Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 25 травня 2015 р.

Нові стратегії для нового світу

Як забезпечити у дедалі складнішому зовнішньому середовищі не просто виживання, але й процвітання бізнесу?

Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World
» Докладніше на Amazon
У своїй книзі «Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World» («Великий розворот: практичні стратегії для світу, де ресурсів все менше, а відкритості все більше») Ендрю Вінстон (Andrew Winston), радник з питань сталого розвитку низки відомих компаній (зокрема, PwC), описує можливості, які, на його думку, криються у трьох мегавикликах сучасності: 1) кліматичних змінах, 2) ресурсних обмеженнях при одночасному збільшенні цін на біржовий товар; та 3) зростанні вимог щодо більшої прозорості.

Як наголошує Вінстон, лідери зможуть скористатися з нових можливостей, тільки якщо розглядатимуть питання сталого розвитку як один зі своїх стратегічних пріоритетів. «Ми повинні зробити розворот (англ. pivot) — подеколи, долаючи біль, але цілеспрямовано рухатись до ситуації, коли прибуткові розв’язання наймасштабніших проблем сучасності стануть головною справою бізнесу», — пише Вінстон. Цей розворот вимагатиме трансформації світогляду керівників — від традиційного сприйняття бізнесу до прогресивнішого «чистого та зеленого» бачення своєї діяльності, а потім до прийняття засад «великого розвороту», котрі, як зазначає автор, «можуть та повинні забезпечити стійкість успіху бізнесу, економіки та окремих індивідів».

Автор ілюструє, що означає перехід від звичного сприйняття від мислення категоріями «великого розвороту» на прикладах різних аспектів корпоративної діяльності. Так, погляд на операційну діяльність фірми мусить зсунутись від зорієнтованості на окремі підрозділи до прийняття матричного, а потім інтегрованого підходу. А коли справа стосується регуляторних правил гри, то слід відмовлятись від відкрито ворожого сприйняття регулювання як такого, переходячи спочатку до «захисного» менталітету, а потім поступово перетворюватись на керуючу силу регуляторних змін.

Більша частина книги присвячена методам переведення засад «великого розвороту» у практичні зміни. Вінстон пропонує 10 стратегій створення та реалізації візії, оцінювання результативності діяльності, укладення партнерств та формування адаптивності, потрібної для досягнення сталого успіху бізнесу.

За словами автора, формулюючи візію, компанії мусять відмовитись від орієнтування на короткострокову перспективу та поставити перед собою масштабні науково обґрунтовані цілі, що базуються на революційній інновації. Так, компанія Adidas, усвідомивши, що за два роки індустрія виробництва готового одягу використовує кількість води, яка дорівнює об’єму вод Середземного моря, винайшла безводний метод фарбування, здійснивши таким чином «великий розворот».

Кардинальна зміна підходів до вимірювання результативності потребує інших стимулів, відповідної мотивації, переосмислення показника ROI, а також прийняття на себе відповідальності за стан природних ресурсів. Наприклад, Puma запровадила «звіт про екологічні прибутки та збитки», який передбачає визначення монетарної вартості природних ресурсів, котрі використовує компанія у своєму розширеному ланцюгу постачань. Як з’ясувалось, їхня сукупна ціна дорівнює майже половині річного прибутку Puma.

Наповнення новим змістом поняття «партнерство» означає, що лідери мусять скеровувати тактику лобіювання на досягнення цілей сталого розвитку, співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами та робити споживачів прихильниками своєї справи. Наприклад, Coca-Cola сформувала партнерство з Pepsi та іншими конкурентами для того, щоб прискорити процес переходу від холодильників, що працюють на гідрофторвуглецю, на техніку, в котрій застосуються холодоагенти на основі двоокису вуглецю (в цій функції вони набагато менше впливають на кліматичні зміни).

Розвиток адаптивності, зокрема, передбачає запровадження систем швидкого зворотного зв’язку. Так, нафтопереробна компанія Valero встановила лічильники та засоби відстеження, що забезпечують оптимальний температурний режим та тиск у резервуарах. Це дозволило заощадити електроенергію на суму $120 млн. лише протягом першого року застосування цих засобів.

У завершенні книги Ендрю Вінстон наводить запитання, яке поставив йому один із клієнтів. «Отже, ми мусимо зробити розворот, бо це дасть змогу підвищити прибуток, або для того, щоб спокійно спати, а може тому, що таким чином забезпечимо краще майбутнє для всіх нас?», — спитав той. Звісно, автор на все це відповідає: «Так». Хоча для компанії поєднати фінансову, екологічну та соціальну відповідальність не так вже й просто. Зрештою, здатність відповісти на виклик такого масштабу і відокремлює лідерів та підприємців категорії Едісона, Форда та Джобса від усієї решти їхніх колег.

Книга Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2014-року» (категорія «Сталий розвиток») за версією видання strategy+business.

За матеріалами strategy+business.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Никогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкингаНикогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкинга
Принцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкосьПринцип Питера, или Почему дела идут вкривь и вкось
Война за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творитьВойна за креатив. Как преодолеть внутренние барьеры и начать творить
Аутентичный персональный бренд. Продай себя, когда никого не покупаютАутентичный персональный бренд. Продай себя, когда никого не покупают
Пять правил выдающейся эффективности. Как достигать главных целей без перегрузок и выгоранияПять правил выдающейся эффективности. Как достигать главных целей без перегрузок и выгорания

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)