ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 3 лютого 2012 р.

XV щорічне опитування керівників найбільших компаній світу від PwC

Компанія PricewaterhouseCoopers (PwC) представила результати XV-го щорічного опитування керівників найбільших компаній світу (15th Annual Global CEO Survey 2012). Автори дослідження підкреслюють, що керівники в усьому світі більше впевнені в перспективах росту своїх компаній на 2012-ий рік, ніж у прогнозах для світової економіки. Тобто, вони вірять у те, що навчилися проходити через складні і нестабільні економічні періоди.

15th Annual Global CEO Survey 2012
» 15th Annual Global CEO Survey 2012 (PDF, 1,26 MB)
У рамках опитування, проведеного PwC у четвертому кварталі 2011-го року, було організовано 1258 інтерв'ю з керівниками компаній у 60-ти країнах. 291 інтерв'ю було проведено в Західній Європі, 440 — в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, 150 — у Латинській Америці, 236 — у Північній Америці, 88 — у Центральній і Східній Європі та 53 — на Близькому Сході і в Африці. Крім того, у ході опитування було проведено 24 глибинних інтерв'ю з керівниками компаній.

Відповідно до результатів опитування, 40% опитаних керівників бізнесу в усьому світі відзначили, що повністю впевнені в перспективах росту своїх компаній у наступні 12 місяців. Майже половина з 1258 керівників компаній думають, що в наступні 12 місяців у світовій економіці буде тривати спад. Лише 15% лідерів стверджують, що стан світової економіки покращиться в 2012-му році. Що стосується довгострокової перспективи, то 47% керівників повністю впевнені в перспективах росту своїх компаній у наступні три роки.

Непевність повсюдна або у світі ще залишаються оптимісти?

Керівники бізнесу в усьому світі стурбовані життєздатністю світової економіки. Не дивно, що найбільш сильне падіння рівня впевненості демонструє Західна Європа. Стурбовані кризою суверенних боргів, лише чверть (27%) європейських керівників заявили про те, що повністю впевнені в рості своїх доходів у найближчі 12 місяців — це різке зниження відносно минулого року, коли таких керівників було майже 40%. Знизилася і кількість керівників компаній в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, упевнених у короткострокових перспективах розвитку бізнесу: цього року таку впевненість демонструють лише 42% керівників у порівнянні з 54% торік.

Найбільше зниження рівня впевненості в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні спостерігалося в Китаї, де повністю впевненими в рості своїх компаній у 2012-му році відчувають себе 54% опитаних керівників, що істотно менше, ніж торік (72%).

У Сполучених Штатах 41% керівників заявили, що вони повністю впевнені в перспективах короткострокового росту, що є зниженням відносно 45% торік. Упевненість, однак, росте серед керівників бізнесу в Африці, де 57% заявили про свої очікування росту, що більше, ніж 50% торік.

"Упевненість керівників компаній, безсумнівно, знижується в міру того, як вони починають зіштовхуватися з наслідками рецесії. Вони розчаровані динамікою світової економіки, і темпами відновлення. Острожний оптимізм, що поступово зміцнював після 2008 року, початків убувати. Однак є й гарні новини, які полягають у тім, що довгий цикл спаду навчив керівників управляти своїм бізнесом із ще більшою ефективністю. Сьогодні керівники говорять про те, що вони краще підготовлені до роботи в економічних умовах, що характеризуються волатильностью на світових ринках, слабістю попиту в розвинених країнах і невизначеністю на ринках, що розвиваються. Багато керівників упевнені, що вони можуть забезпечити зростання доходів, незважаючи на складну ситуацію", — коментує результати дослідження Денніс Неллі (Dennis Nelly), президент PricewaterhouseCoopers International.

Можливості й перешкоди для розвитку бізнесу в найближчому майбутньому

На думку опитаних керівників, ринки, що швидко розвиваються, залишаються найважливішим джерелом росту. 59% керівників погодилися з тим, що ці ринки більш важливі для майбутнього їхніх компаній, ніж країни з більш розвинутою економікою. Майже половина керівників компаній з розвинених країн відзначили, що ринки, які швидко розвиваються, мають найважливіше значення для майбутнього їхніх компаній. Основними цільовими ринками росту є країни БРІК (Бразилія, Росія, Індія й Китай), а також США і Німеччина.

На думку 30% керівників найбільших компаній світу, найкращі стратегічні можливості росту будуть відкриватися у зв'язку зі збільшенням частки на існуючих ринках, а також розробкою нової продукції й послуг, що було відзначено майже однією третю опитаних (28%). 18% керівників вибрали як стратегію росту вихід на нові ринки, а 10% — створення спільних підприємств і стратегічних альянсів.

70% керівників планують змінити свою стратегію переважно через динаміку споживчого попиту й економічних умов. Скорочення витрат залишається ключовим завданням для керівників компаній, хоча вона поступово втрачає свою актуальність. 76% керівників компаній у світі повідомили, що торік вони зменшили свої витрати. При цьому 66% керівників відзначили, що будуть скорочувати витрати в наступні 12 місяців.

Що стосується питань, які хвилюють керівників компаній, то цього року вони виглядають так: 80% керівників у світі стурбовані невизначеністю відносно економічного росту, 64% — нестабільністю на ринках капіталу, 66% — урядовими заходами щодо скорочення бюджетного дефіциту й боргового тягаря, 58% — волатильністю валютних курсів, 56% — питаннями регулювання, 53% — браком ключових фахівців, 50% — зміною поведінки й витратою коштів споживачів, 55% — збільшенням податкового тягаря, 34% — хабарництвом і корупцією.

На порядку денному — проблема кадрового резерву

Незважаючи на непевність у стабільному розвитку світової економіки, компанії готові наймати людей. Більше половини (53%) керівників у світі відзначили, що вони збільшили чисельність персоналу у своїх організаціях торік, 51% розраховують збільшити чисельність персоналу цього року. Лише 18% заявили про те, що планують скоротити персонал у найближчі 12 місяців.

Пошук й утримання потрібних фахівців залишається основним завданням для керівників компаній, виконання якого викликає в них велике занепокоєння. Тільки 30% керівників заявили, що вони повністю впевнені в тім, що зуміють залучити ресурси, необхідні для реалізації стратегії своєї компанії, а 43% думають, що наймати кадри в їхній галузі стало складніше.

Як відзначили 53% керівників у світі, одним із найсерйозніших кадрових завдань є залучення й утримання менеджерів середньої ланки, які мають високий потенціал. За ними ідуть такі категорії працівників, як висококваліфікований виробничий персонал і молоді фахівці.

У цілому, потенційний дефіцит фахівців відзначають як загрозу росту 53% керівників. Наявність кваліфікованих співробітників розглядається як основна проблема у всіх регіонах за межами Європи. Три чверті (78%) керівників сказали, що планують зміну своєї стратегії з управління персоналом протягом року.

Нові стратегії 2012 року

Що ще керівники збираються міняти в житті своїх компаній у 2012-му році? 68% CEO хотіли б витрачати більше часу на підготовку резерву керівників і фахівців у своїх компаніях, а 69% заявили, що хотіли б витрачати більше часу на зустрічі із клієнтами. Інші пріоритети керівників включали підвищення ефективності організації (62%), розробку стратегії й управління ризиками (54%).

73% керівників мають намір переглянути свою стратегію з управління НДДКР і інноваційним потенціалом, 72% відзначили, що планують зміну організаційної структури своїх компаній, злиття й поглинання. Окрім того, 67% керівників мають намір змінити підхід до управління ризиками, а 61% — програму капіталовкладень.

За матеріалами Центру гуманітарних технологій.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)