ТЕНДЕНЦІЇ | IQ компанії 20 червня 2006 р.

Вимірювання IQ організації

Чи можна сказати, що деякі компанії, як і люди, розумніші, ніж інші? Професор американської бізнес-школи переконана, що можна. Вона також винайшла метод, який дає змогу виміряти IQ організації. Цей метод базується на ефективності інноваційної політики тієї чи іншої компанії.

Anne Marie Knott, доцент підприємництва та менеджменту в Olin School of Business, вирахувала IQ всіх компаній США, які беруть участь у науково-дослідницьких роботах (R&D).

"По суті, компанії розділилися на дві групи, — стверджує вона, — інтелектуальні компанії чи компанії з високим рівнем IQ, які продукують ідеї і витрачають кошти на проведення власних досліджень. Та компанії, які менше займаються такою інтелектуальною працею і покладаються на дослідження інших організацій. Цікавим є той факт, що компанії, які належать до другої групи, насправді краще справляються із інноваціями".

Професор Knott говорить, що її висновки суперечать дуже відомій теорії, яку легко відшукати в управлінській літературі, яка називається "абсорбційна здатність". Ця теорія стверджує, що здатність компанії вбирати нові знання має прямопропорційну залежність від того, чи проводить компанія власні дослідження. Іншими словами, організація не здатна зрозуміти новітні дослідження, доки не зуміє провести їх сама.

"Проте, на практиці ми бачимо дещо іншу картину, — стверджує Knott. — Компанії, які проводять власні наукові дослідження, насправді мають дещо нижчу здатність до вбирання знань, здобутих іншими організаціями. Іншими словами, якщо компанії мають високе IQ щодо інновацій, тоді їхнє IQ щодо імітації є низьким. І навпаки — високе IQ щодо імітації означає низьке IQ щодо інновацій".

Дослідження Knott відсилає нас до праці Booz Allen Hamilton, у якій говориться про те, що між рівнем інвестицій у науково-дослідницьку діяльність та рівнем діяльності компанії, її зростанням і прибутком, не існує безпосереднього зв'язку. Дослідження також дало незаперечні докази, що легкого способу досягнення успішної інноваційної діяльності просто не існує. Інвестиції в науково-дослідницьку діяльність самі по собі нічого не вирішують. Успішні інновації — це вміння знайти золоту середину між внутрішніми та зовнішніми джерелами отримання досвіду.

Який шлях Ви оберете (самостійно проводити дослідницьку діяльність чи просто імітувати те, що вже було зроблено іншими) залежить від IQ Вашої організації. "Ми завжди знали, що є компанії, яких ми називаємо лідерами, і ті, яких називаємо імітаторами, — стверджує професор Knott, — нам слід визначити лише, чому компанія вибирає ту чи іншу стратегію. Очевидно, що їхня стратегія відповідає їхньому IQ. Важливість дослідження також полягає в тому, що тепер ми знаємо — збільшення коштів, витрачених на дослідницьку діяльність, не означає, що компанія матиме з цього якийсь зиск. Витрати не впливають на IQ. Але IQ впливає на витрати".

Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)