ТЕНДЕНЦІЇ | Прийняття рішень 21 травня 2014 р.

Шлях до кращих управлінських рішень: «розумні» дані + навчання

Шлях до кращих управлінських рішень: «розумні» дані + навчання
Ілюстрація: Shutterstock
Ідея інформаційного перевантаження хоча і не нова (Елвін Тоффлер (Alvin Tofеfler) писав про неї у своїй книзі «Шок майбутнього», яку було видано ще 1970-го), сьогодні актуальніша, ніж будь-коли. Лавина даних, що нас захлиснула, стає все потужнішою. Втім, попри те, що організації знаходяться у перенасиченому даними середовищі, вони стикаються з проблемою браку інформації, коли справа доходить до прийняття стратегічних та операційних рішень.

Під час останнього дослідження, проведеного MIT Sloan Management Review спільно з компанією SAS, провідним гравцем на ринку бізнес-аналітики, 60% респондентів зазначили, що найвище керівництво вимагає від організації більшої аналітичності та зорієнтованості її процесу прийняття рішень на дані. Водночас тільки 42% опитаних відповіли, що «часто» або «завжди» мають у своєму розпорядження дані, потрібні для прийняття ключових бізнес-рішень.

«Продертися скрізь "непролазні хащі" інформації та отримати найбільш корисні та своєчасні дані можливо, лише взявши на озброєння ідею "розумних даних"», — говорить Алі Фуладкар (Ali Fouladkar), докторант Школи адміністративних наук Університету Гренобль 2. Фуладкар визначає поняття «розумних даних» як «дані, з котрих за допомогою досконалих алгоритмів було витягнуто відповідні сигнали та схеми». Різницю між даних звичайними і «розумними» можна проілюструвати на прикладі інформації про продаж. Так, це може бути довжезний перелік відомостей щодо тижневих обсягів продажу (звичайні дані), а може бути і графік, що відображає піки та спади продажу в рамках певних часових періодів («розумні» дані). У своїй науковій праці, присвяченій процесу прийняття рішень на основі даних, Фуладкар виділяє наступні характеристики «розумних» даних:

  • точність. Дані повинні відображати інформацію, на яку вказує їхня назва, і, крім цього, робити це із точністю достатньою для генерування цінності;
  • дієвість. Дані покликані стати рушієм негайного вчинення відповідної дії у спосіб, який би уможливлював якнайефективніше досягнення бізнес-цілі (наприклад, забезпечення максимального медіа-охоплення із використанням усіх платформ);
  • гнучкість. Дані мусять бути доступні у режимі реального часу, а також мати здатність адаптуватися відповідно до змін у бізнес-середовищі.

«Проблема вторування шляху до "розумних" даних лежить не лише в технологічній площині, але й також у царині навчання», — сказав Фуладкар на симпозіумі EdCon 2013, що проводився спільними силами IBM, Школи інформаційних досліджень Сиракузського університету та Школи менеджменту Telfer Університету Оттави.

Зараз Фуладкар розробляє новий напрям спеціалізації в бізнес-школі IAE Grenoble при Університеті Гренобль 2, який включатиме в себе програми зі стратегічного менеджменту, маркетингу, фінансів та управлінських інформаційних систем. Також він наголошує на важливості розробки навчальних курсів для керівників найвищого рівня, котрі б допомогли їм краще розуміти дані та продуктивніше їх використовувати.

IAE Grenoble — це не єдиний заклад, котрий навчає менеджерів аналітичної грамотності. Влітку 2013-го видання InformationWeek опублікувало свій перелік 20-ти провідних магістерських програм зі спеціалізацією у сфері «великих даних» (у якому, зокрема, фігурує MIT Sloan School of Management). Також було сформовано кілька альянсів між корпораціями і університетами, метою яких є навчити управлінців та студентів ефективніше застосовувати дані у процесі прийняття рішень. Скажімо, IBM бере участь у більше ніж тисячі партнерств, сформованих з університетами цілого світу, які зорієнтовано на «великі дані» та аналітику.

Проте, як зазначає Фуладкар, цього недостатньо; університети та корпорації повинні суттєво розширити цей напрям своєї діяльності для того, аби дати керівникам інструменти для прийняття кращих рішень, а також підготовити нову генерацію управлінців. На його думку, проблема полягає у тому, що, здебільшого, відповідні програми вищої освіти спираються на логіку, успадковану з часів до «великих даних». Аналітика «великих даних», бізнес-аналіз та бізнес-моделювання не представлені в них у потрібному обсязі. Також «освітнім програмам бракує послідовних навчальних цілей», — зауважує Фуладкар. «Курси, що надаються зараз, базуються на технічних та інженерних проблемах, та не дають відповідної теоретичної бази, яка б дозволила управлінцям повноцінно задіювати сферу "великих даних"», — додає він.

Одне із рішень цієї проблеми полягає у розробці більшої кількості програм управлінського навчання, які б давали керівникам уявлення про потенціал «розумних великих даних» та роль, котру могли б відіграти такі дані у стратегічному процесі та плануванні операційної діяльності фірми в умовах невизначеності. Для цього Алі Фуладкар пропонує створювати університетсько-корпоративні лабораторії, що служили б виконанню дослідних і навчальних завдань. Такі лабораторії дали б університетам змогу проводити більше прикладних досліджень, та, крім цього, допомогли б студентам та управлінцям краще підготуватися до викликів, з яким їм доведеться стикнутися впродовж своєї корпоративної кар’єри. Адже, зрештою, розумними повинні бути не лише дані.

За матеріалами "Better Decisions with Smarter Data", MIT Sloan Management Review.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20-21 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
20 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
10 головних секретів керівника, або Як досягти лояльності і залучення персоналу (Ірина Головньова)
23-24 грудня 2017
Київ, Готель «Мир»
Стратегічна Сесія. Розробка стратегії топ-менеджментом компанії (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как оказывать влияние. Новый стиль управленияКак оказывать влияние. Новый стиль управления
Мир 3.0. Глобальная интеграция без барьеровМир 3.0. Глобальная интеграция без барьеров
Личный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другиеЛичный бренд. Позаботьтесь о вашей репутации прежде, чем это сделают другие
Не в знании сила. Как сомнения помогают нам развиватьсяНе в знании сила. Как сомнения помогают нам развиваться
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)