ІНСАЙТИ | Metaverse 23 лютого 2023 р.

Метавсесвіт чи метапастка? Три способи розблокувати довгострокове зростання

Поки інноватори закладають основи метавсесвіту, компанії в усьому світі все більше прагнуть скористатися його перевагами. Незалежно від того, чи розглядаєте ви можливість виходу в метавсесвіт, чи вже почали досліджувати його, зараз саме час переконатися, що ви обрали правильний підхід. Тобіас Борріс (Tobias Borris) і Оскар Зіба (Oskar Zieba), експерти frog, провідної глобальної компанії з креативного консалтингу, пояснюють, як уникнути поширеної помилки, коли ви прагнете до легкої наживи, і натомість скористатися більшою стратегічною цінністю для вашого бізнесу.

Як створити нові стійкі потоки доходів у світі, що стає дедалі більш віртуальним?

Надто часто, коли ми знайомимося з новою технологією, виникає спокуса повернутися до старих моделей поведінки, повторюючи те, що працювало в минулому. Перші радіопередачі читали з газет. Перші телевізійні шоу були живими постановками. Як стверджує експерт із маркетингу Том Гудвін (Tom Goodwin) у своїй книзі «Digital Darwinism», ми можемо додавати до них інноваційний гарнір і вигадувати нові процеси, але, по суті, наше мислення залишається вкоріненим у минулому.

І ми робимо це знову — тільки цього разу це відбувається з метавсесвітом. Назвемо це метапасткою. Роздрібні бренди копіюють фізичні магазини в Decentraland, музичні лейбли запускають віртуальні концерти, а компанії, що виробляють споживчі товари, дозволяють користувачам віртуально демонструвати свої продукти.

Давайте прояснимо: ці кроки потрібно схвалювати. Прогресивні бренди виходять у світ ігор і використовують NFT як шанс привернути увагу, залучити молоду авдиторію та розбудувати свій бренд через новий канал. Головне питання на даний момент полягає в тому, як компанії можуть використовувати досвід цих ранніх ініціатив у метавсесвіті? Як ми можемо розвинути цей імпульс і створити нові стійкі потоки доходів? Давайте розглянемо три аспекти, які компанії часто не беруть до уваги, виходячи в метавсесвіт.

Метавсесвіт чи метапастка? Три способи розблокувати довгострокове зростання

1. Що таке метавсесвіт?

Це не відеогра, і ми не будемо цілими днями ходити у VR-гарнітурах. Це шанс зробити наше життя кращим, поєднавши фізичне з віртуальним.

Ми мусимо розуміти віртуальність — від доповненої та віртуальної реальності з підтримкою штучного інтелекту до NFT, металюдей і того, що ще буде відкрито — як шанс створити інтерактивні продукти, послуги та підприємства, які були б неможливими в добу, що передувала метавсесвіту. Чи включає це діяльність на віртуальних платформах, таких як Decentraland? Безумовно, але це лише верхівка мета-айсберга.

Розглянемо Zwift, який можна описати як більш інтерактивну та метаверсійну версію Peloton. Велосипедисти можуть змагатися з іншими в режимі реального часу, не виходячи з дому (повне розкриття: в гонках на вершину Мон-Ванту немає ніякого комфорту). Крім того, плани тренувань підлаштовуються під індивідуальні можливості кожного велосипедиста. У 2020 році бізнес отримав інвестиції в розмірі $450 млн.

Подумайте про метавсесвіт як про можливість налагодити глибші стосунки з клієнтами, підвищити продуктивність і задоволеність співробітників, персоналізувати досвід користування продуктом і вдосконалити традиційні канали продажу. Зрештою, це може призвести до створення нових потоків доходів і бізнес-моделей.

2. Як увійти в метавсесвіт?

Це не дрібна швидка звитяга. Почніть із розуміння довгострокового потенціалу для вашого бізнесу, який криється за новими технологіями.

Metaverse величезний: за прогнозами, до 2030 року він обслуговуватиме до п’яти мільярдів користувачів із загальним обсягом доступного ринку в $13 трлн, що приблизно дорівнює розміру поточного ВВП Китаю.

Але для успішного розкриття потенціалу віртуальності компаніям потрібно думати не стільки про те, як застрибнути у потяг NFT для швидкого заробітку, скільки про довгостроковий потенціал, який стоїть за цими новими технологіями.

Наприклад, frog зараз співпрацює з глобальною компанією з виробництва споживчих товарів, щоб зробити саме це. Йдеться про визначення стратегічного входу в метавсесвіт, виявлення майбутніх пулів цінності, які допоможуть побудувати більш переконливий наратив зростання з перспективою на майбутнє.

Щоб досягти цього, ми спільно аналізуємо макро- та категорійні тренди, потреби споживачів, відповідність стратегії компанії, пріоритети партнерів та існуючі активи, які можна використати. Визначивши правильну проблему, ми думаємо про те, як метатехнології, пов’язані з метавсесвітом, допоможуть нам сформувати рішення, що матиме довготривалу цінність. Ми повинні визнати метапростір як інструмент для вирішення важливих потреб клієнтів, а не як рішення саме по собі.

Це підводить нас до останнього пункту...

3. Як створювати високомаржинальні продукти?

Мисліть ширше. Прагніть до трансформаційних ідей, які виходять за межі очевидного, перш ніж поспішати з реалізацією.

Дійсно, кожна ідея продукту, ініціатива зростання чи ринкова можливість має бути перевірена та обґрунтована культурними, технологічними та комерційними аспектами; і якщо її не впровадити, не реалізувати та не масштабувати ефективно, вона не розкриє свій комерційний потенціал в масштабах всієї організації. Але щоб побудувати наступну еру продуктів з високим рівнем рентабельності інвестицій, ми маємо шукати трансформаційні ідеї, які виходять за рамки очевидного.

І саме тут більшість компаній зазнають невдачі.

Працюючи у сфері інновацій, керованих стратегією, у різних галузях, країнах і типах бізнесу, ми можемо сказати, що більшість організацій поділяють одну думку: або щось на кшталт «ідеї переоцінені», або (що більш ймовірно) — «у нас вже є багато ідей».

І справді — стіни інноваційних лабораторій обклеєні стікерами і не бракує воркшопів із дизайн-мислення. Але наскільки потужними є ці ідеї на практиці? Чи призвів 30-хвилинний мозковий штурм до першої у світі ідеї, яка настільки захоплює, що ви хочете розповісти про неї найкращому другові? Чи вона настільки актуальна, що ваш улюблений журнал виніс би її в заголовок? Або ж це просто зміна того, що вже зробив ваш конкурент, або те, що добре працювало в минулому?

Якщо це звучить знайомо, ми запрошуємо вас зробити крок назад і наважитися мислити ширше.

У frog ми любимо використовувати трансформаційні питання як один із багатьох інструментів для пошуку трансформаційних рішень. Це також допомагає клієнтам вийти за рамки статус-кво і побачити ширшу картину.

Ось кілька тизерів для мозку, які допоможуть запустити ваші творчі ресурси:

  • Що, якби ми могли побудувати тісний особистісний зв’язок із мільйонами шанувальників, створивши наступне покоління інфлюенсерів зі штучним інтелектом?

  • Що, якби ми могли персоналізувати продуктовий досвід і пропозицію для кожного окремого користувача, зробивши наше портфоліо ще більш інклюзивним?

  • Що, якби ми могли використовувати NFT не тільки для того, щоб посилити право великих марнотратів, але й дозволити всім клієнтам будувати більш особисті стосунки з нашим брендом?

  • Що, якби ми могли підвищити продуктивність і задоволеність співробітників за допомогою віртуальної реальності та імерсивного моделювання?

  • Що, якби ми могли створювати імерсивний досвід, який підштовхує поведінку клієнтів і допомагає людям жити більш раціонально?

Звісно, ці ідеї підходять не для всіх галузей, але головна ідея полягає в тому, щоб мислити масштабно і визначити стратегічні можливості метавсесвіту для вашого конкретного бізнесу, перш ніж приступати до їх реалізації.

Після того, як ви визначитеся з напрямком, швидко створіть прототип і протестуйте його в гнучкій манері, щоб підтвердити і вдосконалити ідею. Створюйте лише достатню кількість технологій, щоб продемонструвати ідею та отримати реальний зворотний зв’язок.

Ілюстрація: star-7.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)