ТЕНДЕНЦІЇ | IT 15 листопада 2007 р.

Вісім тенденцій, які змінять світ ІТ

Автор статті, яка наведена нижче, Кішор Свамінатан (Kishore Swaminathan) — провідний науковець та керівник Технологічної лабораторії з досліджень системної інтеграції в Accenture. Він відповідає за визначення візії компанії у сфері технологій та керує дослідженнями щодо їх еволюції та розвитку.

Сполучення та модифікація різноманітних тенденцій у сфері технологій, починаючи від апаратного та програмного забезпечення, інфраструктури, і закінчуючи розробкою систем та залученням співробітників, призведе, зрештою, до того, що основною конкурентною перевагою компанії стане гнучкість та вміння швидко змінюватися.

Невпинний розвиток технологій ставить перед організаціями складні виклики, змушуючи постійно робити вибір на користь тієї чи іншої інформаційної системи. Але якщо цей вибір виявиться занадто поспішним — компанія ризикує витратити час та гроші на в цілому нежиттєздатну систему. І навпаки — якщо вибір буде зроблено пізно — компанія ризикує втратити конкурентну перевагу, частку ринку та новітні можливості, які надають сучасні технології.

Безперечно, не всі технології однаково корисні. Але чому ж деякі з них швидко розвиваються і приносять успіх, а деякі — атрофуються і зрештою — гинуть? Повертаючись до історії інформаційних технологій можна зробити висновок, що для зростання та розвитку технологій одних лише винаходів та інновацій може виявитися замало. Потрібна сприятлива екосистема, яка б підтримала розвиток технологій.

Схоже, що сучасна екосистема, яка лише починає розвиватися, сприятиме пришвидшенню систематичності, корпоративної гнучкості та комунікації організаційних особливостей: апаратної інфраструктури, технічної архітектури, бізнес-процесів, корпоративних та зовнішніх даних, співробітництва, інновацій, підтримки мобільних працівників, та дисциплінованого, індустріалізованого підходу до розвитку системи. Перехід від сучасної екосистеми до технологічної екосистеми майбутнього супроводжуватиметься наступними тенденціями.

Взаємодія та стандартизація

Технічні інтеграційні стандарти — відомі як веб-сервіси — потребують нового підходу до взаємодії між ІТ-компонентами. Цей підхід передбачає, що монолітні ІТ-програми будуть розбиті на модульні бізнес-сервіси, які передбачають стандартні інтерфейси (WSDL) та здатні обмінюватися між собою інформацією на стандартизованій мові (SOAP, XML).

Інформаційні технології орієнтовані на процес

Якщо попередня тенденція передбачає новий підхід до інтеграції, то процесно-центричні інформаційні технології передбачають новий підхід до впровадження комплексних бізнес-процесів. Сполучення ж цих двох тенденцій називається сервісно-орієнтованою архітектурою (service-oriented architecture чи SOA), яка веде до новітньої парадигми відділення процесів від інформаційних систем та їх перенесення у площину бізнесу. Простіше кажучи, якщо раніше процеси у вашій компанії визначалися інформаційною системою, яка була у вас встановлена, то тепер ви самостійно визначаєте необхідні процеси і підлаштовуєте під них систему.

Віртуальна інфраструктура

На відміну від традиційного підходу — "один системний блок — одна програма" — віртуальна інфраструктура дозволяє застосовувати апаратне та програмне забезпечення одразу багатьом користувачам. Комп'ютерні ресурси (потужність процесора, об'єм жорсткого диску, розмір віртуальної пам'яті, пропускна здатність виділеної лінії тощо) динамічно розподіляються між різними програмами, залежно від їхніх потреб та мінливих вимог. Таким чином інфраструктура ІТ стає ще більш гнучкою.

Індустріалізація процесу розробки систем

Дослідження останніх років вказують на те, що рівень провальних ІТ-проектів залишається на незадовільно високому рівні. Причиною цього може бути занадто низька швидкість реакції провайдерів ІТ-сервісів на мінливі вимоги ринку. Саме тому передові ІТ-постачальники постійно експериментують із так званими гнучкими методологіями розвитку систем. Вочевидь, саме такий підхід до розробки інформаційних технологій ідеально підходитиме для підтримки та подальшого розвитку систем, які базуються на сервісно-орієнтовані архітектурі.

Адаптивна корпоративна система

Сучасні корпорації мають доступ до величезного масиву даних, які, при правильному їх використанні, здатні значно полегшити й унаочнити структуру бізнесу. Проте, сучасні системи аналізу даних у компанії лише частково справляються із цим завданням, адже вони здатні ефективно працювати тільки з чітко окресленим масивом інформації і часто не здатні ефективно обмінюватися даними з іншими системами. Іншими словами, програми, які здатні працювати з різними типами даних, рідко можуть взаємодіяти між собою.

Процесно-центричні інформаційні технології здатні суттєво скоротити цикл ретрансляції даних від системи до системи, а значить — адаптувати їх для зручнішого використання і тим самим підвищити гнучкість організації в цілому.

Підживлення взаємодії

Взаємодія між людьми та співробітництво — це процес, а не технології. Проте, саме технології можуть сприяти підживленню та підтримці цього процесу. Якщо комунікації та взаємодія між працівниками буде інтегрована у бізнес-процеси на всіх рівнях організації — це дасть змогу суттєво підвищити гнучкість компанії.

Корпоративна мобільність

Зростання кількості віддалених співробітників та мобільних споживачів змушує замислитися про розробку мобільних корпоративних інформаційних систем. Проте, до сих пір максимум, на що могли розраховувати працівники середньостатистичної компанії — це мобільна електронна пошта. А тенденції вказують на подальший розвиток мобільних технологій. Не виключено те, що менеджери отримають доступ до даних ERP-систем із будь-якої точки світу, що може бути корисним наприклад тоді, коли вони перебувають у відрядженні чи на діловій зустрічі. І це, безперечно, також сприятиме підвищенню гнучкості компанії.

Web 2.0

Ті часи, коли всесвітня мережа була інформаційним майданчиком лише для найпотужніших світових організацій, давно минули. Сьогодні до інтернет-спільноти може долучитися не лише компанія, але й фактично будь-яка фізична особа. У свою чергу контент, який створюється користувачами сервісів, уможливив безліч технологій на зразок блогів, Вікіпедії, подкастингу тощо. Користь від цих технологій для організацій очевидна, адже це один із найкращих та найефективніших способів залучення аудиторії та потенційних клієнтів.

За матеріалами "Eight Trends that are Redefining IT", Accenture.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)