ТЕНДЕНЦІЇ | Світ праці 28 листопада 2006 р.

Майбутнє світу праці у 2016-му

Якщо бізнес має на меті контролювати організаційні зміни протягом наступних 10-ти років, то йому слід ставити перед собою нові пріоритети. Наприклад, переходити на систему гнучкої праці та інформаційної власності. Такі дані нового дослідження.

Новий звіт Orange Future Enterprise coalition (OFEc) намагається визначити, яке майбутнє чекає на бізнес, якщо соціальний, економічний, політичний та організаційний тиск на компанії продовжуватиме посилюватися. У результаті OFEc пропонує чотири можливих сценарії "світу праці", які передбачають, як виглядатимуть організації у 2016-му році.

Перший сценарій із епічною назвою "Послідовники небес" (Disciples of the Cloud) намагається уявити світ, у якому основне значення матимуть географічне положення, розміщення компанії та синхронність робочого часу.

Життя і робота в такому світі буде дуже схожа на досвід багатьох сучасних великих компаній. Працівники проводитимуть більшість свого робочого часу у великому централізованому офісі, а їх робоче та персональне життя буде дуже різко відмежоване. Робоче оточення повною мірою застосовуватиме інформаційні технології, які дадуть змогу індивідам співпрацювати із максимальною ефективністю.

Більшість роботи працівників буде видимою і вимірюваною для колег. Кожен процес знаходитиметься під контролем, і це даруватиме працівникам певні переваги. У будь-якому разі їм не дадуть зробити дурницю.

Другий сценарій "Електронних котеджів" (Electronic Cottages) майже цілковито протилежний до попереднього. У цьому світі більшість працівників або працюють у власних домівках, або ж долають невелику відстань до "кишенькового" офісу, де зустрічаються із колегами.

Таким чином особисте життя робітників стає ближчим до їхнього робочого оточення. Діяльність працівників у такому випадку є набагато менш контрольованою, існує великий наголос на індивідуальний стиль життя. Люди набагато сильніше прив'язані до локальних громад.

Третій сценарій "Реплікантів" (Replicants) також не можна назвати чимось дивним. Особливо зважаючи на зростання кількості "вільних" консультантів. Таким чином, лише кілька осіб будуть цілковито найняті компанією, а більшість працюватиме на двох чи трьох роботодавців одночасно. Робоче життя таких людей буде набагато менш передбачуваним, рутинним та захищеним, ніж сьогодні. З іншого боку — люди матимуть змогу вільно обирати, як, коли і на кого вони хочуть працювати.

У такому світі людям слід постійно перейматися пошуками хорошої роботи. У той же час, компаніям, які нестимуть набагато меншу відповідальність за власний персонал, слід буде докладати максимальних зусиль аби залишатися привабливими для вільних працівників.

Остання у списку концепція "Спільних світів" (Mutual Worlds) передбачає особливу увагу до локальних громад та домінування кооперативного стилю праці над великим бізнесом. У такому разі більшість людей вважатимуть за краще працювати у невеликих локальних організаціях. Вони матимуть потужну мережу зв'язків із іншими подібними компаніями у різних точках світу. Якщо в такому оточенні не використовувати всіх переваг співпраці з іншими, то це грозить поганою репутацією як для людей, так і для їхнього бізнесу.

Звіт дослідження вказує на те, що найімовірнішим буде впровадження у майбутньому елементів всіх чотирьох сценаріїв. Найбільш успішні компанії матимуть змогу пристосовуватися до вимог і потреб своїх працівників.

Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)
6-7 вересня 2017
Київ, Конференц-центр
Ефективна закупівля від А до Я (Вікторія Березіна)
6 вересня 2017
Одеса, Atlantic Garden Resort
Топ-менеджер номер 1 (Ігор Манн)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мастерство жизни. Внутренняя динамика развитияМастерство жизни. Внутренняя динамика развития
Управленческое консультирование. Введение в профессиюУправленческое консультирование. Введение в профессию
MBA в кармане. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управленияMBA в кармане. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управления
Личная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статейЛичная эффективность. Harvard Business Review: 10 лучших статей
Легкий способ перестать откладывать дела на потомЛегкий способ перестать откладывать дела на потом


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)