус. Управлять своей энергией. Добиваться выдающихся целейЭффективность на работе. Держать фокус. Управлять своей энергией. Добиваться выдающихся целей
Обретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеруОбретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеру
Меньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головойМеньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головой

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)