ТЕНДЕНЦІЇ | Мотивація працівників 25 червня 2018 р.

Робоче середовище: значущість і менеджмент

Сприйняття своєї роботи як значущої є одним із найпотужніших важелів мотивації працівників. Але чи можуть керівники активно формувати таке ставлення? Це питання лягло в основу дослідження, проведеного науковцями двох британських університетів.

Робоче середовище: значущість і менеджмент Якість менеджменту практично не згадується, коли респонденти описують найбільш значущі миті у своїй роботі; але якщо йдеться про руйнування значущості — то головна роль у цьому відводиться босам, — стверджують автори дослідження Кеті Бейлі (Katie Bailey), професор Школи бізнесу, менеджменту й економіки (Сассекський університет) та Адріан Медден (Adrian Madden), представник Бізнес-школи при Гринвіцькому університеті.

Дослідники звертають увагу на те, що на відміну від таких пов’язаних з роботою ставлень, як залученість і відчуття зобов’язання, сприйняття значущості глибоко індивідуальне, а тому здатність керівників впливати на це в позитивному сенсі є вкрай обмеженою.

Автори провели опитування 135 індивідів, задіяних у 10-ти різних фахах (від священнослужителів до прибиральників сміття). Респондентів просили описати миті, в які вони вважали свою діяльність по-справжньому цінною, а також ситуації, коли в них виникало питання: «А навіщо я взагалі цим займаюся?»

«Відчуваючи у своїй роботі значущість, ми перестаємо бути тільки працівниками і взаємодіємо між собою як істоти, об’єднані зв’язками людяності», — зазначає Кеті Бейлі, додаючи, що «організації, які прагнуть управляти значущістю, беруть на себе величезну моральну та етичну відповідальність, бо таким чином намагаються ліквідувати межу, що розділяє робоче і приватне життя».

Висновки дослідження, опубліковані в MIT Sloan Management Review, містять п’ять ознак значущої роботи.

1. Вихід за межі свого «я». Відчуваючи цінність своєї роботи, люди розглядають її як значущу не лише для себе, але й ще більшою мірою для інших. Тому можна сказати, що значущість виражається у виході поза межі власної особистості.

2. Душевний неспокій. Відчуття значущості може бути пов’язане не тільки зі станом невтримної радості та піднесення. Часто воно виникає в миті збентеження, коли індивіда охоплюють суперечливі, тривожні або навіть болісно-неприємні думки й почуття.

3. Епізодичність. Навряд чи комусь вдається послідовно сприймати свою роботу як значущу. Швидше, відчуття її цінності виникає в окремі миті, коли генеруються найбільш сильні переживання.

4. Стан рефлексій. Значущість рідко відчувається в момент здійснення певної діяльності. В основному вона усвідомлюється в ретроспективі, коли людина може бачити вже завершену роботу та встановити зв’язки між своїм конкретним досягненням і сенсом життя в широкому розумінні.

5. Особисте сприйняття. Індивід інтерпретує поняття «значущості» не тільки виходячи з контексту виконання певної роботи, але й спираючись на свій життєвий досвід.

Окрім цього, дослідники виявили способи, в які погані менеджери можуть знищити значущість. Серед іншого — це змушування підлеглих діяти всупереч своїх цінностей; вчиняти безглузді, на думку останніх, кроки; а також руйнування стосунків, які базуються на взаємодопомозі.

Допомогти працівникам відкрити у своїй роботі значущість дуже непросто. Проте, як зазначається у висновках дослідження: «В разі успіху і окремі індивіди, і організації отримають переваги ще більш масштабні, ніж проблеми, які буде потрібно подолати в процесі формування сповненого значущістю робочого середовища». А Адріан Медден додає: «Організації, яким це вдасться зробити, з більшою ймовірністю, ніж інші, зможуть залучати, мотивувати та утримувати фахівців, котрі їм потрібні для створення робочого середовища, де зможуть продуктивно функціонувати не просто співробітники у звичному розумінні, але й людські істоти як такі».

За матеріалами "Management and meaning", management-issues.

Ілюстрація: iBrave / Shutterstock.com



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21 листопада 2018
Київ
XI Форум HR-Директорів
22-23 листопада 2018
Київ
Комплексне управління логістикою
28 листопада 2018
Київ
Фінанси для керівників та нефінансових менеджерів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Можливо все!Можливо все!
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Триггеры. Формируй привычки — закаляй характерТриггеры. Формируй привычки — закаляй характер
Дизайн-мислення. Спроектуй своє життяДизайн-мислення. Спроектуй своє життя
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)