БІЗНЕС-ОСВІТА | VR 22 червня 2023 р.

Три «смаки» VR: створення імерсивного досвіду в навчанні та розвитку

Віртуальна реальність не схожа на все, що ми бачили раніше, але вона надає безліч цінних можливостей для навчання завдяки своїй здатності створювати захоплюючий, цікавий і незабутній навчальний досвід.

За останні роки технологія віртуальної реальності (VR) стрімко розвинулася і стала набагато доступнішою — вона відкриває нові можливості для фахівців у сфері навчання та розвитку (L&D), продукує занурюючі та захоплюючі навчальні програми, які ми ніколи не могли створити раніше.

Завдяки здатності моделювати реалістичні середовища і ситуації, VR вже трансформує наш підхід до навчання і освіти. У цій статті Майкл Тіль (Michael Thiel), креативний директор GP Strategies, і Том Пайзер (Tom Pizer), старший директор із технологій навчання у GP Strategies, розвіюють деякі міфи про віртуальну реальність і метапростір, досліджують переваги використання VR для ваших потреб у L&D-сфері, а також занурюються у три основні «смаки» або типи VR, які є найбільш корисними в цій індустрії.

Три «смаки» VR: створення імерсивного досвіду в навчанні та розвитку

У чому різниця між метавсесвітом і віртуальною реальністю? І чи є вона взагалі?

Перш ніж обговорити різні типи віртуальної реальності, потрібно відповісти на найпоширеніше питання, яке лунає останнім часом: «Яка різниця між VR і метавсесвітом?» Тут є кілька нюансів...

Термін «метавсесвіт» був введений Нілом Стівенсоном у 1992 році в його популярному науково-фантастичному романі «Снігова катастрофа». Він описує віртуальний простір, куди будь-хто міг потрапити і взаємодіяти один з одним. Метавсесвіт був вільним і відкритим, він надавав людям можливість спілкуватися поза межами реального світу.

Проблема з VR, яку сьогодні називають метавсесвітом, полягає в тому, що метавсесвіту як такого не існує — немає єдиного, гігантського віртуального місця, в якому ви можете конструювати досвіди. Це не означає, що ми не дійдемо до чогось схожого на справжній metaverse; можливо, ми рухаємося в цьому напрямку. Але зараз VR-досвід є дискретним і має обмежені можливості масштабування, що надаються на вимогу, у формі ігор, місць для зустрічей або навчальних просторів.

Ви можете створювати ці маленькі світи за допомогою таких платформ, як Engage VR, Horizon Worlds або Arthur. Ці інструменти дозволяють створювати простір для зустрічей, запрошувати учасників, які представлені через аватари, ділитися медіа, такими як відео та слайди. Також вони пропонують можливості для спільної роботи, як-от робота на дошці та побудова робочих процесів у 3D-просторі. Отже, ми не йдемо в метавсесвіт, ми йдемо в конкретні віртуальні простори для ізольованого досвіду.

Ще одним ускладненням у цій дискусії є те, що Facebook ребрендував себе як Мета. Частково це було зроблено для того, щоб створити потужну асоціацію між своїм брендом та ідеєю метавсесвіту; але ним ще ніхто не володіє... Він ще не існує.

Чому L&D-фахівці повинні цікавитися VR?

Друге питання, яке часто задають, можна звести до наступного: «Чому нас має цікавити віртуальна реальність?» Найбільш очевидна і пряма відповідь полягає в тому, що вона може мати справді трансформаційний вплив на навчання.

Як креативний директор (Майк) і директор із технологій (Том) у GP Strategies, ми обидва бачимо майже безмежний потенціал, коли розглядаємо концепцію VR. Незалежно від того, чи потрібно вам розповісти історію з навчальною метою, підвищити залученість бренду або розвинути навички ваших співробітників, VR надає практично безмежні можливості. Це як досліджувати дикий американський Захід у 1800-х роках. Ми можемо робити з цим простором все, що завгодно.

Окрім практичних переваг і можливостей віртуальної реальності, вона приносить величезне задоволення від процесу навчання. І, як довели дослідження в галузі навчання, коли ваш мозок насолоджується досвідом, він працює з максимальною продуктивністю — він як губка. Не виникає сценарію «бий або тікай»; час випаровується. Ви стаєте повністю залученими і зануреними, і це Святий Грааль для нас у світі L&D — привести людей у цей стан потоку. Існує багато даних, які підтверджують те, що ми спостерігаємо.

За даними NTL Institute, учні на 75% краще запам’ятовують подану їм інформацію, коли навчаються через практику. Саме з цієї причини VR стає потужним інструментом, який дозволяє учням практикувати свої нові навички у прикладний спосіб.

Чи замінить досвід навчання у віртуальній реальності існуючі технології навчання?

Як і будь-яка нова проривна технологія, що впливає на навчальне середовище, VR, здебільшого, не збирається замінювати те, що існує на даний момент. Вона просто покращує те, що ми вже маємо. Ми зіткнулися зі схожою ситуацією з появою електронного навчання. Всі думали, що традиційне навчальне середовище в класі зникне, а навчання в інтернеті повністю замінить його — але цього теж не сталося. Ми використовуємо як навчання в класі, так і електронне навчання для різних потреб.

Завдяки VR у нас є можливість для учнів відпрацьовувати навички в безпечному, контрольованому середовищі. Тож, хоча ми не будуємо всі наші тренінги у віртуальній реальності, ми можемо почати створювати вправи, які дозволять учням продемонструвати важливі навички. Це дає їм свободу зазнати невдачі в реалістичному, але низькоризиковому середовищі, що може бути дуже розкутим.

Окрім того, що учні на 75% краще запам’ятовують матеріал завдяки використанню імерсивного досвіду, ми також виявили, що вони в чотири рази більше зосереджені на навчанні під час такого типу занять. Важливо розуміти, що учні стають більш зосередженими з кількох причин. По-перше, їхні голови знаходяться всередині пристрою, який усуває різні відволікаючі фактори. Учні також навчаються швидше, ніж у класі, тому що вони застосовують свої знання в режимі реального часу.

Йдеться не про зміну всіх методів навчання з аудиторних на віртуальні. Йдеться про їх поєднання для створення надзвичайно цінних та ефективних можливостей для навчання в цілому.

Три «смаки» віртуальної реальності

Існує три основні «смаки» (або застосування) технології віртуальної реальності для L&D: «тверді» навички, «м’які» навички та зібрання або заходи. Хоча всі вони відносяться до сфери VR, кожен із них настільки ж унікальний, як французька ваніль для Chunky Monkey®.

VR-смак №1: «тверді» навички

Для нас таргетування «твердих» навичок за допомогою VR — це як ванільне морозиво. Наразі це найпоширеніше застосування, але воно все ще неймовірно смачне (ефективне). За допомогою VR люди, які працюють у технічному просторі, можуть взаємодіяти з важкою технікою та виконувати інші технічні завдання, не керуючи справжнім краном або не проводячи справжню хімічну реакцію. Однак, ви можете відчувати те, що відчуваєте в реальності — сприйняття висоти, руху і просторової обізнаності проявляються при перемиканні тумблерів, торканні поручнів тощо. Коли люди можуть практикувати виконання завдань із високими ставками в середовищі з низькими ставками, закріплення знань і впевненість у собі стрімко зростають.

Ще одна перевага використання віртуальної реальності для тренування «твердих» навичок полягає в тому, що вона може об’єднати людей з усього світу в одному віртуальному середовищі. Експертний технічний тренер у Дубаї може навчати когось у Каліфорнії в режимі реального часу з усіма перевагами фізичної присутності. Це значно скорочує витрати на подорожі та відкриває широкі можливості для обміну знаннями. Це економічно ефективно, легко масштабується і підвищує кваліфікацію в рази — незалежно від того, чи потрібно вам знати, як користуватися відбійним молотком, чи як обслуговувати електромобіль.

VR-смак №2: «м’які» навички

Якщо використання віртуальної реальності для твердих навичок — це ваніль, то віртуальна реальність, націлена на «м’які» навички, — це, безумовно, варіант Chunky Monkey®. «М’які» навички визнані одними з найцінніших навичок, які ми можемо привнести на робоче місце, і, незважаючи на незліченну кількість доступних електронних навчальних відео, ніщо так не готує вас до складних розмов, наприклад, про представництво та альянси, як реальні розмови про них.

У VR-просторі ми можемо створити будь-який тип досвіду — від практики інклюзивності до роботи з розгніваним клієнтом чи проведення інтерв’ю. Аватари у віртуальній реальності можуть бути налаштовані так, щоб розпізнавати і реагувати на вираз обличчя, тон голосу, вибір слів і мову тіла так само, як і реальна людина. А це означає, що ви можете брати участь у віртуальній рольовій грі, зберігаючи всі її переваги через можливий сценарій.

Розвиток «м’яких» навичок може зайняти багато часу, тому що вони не формуються, якщо у нас немає досвіду їх застосування. Від емоційного інтелекту до розвитку емпатії — за допомогою цих симуляцій у VR ми можемо по-справжньому створити нові поведінкові імпульси, а з часом технологія буде лише вдосконалюватися.

VR-смак №3: зібрання та заходи

Наш третій і останній смак VR — зібрання та заходи — це, мабуть, неаполітанський варіант із усього набору. Зрештою, він об’єднує кілька смаків в одному місці! За останні кілька років спосіб, у який ми працюємо, кардинально змінився, і однією з найбільших перешкод на шляху до гібридної та віддаленої роботи є налагодження зв’язків і співпраці. Завдяки віртуальній реальності ми можемо надати широкі можливості не лише для взаємодії з людьми в наших командах, яких ми могли бачити особисто кожного дня до пандемії, але й з будь-ким з усього світу в режимі реального часу.

За межами формального навчання можна отримати дійсно цінний досвід для демонстрації продуктів і послуг. Наприклад, нещодавно ми створили навчальний досвід для роздрібної мережі світового виробника розкішних автомобілів, який прагнув занурити свою дилерську культуру в атмосферу переходу на електромобільність. Щоб підвищити рівень знань про електромобілі, ми хотіли надати учасникам можливість взаємодіяти з власною електромобільною батареєю бренду. Тому ми створили VR-подію в рамках фірмової навчальної програми бренду, яка розширила надмасштабну 100-футову електромобільну батарею і дозволила учням (які були «зменшені» до мікророзмірів порівняно з віртуальним експонатом) фізично переміщатися і стрибати навколо різних частин батареї, щоб дізнатися про функції кожної з них. Ця віртуальна подія відбувалася не просто в офісі — як у космосі чи на заводі — а на нижній навколоземній орбіті, щоб підкреслити в першу чергу причину запуску електромобіля.

Якщо можливості зв’язуватися і співпрацювати з будь-ким по всьому світу в будь-який час в «реальному житті» було недостатньо, то VR-досвід також робить набагато більше, ніж слайд-шоу або відео для електронного навчання. VR робить революцію в наших навчальних спроможностях — від надання можливості мати рівень присутності, який сприяє більш близьким розмовам за круглим столом із людьми з усього світу, до взаємодії з акумулятором електромобіля в космосі.

Це здається дорогим і складним у використанні — чи варто воно того?

Багато клієнтів побоюються великих вкладень часу та коштів, і часто просто не знають, з чого почати роботу з віртуальною реальністю. Хоча розробка VR зазвичай коштує дорожче, ніж інші методики навчання, майте на увазі — ми не прагнемо замінити інші традиційні стилі навчання, ми прагнемо стратегічно покращити наш навчальний досвід. З іншого боку, VR-гарнітури та інші пристрої зараз також досить доступні, і багато користувачів застосовують те саме обладнання, яке їхні діти-підлітки використовують для розваг.

Інструменти для розробки VR-контенту також стають висококонкурентними, а кілька провідних платформ для створення VR допомагають досягти масштабу підприємства та ефективності виробництва. Звичайно, дуже спеціалізований навчальний досвід — як наведений приклад вивчення збільшеної батареї електромобіля в космосі — може виправдати інвестиції в індивідуальну розробку. Як ми любимо казати, «форма слідує за функцією». Високорівневе програмування, інженерія та 3D-моделювання можуть стати в нагоді для подібних сценаріїв, але не варто одразу поринати в проєкт такого масштабу.

Загалом, інвестиції у віртуальну реальність схожі на інвестиції в дослідження і розробки, пов’язані з виробничим циклом: вартість навчання одного учня за допомогою спеціалізованої VR-системи може бути досить високою, але вартість навчання 1000 учнів стає цілком виправданою, що часто забезпечує привабливу довгострокову економічну ефективність у правильному сценарії.

Потужний компонент навчання майбутнього

Мабуть, найвагомішою перевагою навчання на основі віртуальної реальності є здатність організації надавати учням середовище з низькими ставками, в якому вони можуть досліджувати ситуації з високими ставками. Завдяки таким незвичним обставинам і з думкою про участь у сценаріях учні часто відчувають себе набагато комфортніше — навіть сприймаючи невдачу як цінний інструмент навчання. На практиці ми помітили, що VR-середовища значно прискорюють шлях учнів до майстерності завдяки цілеспрямованому використанню найкращих практик як у технічних, так і в поведінкових процесах.

Віртуальна реальність не схожа на все, що ми бачили раніше, але вона надає безліч цінних можливостей для навчання завдяки своїй здатності створювати занурюючі, захоплюючі та незабутні навчальні враження. VR пропонує цілий ряд переваг, які роблять її надзвичайно цінним інструментом — від створення безпечного середовища для практики до налаштування симуляцій відповідно до конкретних потреб — і вона формує майбутнє навчання.

Якщо ви є лідером своєї L&D-організації, ми радимо вам спробувати всі можливості віртуальної реальності, щоб зрозуміти, які з них відповідають вашим особистим смакам — це може просто трансформувати ваші зусилля з розвитку талантів.

За матеріалами "The 3 flavors of VR: Creating immersive L&D experiences", Chief Learning Officer.

Ілюстрація: homeappliancesworld.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Емоційний успіхЕмоційний успіх
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)