ТЕНДЕНЦІЇ | Ринок праці 11 грудня 2018 р.

Професії майбутнього: як зміниться світ

Джерело: 24 Канал

Всі ми задаємо собі питання: чого очікувати від майбутнього? Воно актуальне для кожного, тому що виклики будуть виникати перед усіма, незалежно від віку і роду занять. Тому стежити за трендами глобального ринку праці — справа не лише HR-експертів, а і всіх, хто хоче, аби його професійний багаж залишався актуальним.

Професії майбутнього: як зміниться світ Ксенія Прожогіна, директор департаменту управління персоналом та комунікацій агроіндустріального холдингу МХП, ділиться деякими цікавими трендами з нещодавно оприлюдненого на форумі Unleash Amsterdam дослідження The Acadian Company — відомої дослідницької і консалтингової фірми в секторі венчурного капіталу, що активно просуває свої власні напрацювання в сфері управління людським капіталом.

1. Футуристи лякають нас сотнями тисяч або навіть мільйонами непотрібних людей внаслідок "революції роботів". Але ніби на зло цим прогнозам кількість безробітних у світі за останні п’ять років зменшилася. А зарплати... ростуть! За підсумками 2018-го року на планеті не буде жодного континенту, де показник заробітної плати не виросте. Десь зовсім незначно, наприклад, всього на 2,3% у Західній Європі або на 2,5% в Австралії. А десь дуже помітно — на 8,5% в Африці або на 6,2% в Латинській Америці.

2. Структура економіки змінюється під впливом неминучих глобалізаційних процесів. Робоча сила мігрує до точок росту на економічній карті світу, але при цьому попит на неї виникає і в стагнуючих регіонах, звідки біжать трудові мігранти. Саме цей факт і визначає один із головних трендів найближчого майбутнього, який говорить про те, що в світі буде існувати більше вакансій, ніж претендентів. Глобальний світ потребує безлічі працівників, відповідно, людині завжди буде надано вибір.

3. Найбільш затребувані у світі професії відрізняються від тих, які б ми назвали 10-15 років тому. Так, згідно з даними Світового Економічного Форуму, якщо в 2018-му році у сфері інформації та масивів великих даних 47% всієї роботи робили машини, то вже у 2022-му ця цифра виросте до 62%. У The Acadian Company стверджують, що "автоматизації" з імовірністю в 98% підлягають професії кредитних фахівців, 95% — рецепціоніста, 92% — фахівців із роздрібних продажів, 89% — таксистів, 84% — охоронців, 81% — кулінарів. Навіть адвокати — нехай всього лише на 4% — але також можуть бути замінені роботами. В результаті, згідно з даними The Acadian Company, в найближчі роки найбільшим попитом будуть користуватися такі професії, як фахівець із вивчення і роботи з машинами, експерт з аналітичних даних, торговий представник, розробник платформ великих даних тощо.

Тобто, хоча деякі професії зникають під впливом технічного прогресу, але їх місце займають нові. Такі, як розробник кулінарних продуктів, фахівець із біоінформатики, інженер крипто-протоколів, директор експериментальної платформи та інші.

4. Навчання — світло. Цінуватимуться ті люди, які перебувають у постійному процесі навчання і готові купувати нові вміння. Тим більше, що можливостей для цього сьогодні безліч. Щорічно близько $ 200 млрд інвестується в навчання підприємництву. Набирають популярність онлайн-платформи отримання знань. Так, наприклад, у минулому році одна з таких платформ Coursera опублікувала список найбільш часто відвідуваних курсів. У їх числі — машинне навчання, нейронні мережі, введення в математичне мислення, біткойн і кріптовалютні технології, фінансові ринки тощо. Найбільш прогресивні і потужні компанії підтримують співробітників в їхньому прагненні до самоосвіти. Так, інвестиційна програма Disney Aspire покриває 100% плати за навчання, дозволяє отримати атестат середньої школи або диплом спеціаліста, дізнатися про торгівлю і поліпшити свою англійську і т.д.

5. Проблемою глобального ринку праці стає навантаження на одного працюючого в плані емоційного і психологічного станів. У середньому до 2/3 співробітників у різні періоди пребувають у стресовій ситуації. Тож не дивно, що витрати корпорацій на "компенсації за станом здоров’я" за останнє десятиліття зросли на 60%.

6. Як наслідок, фріланс зростає, компанії адаптують організаційні структури до цієї тенденції. Так, у США до 2027-го року очікується, що більшість працівників будуть фрілансерами.

7. Нові технології спрощують життя. Прогресивні компанії використовують для спілкування нові платформи і технічні рішення. А віртуальні зустрічі, що витіснили нудні наради, продемонстрували більшу ефективність, адже сприяють кращому співробітництву, підвищенню продуктивності, гнучкому графіку, побудові довіри зі співробітниками, котрі працюють віддалено.

8. М’які навички (soft skills) виходять на перший план. Згідно з даними The Acadian Company, найбільш затребуваними навичками в 2018-му році стали управління, продажі, комунікації, маркетинг, розвиток стартапів. Мовні комунікації, тайм-менеджмент, лідерство, копірайтинг — ось чого сьогодні чекають від претендентів роботодавці.

9. Гендерний паритет, рівні можливості, різноманітність — must be. Як відомо, soft skills традиційно легше опановують представниці прекрасної половини людства. Відповідно, керовані ними компанії часто ефективніше працюють у багатьох сферах економіки. А готовність працювати в колективі з різними людьми — незалежно від статі, віку, віросповідання та інших факторів — стає конкурентною перевагою. В The Acadian Company безапеляційно стверджують: той, хто ігнорує стратегії різноманітності, вибудовуючи лінію своєї поведінки на ринку праці, вже завтра може з тріском програти війну за таланти.

Якщо підсумувати сказане вище, очевидно: сьогодні успішність і здобувача, і роботодавця залежать від їх здатності адаптуватися до швидких змін. Здобувачі повинні не боятися вчитися, отримувати нові знання, опановувати нові професії. І не важливо, працюєш ти в штаті або на фрілансі: якщо ти ефективний, то роботодавець знайде можливість комунікувати з тобою за допомогою нових технологій.

Ілюстрація: MJgraphics / Shutterstock.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)