БІЗНЕС-ОСВІТА | Big Data 14 квітня 2017 р.

«Великі дані» і революція в освіті

«Великі дані» стають дедалі звичнішими в освітній царині. Які зміни вони несуть із собою? Ось як бачить розвиток подій у цій сфері Нікундж Тхаккар (Nikunj Thakkar), засновник та генеральний директор DataOne Innovation Labs.

«Великі дані» і революція в освіті

Урізноманітнення джерел даних

Минули часи, коли освітні заклади збирали розрізнені дані, які стосувались відвідуваності занять, академічних результатів, кола зацікавлень студентів тощо. Сучасні інформаційні системи дозволяють відстежувати, коли студенти проглядали онлайн-матеріал, на які посилання натискали, скільки часу витратили на прочитання цілої книги, а скільки — на опрацювання окремих сторінок, скільки хвилин знадобилось, щоб відповісти на кожне із поставлених запитань. Відстеження такої інформації дає змогу краще зрозуміти психологічні характеристики та рівень здібностей кожного індивіда.

У недалекому майбутньому з’являтимуться нові типи даних, зокрема, з таких джерел, як Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn, різні онлайн-форуми та дискусійні панелі. Не виключено, що в тривалій перспективі слід очікувати повноцінного залучення IoT-інструментів (IoT — інтернет речей), серед іншого, компактних мобільних пристроїв, систем детектування руху, аудіо/відео запису і т.п. Це дозволить глибше зрозуміти, які теми найбільше цікавлять студентів, що їм складно зрозуміти та чимало інших питань (навіть можна буде відстежувати певні моменти, що стосуються стану здоров’я індивідів). Але щоб перейти до повноцінного впровадження таких систем, потрібно вирішити вкрай складні проблеми, які стосуються інформаційної безпеки та недоторканості особистого простору людини.

Вдосконалення навчального досвіду

Макс Вентілла (Max Ventilla), засновник і гендиректор AltSchool, бачить майбутнє шкільної освіти в індивідуалізації навчального процесу. Так, успішність оцінюватиметься через моніторинг виконання набору завдань («сценаріїв»), який формуватиметься відповідно до виражених у кількісних метриках характеристиках учнів — їхніх здібностей, інтересів, рівня енергійності, навичок соціальної взаємодії та інформації, отриманої від батьків та вчителів.

Також «великі дані» й аналітика дозволять здійснити не менш масштабний переворот у царині вищої освіти. Наприклад, протягом останніх років проявляється наступна тенденція: у міру того, як студенти переходять із курсу на курс, обсяги їхньої взаємодії з викладачами скорочуються. Серед причин цього — втрата інтересу до навчання, тиск із боку однокурсників, що змушує до наслідування певної повідкової лінії, індивідуальні особливості людини (скажімо, чітко виражена інтровертність чи брак впевненості в собі), через що вона некомфортно почуває себе в аудиторії, уникає участі в загальних дискусіях та соромиться ставити запитання.

Подолати (або принаймні зменшити) прірву, що розділяє обидві сторони навчального процесу, можна, якщо інкорпорувати до лекції невеликі завдання і запитання, на які надаються анонімні відповіді. Так, фірма Lecture Tools (придбана Echo360) розробила рішення, що дозволяє студентам слухати лекцію через свої девайси, а в разі, якщо щось незрозуміло, ставити анонімні запитання. Таким чином індивіди, котрі мало схильні публічно озвучувати свої сумніви чи ідеї, залучаються до активнішої участі в навчальному процесі. А загалом цей інструмент, покликаний допомагати студентам долати «білі плями», сприяє кращому засвоюванню матеріалу, що подається викладачем.

Можливість навчатися в глобальній аудиторії

Такі загальнодоступні ресурси, як YouTube, Google Scholar («Академія Google»), LinkedIn, Social Science Research Network, онлайн-енциклопедії та форуми, є практично невичерпним джерелом інформації для тих, хто навчається чи займається дослідною роботою. А з допомогою аналітики «великих даних» можна ідентифікувати прогалини, що є в сфері віртуального навчання, та заповнити їх відповідними курсами та модулями.

Згідно звіту щодо онлайн-навчання, виданого Babson Survey Research Group, станом на осінь 2014-го приблизно 5,8 млн. (або майже 28%) американських студентів записались на принаймні один онлайн-курс.

Масові відкриті онлайн-курси (МВОК), які дали змогу покращити навчальний досвід, забезпечивши доступ до потрібних знань у будь-який час та з будь-якого місця, суттєво вплинули на ринок освіти. Навчальні заклади адаптувались до цієї зміни, доповнивши свої аудиторні програми онлайн-курсами, що дозволяє спілкуватись «наживо» зі студентами, яких у певний час немає в аудиторії. За даними вищезгаданого звіту Babson, 2015-го року 11,3% вищих навчальних закладів реалізовували власну версію онлайн-курсу.

І знов, відстеження поведінки тих, хто навчається, дає неймовірно багатий матеріал для аналітики. Біографічні дані слухачів, відомості про результативність їхнього навчання, підходи до розв’язання проблем, час, потрібний для засвоєння матеріалу — все це можна використати, аби, серед іншого, зрозуміти — що найбільше цікавить окремих індивідів, які інструменти користуються найбільшою популярністю, які особливості поведінки користувачів можуть допомогти виявити тренди, що формуватимуть майбутнє ринку онлайн-навчання.

Актуальні проблеми

Одна із проблем, пов’язаних із використанням «великих даних» в освіті, є безпека. Зрештою, забезпечення безпеки — це стрижневе питання, що виникає в контексті впровадження будь-якої ініціативи з використання новітніх аналітичних інструментів. Варто зазначити, що «планка» вимог стосовно безпеки даних, які зберігаються, неухильно йде вгору.

Інша базова проблема стосується приватності. Не кожній людині подобається те, що наявні дані дають змогу її ідентифікувати та відстежувати дії, котрі вона вчиняє. Прийнятий ЄС нормативний акт про захист персональних даних (General Data Protection Regulation) — ще одне свідчення того, що до питання приватності слід поставитись якомога серйозніше.

Майбутнє «великих даних» в освіті

У міру того, як аналітика все масштабніше використовуватиметься в освіті, кількість даних, котрі нагромаджуватимуться в цій сфері, зростатиме по експоненті. Освітні заклади інвестуватимуть дедалі більше коштів у розвиток своєї ІT-інфраструктури з тим, аби забезпечити свої аналітичні потреби та зберегти конкурентні позиції в певному освітньому секторі. Марк Цукерберг та інші інвестори вже вклали більш ніж $133 млн. у проекти AltSchool, які фактично є моделями для масштабування в цілій галузі.

Загалом, можна очікувати, що поширення аналітики «великих даних» в освіті суттєво покращить ефективність усієї системи та сприятиме появі нових освітніх платформ.

За матеріалами "Education Revolution Through Technology and Big Data", LinkedIn.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)