ТЕНДЕНЦІЇ | Робоче середовище 26 квітня 2021 р.

Три парадокси, які можуть створити перепони для модернізації робочого середовища

Зараз робоче середовище радикально змінюється. Деякі ролі зникають — з’являться нові; робота вдома стає нормою, а працівники у своїй діяльності покладаються на цифрові інструменти набагато більшою мірою, ніж раніше. Як на це реагують керівники?

Три парадокси, які можуть створити перепони для модернізації робочого середовища

Лідери, усвідомлюючи, що зміни будуть глибокими і тривалими, намагаються адаптуватися до нових реалій. Згідно даних опитування Accenture, 77% керівників планують переосмислити зміст посадових обов’язків та ролей, а 73% — трансформувати організаційну культуру та способи виконання робіт. Ці завдання не можна назвати простими, особливо у світлі трьох парадоксів, виявлених у ході останнього дослідження Accenture.

1. З найбільшою ймовірністю з компанії можуть піти найкращі фахівці

Згадане вище дослідження показало: кожний другий співробітник думає про зміни у кар’єрі. Парадокс полягає в тому, що найчастіше можливість зміни компанії розглядають найбільш кваліфіковані працівники, які отримують високі зарплати — ті, хто, як часто вважають керівники, мають для цього найменше підстав. Проте половина топ-виконавців, хоча і мають відносно надійне місце праці, все одно розмірковують про перехід до іншої організації; 55% — шукають нові джерела доходу; а 59% — мають бажання перейти на роботу з частково зайнятістю.

Чому це має непокоїти керівників? По-перше, якщо багато найбільш цінних для компанії фахівців шукатимуть нову роботу, інвестори, акціонери та інші зацікавлені сторони можуть подумати, що у вас щось пішло не так. По-друге, напевно, до когорти ваших найрезультативніших співробітників належать ті, хто володіє вміннями, які не так просто знайти на ринку праці, і, швидше за все, в їхню підготовку компанія інвестувала чималі кошти.

2. Освоєння нових умінь не відбувається на тих ділянках, де це найбільш потрібно

Згідно даних дослідження Accenture, працівники з найвищою зарплатою освоюватимуть нові вміння чи проходитимуть онлайн-курс із більшою ймовірністю, ніж їхні колеги з середнім та низьким розміром зарплати (56% і 43% та 45%, відповідно). Але зараз, коли COVID-19 суттєво прискорив діджиталізацію робочого середовища, кожний працівник має оволодівати новими навичками, зокрема, тому що з поширенням автоматизації чимало рутинних завдань виконуватимуть машини.

Співробітники з високою самомотивацією завжди прагнутимуть навчатися, для того щоб підвищувати свою цінність як спеціалістів. Проте керівники мають створити умови, в яких кожний співробітник мав би доступ до освоєння навичок та інших можливостей, які дадуть змогу успішно конкурувати на ринку праці. Це і є одним із елементів відповідального ставлення до персоналу, що у підсумку допоможе здобути лояльність співробітників та зменшить відтік кадрів.

3. Людям подобається працювати вдома, але вони не готові прийняти це як норму

І останнім парадоксом є те, що хоча співробітники оцінили переваги роботи вдома, вони не збираються працювати так завжди. 57% респондентів сказали, що, працюючи вдома, відчувають більшу вдоволеність як професіонали, але при цьому не хочуть, аби це утвердилося як нова норма.

Цікавий факт: у ході дослідження з’ясувалося, що найбільше хочуть повернутися до офісу пари, які мають дітей; і не тому, що вони не мають змоги зосередитися через постійні відволікання. Навпаки, опитування показало, що людям із дітьми краще вдається зосередитися на виконанні завдань, ніж тим, хто не мають дітей.

Ці три парадокси говорять про одне: якщо компаніям бракує чіткості розуміння того, що потрібно для залучення та утримання фахівців, вони ризикують залишитися без найбільш професійних кадрів, що створюватиме перепони для повноцінної діджиталізації робочого середовища.

За матеріалами "3 astonishing paradoxes that threaten workplace change", Accenture.

Ілюстрація: nextiva.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)