ТЕНДЕНЦІЇ | Заробітна плата 17 грудня 2018 р.

Які наслідки може мати зняття «табу» з інформації про зарплату

Як ставляться до приховування інформації щодо винагороди сучасні компанії? І якими є «плюси» і «мінуси» розкриття таких даних?

Які наслідки може мати зняття «табу» з інформації про зарплату

Хоча заборона на обговорення розміру зарплати — все ще негласна норма у великій кількості організацій, дедалі більше стартапів і технологічних компаній відкривають таку інформацію в надії прищепити відчуття справедливості та дух здорової конкуренції. І це відповідає поколіннєвим трендам. За даними опитування 2017-го року, 30% співробітників американських компаній у віці від 18-ти до 36-ти років обговорюють із колегами суму своєї винагороди, в той час як частка працівників вікової категорії від 53-х до 71-го року, які ведуть між собою аналогічні розмови, є в чотири рази меншою.

Під час дослідження, яке провели Зої Каллен (Zoё Cullen) та Рікардо Перес-Труглія (Ricardo Perez-Truglia), представники Гарвардської школи бізнесу і Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі1, вивчалася реакція співробітників, які дізнавалися, що отримують нижчу, ніж інші, зарплату. Як виявилося, таке «відкриття» мало значний вплив на мотивацію, продуктивність та утримування працівників. Ефект був позитивним, коли йшлося про вищу винагороду боса, і негативним, якщо це стосувалося зарплат колег.

Предметом вивчення авторів стала вибірка з 2 060 співробітників великого комерційного банку. Дослідники проаналізували інформацію стосовно кількості відпрацьованих годин, відправлених й отриманих електронних повідомлень та здійснених продажів (все це стосується продуктивності працівників). Також було вивчено кар’єрний шлях працівників (переміщення всередині компанії, звільнення, просування та підвищення заробітної плати).

Крім цього, автори обговорювали зі співробітниками питання, пов’язані з рівнем їхньої винагороди, ставленням до роботи та продуктивністю середовища, де вони працюють. Багатьох респондентів ознайомлювали з даними щодо середнього рівня винагороди, котру одержували як їхні колеги, так і менеджери різних рівнів. Відстежування даних, пов’язаних із результативністю охоплених дослідженням співробітників, проводилося впродовж трьох місяців до розкриття інформації про зарплату та шести — після цього.

Працівники, які довідалися про те, що заробляють менше свого середньостатистичного колеги, демонстрували погіршення показників у всьому, що має зв’язок із продуктивністю праці. І, навпаки, відомості про середній розмір зарплати менеджерів мотивував їх докладати більше зусиль.

Як пояснити таку різну реакцію? В одному психологічному дослідженні припускається, що різниця в рівні винагороди може цікавити співробітників лише у випадку, якщо це стосується тих, хто працює поруч з ними. Усвідомивши, що колеги, які виконують схожі завдання, отримують більше, працівники можуть сприйняти це як вияв глибокої несправедливості та взагалі втратити будь-яку мотивацію.

Висновки дослідження дають підстави припустити, що компаніям варто подумати про структурування своїх мотиваційних пакетів не в горизонтальній, а у вертикальній площині.

«Можливо, замість того аби стимулювати продуктивність, підвищуючи зарплату найбільш результативним співробітникам, доцільніше мотивувати персонал перспективою отримати більшу винагороду після просування», — пишуть автори.

За матеріалами "What Happens When the Salary-Secrecy Taboo Is Broken?", strategy+business.

Ілюстрація: Syda Productions / Shutterstock.com




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)