РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 29 червня 2016 р.

Керівник, якому довіряють: байка чи правда?

Дослідження показують, що після фінансової кризи 2008-го довіра до корпоративних лідерів, яка ніколи і не була надто високою, похитнулась ще більше. Наприклад, згідно опитування Edelman Trust Barometer 2014, тільки один із п’ятьох респондентів зазначив, що вірить у те, що бізнес-лідери кажуть правду. Отже, чи реально змінити таку ситуацію на краще, особливо якщо врахувати, що ставлення до керівників компаній з боку різних стейкхолдерів стає все скептичнішим?

The Trusted Executive (Керівник, якому довіряють)
» Докладніше на Amazon
Відповідь на це вкрай непросте питання намагається знайти Джон Блейкі (John Blakey) у своїй книзі «The Trusted Executive» («Керівник, якому довіряють»). На написання цієї праці Блейкі надихнув багаторічний досвід спілкування в якості консультанта та наставника з десятками лідерів із різних країн та сфер діяльності.

Як стверджує Блейкі, модель функціонування бізнесу, створена ще в епоху промисловою революції, почала «ламатися». «Я би сказав, що ця модель досягне межі своєї продуктивності у ХХІ столітті, — зазначає автор. — У середовищі, в якому зливаються разом глобалізація, соціальні медіа, покоління Y та багатоманітність, стає очевидним: влада є сурогатом довіри». А далі, продовжуючи свою думку, пише: «Контроль — це те, що ми використовуємо, коли потрібно скеровувати персонал у русло досягнення тільки однієї цілі — генерування прибутків для акціонерів; натомість для управління різноманітними стейкхолдерами, кожен з яких хоче сказати своє слово у визначенні цілей бізнесу та отримати переваги від різних видів діяльності, що здійснюються в його межах, нам потрібна ДОВІРА». Тобто можна сказати, що «справою бізнесу» вже не може бути «тільки бізнес», а керівники не в змозі ефективно управляти, покладаючись виключно на професійні знання та важелі контролю.

Використовуючи алегорію з фільму «Матриця», Блейкі пропонує кожному керівникові зробити вибір між синьою і червоною таблеткою. («Вибереш синю таблетку — історія закінчується: ти прокидаєшся у своєму ліжку й надалі віриш в те, у що хочеться вірити. Вибереш червону — потрапиш до Країни Чудес і я покажу тобі, якою глибокою є кроляча нора», — каже Морфеус Нео.) «Вибір червоної таблетки лякає, бо це означає наближення на один крок до істини, вихід поза межі зони комфорту та сприйняття нової реальності, — пише автор. — Протягом перших 13-ти років своєї кар’єри я (як, зрештою, і всі навколо мене) приймав сині таблетки, які прописувала традиційна економіка — тоді ми навіть не усвідомлювали, що може бути інший вибір».

Для організацій «червона таблетка означає радикальне самооновлення — відмова від звичного способу дій та розвиток у собі звичок, котрі допоможуть завоювати (або відновити) довіру клієнтів, персоналу та суспільства в цілому. У свою чергу, поведінкову лінію компанії формують звички її керівників. У другій частині книги розглядаються якості, котрі мусить мати «керівник, якому довіряють». Блейкі виділяє три опори («здібність», «цілісність» та «добродійність»), які стануть у майбутньому основою будь-якого успішного бізнесу. Кожна з цих опор містить у собі три лідерські якості. Так, для опори «здібність» — це здатність досягати заплановане, здійснювати наставництво та виявляти послідовність у рішеннях та діях. А для опори «цілісність» — це скромність, чесність та відкритість. Автор наводить слова одного із керівників, який так визначив значущість чесності й відкритості для сучасного бізнесу: «Ви повинні бути чесні та відкриті незалежно від того, про що йдеться — про речі хороші, погані або жахливі; зараз немає чогось такого, як "не знати" чи "не розуміти" — це відійшло у небуття!». І, нарешті, опора «добродійність» втілюється у таких характеристиках, як доброта, мужність та «євангелізм». Разом ці дев’ять звичок дозволяють досягати максимальних бізнес-результатів, формувати конструктивні стосунки з усіма стейкхолдерами та здобувати незмінно-міцну репутацію.

Але автор нагадує нам, що шлях до реінкарнації в «керівника, якому довіряють» не може бути ані легким, ані коротким. Це наповнена складнощами подорож, котра триває ціле життя. Втім, вибір «червоної таблетки» означає, що ми приймаємо довіру як основу лідерства і робимо перший крок до цілком іншого способу управління — способу управління, який у майбутньому стане базовою передумовою життєздатності бізнесу.

За матеріалами management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)