РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 3 грудня 2014 р.

Соціальні платформи: як отримати максимум користі для себе

A Social Strategy: How We Profit from Social Media

Книжок, присвячених темі ефективного використання таких платформ, як Facebook, Twitter та LinkedIn, більше, ніж достатньо; але, здебільшого, їхній зміст обмежується загальними порадами щодо того, як найкраще просувати себе та свій бізнес. Книга «A Social Strategy: How We Profit from Social Media» («Соціальна стратегія. Як ефективно використовувати соціальні медіа») відрізняється серед моря аналогічних праць у першу чергу системністю та структурованістю представленого у ній підходу.

A Social Strategy: How We Profit from Social Media
» Докладніше на Amazon
Автор книги Міколай Ян Піскорскі (Mikolaj Jan Piskorski), професор кафедри стратегії та інновацій бізнес-школи IMD, пропонує модель створення ефективної стратегії використання соціальних медіа.

Проаналізувавши функціонування соціальних платформ, Піскорскі визначив три поняття, котрі, на його думку, складають рівняння успіху як самої мережі, так і компаній, що її використовують; це — «соціальна невдача», «соціальне розв’язання» та «соціальна стратегія».

«Соціальною невдачею» Піскорскі називає незадоволену потребу стосовно налагодження зв’язків; при цьому він виділяє дві категорії таких невдач: 1) «зустріч» і 2) «друг». До провалів типу «зустріч» відносяться обмеження щодо встановлення контакту з новими людьми; натомість збої типу «друг» стосуються нашої неспроможності зв’язатися з людьми, з якими ми вже знайомі. Першим визначальним фактором успіху соціальної платформи є потенціал комерціалізації «соціального розв’язання»; іншими словами, рішення проблеми «соціальної невдачі», що вона пропонує.

Так, eHarmony, онлайнова служба знайомств, є розв’язанням проблеми категорії «зустріч» — її метою є усунення бар’єрів для знайомства людей, які шукають супутників життя. А сервіс Twitter — це вирішення питання типу «друг» або ліквідація перепон для ефективного комунікування у вашій соціальній мережі. Як пояснює Піскорскі, кожне розв’язання являє собою «компроміс, що виникає на перетині різних способів надання нам допомоги у взаємодії як зі знайомими людьми, так і з тими, кого ми не знаємо». Наприклад, компанія, яка розробляє розв’язання проблеми типу «зустріч», повинна вирішити, що вона пропонуватиме користувачам — приватне спілкування з кількома або з багатьма незнайомцями чи необмежене комунікування з будь-яким членом мережі. Такі рішення визначають концепцію соціальної платформи, її користувацьку базу, а також точку диференціації на ринку.

«Соціальна стратегія» — це засіб використання компанією успіху соціальної платформи. Скажімо, як компанії на кшталт Ford чи Procter & Gamble можуть скористатися з переваг Facebook або Twitter? Занадто багато фірм застосовують мережі у спосіб, який лише дратує споживачів. «Їхні комерційні повідомлення стають на заваді формування нормальних людських зв’язків», — пише Піскорскі. — Уявіть, як ви сидите за столом, насолоджуючись спілкуванням з друзями; і тут раптом хтось підтягує крісло та втручається в розмову, пропонуючи вам щось купити». «Як би ви на це зреагували? — продовжує автор. — Напевно, не дуже підбираючи слова, сказати б цій людині якнайшвидше забратися геть; саме це відчувають користувачі, яких компанії "френдять", а потім завалюють комерційними пропозиціями».

Як зауважує Піскорскі, ознакою ефективності соціальної стратегії є те, що вона «допомагає людям робити те, для чого вони, власне, і використовують соціальні платформи, — здійснювати такий тип взаємодії з іншими індивідами, який вони не могли б реалізувати в офлайні». Тож якщо ви хочете подавати ваші пропозиції, наприклад, через Twitter, то потрібно зрозуміти механізм соціального розв’язання, який цей сервіс пропонує своїм користувачам, — а це можливість спілкуватися стисло та ефективно з відносно невеликою кількістю членів родини та друзів; а тому вам слід формулювати меседжі таким чином, щоб вони відповідали цілям використання цієї платформи.

Загалом, цифри чисельності клієнтів, яку наводять такі платформи, як Facebook, Twitter та LinkedIn вражають — це 1,28 млрд. і 225 млн. користувачів щомісяця, а також 300 млн. членів, відповідно. Радіус охоплення цих платформ дорівнює, а подеколи перевершує сферу впливу медіа-гігантів вчорашнього дня. Отже, запропонована Міколаєм Яном Піскорскі модель використання переваг соціальних платформ може стати у пригоді багатьом компаніям.

За матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 лютого 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління фінансами для керівників (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
27 лютого 2017
Київ, kmbs
Топ-команда: як налаштувати взаємодію всередині? (Ярослава Лоянич)
6 березня 2017
Дніпро, Культурно-діловий центр "Менора"
Маркетинг без бюджету (Ігор Манн)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Эффективные письменные деловые коммуникацииЭффективные письменные деловые коммуникации
Удача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успехУдача в бизнесе. Как повысить ваши шансы на успех
50 великих книг об успехе50 великих книг об успехе
Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)