БІЗНЕС-ОСВІТА | Корпоративне навчання 23 травня 2024 р.

Корпоративне навчання — це нудно... але так не повинно бути

Дункан Вордл (Duncan Wardle), колишній віце-президент з інновацій і креативності у The Walt Disney Company, стверджує, що креативність — це елемент, якого бракує для того, щоб зробити підвищення кваліфікації цікавим та ефективним. Виходячи зі свого досвіду, він ділиться чотирма стратегіями, які допоможуть розкрити творчий потенціал на тренінгах.

За даними спільного опитування Gallup та Amazon, майже 60% співробітників заявили, що вони дуже або надзвичайно зацікавлені в участі в програмах підвищення кваліфікації, тож, швидше за все, ваші працівники теж небайдужі до цього питання. То чому ж 57% робітників прагнуть здобути освіту самостійно? Більшість корпоративних навчальних програм не працюють, тому що їм бракує необхідного елементу креативності.

Коли 10 років тому мене запросили на посаду керівника відділу інновацій і креативності в Disney, мене попросили впровадити культуру інновацій і творчості в ДНК компанії. Компанія нещодавно придбала Marvel, Pixar, ESPN, Lucasfilm та ABC, і всі ці команди працювали окремо з різними інноваційними процесами. Крім того, компанія усвідомила, що їй потрібна конкретна підготовка та інструменти для інноваторів — так само, як юристи відвідують юридичну школу, а ІТ-експерти — курси комп’ютерних наук.

Мені знадобилося чотири спроби, аби все зробити правильно. Спочатку я залучив консультантів з інновацій. Вони були хороші, але мало що змінили. По-друге, я створив внутрішню інноваційну команду. Люди за межами команди думали: «Інновації мають бути їхньою роботою, а не нашою». По-третє, ми співпрацювали з молодими технологічними стартапами через акселераційну програму. Інновації з’явилися, але торкнулися лише близько 1% нашого загалу.

Ми зазнали поразки. А потім настав момент «Ага!»...

Корпоративне навчання — це нудно... але так не повинно бути

Я зрозумів, що ми не можемо просто сказати людям думати по-іншому, ризикувати чи зібратися в кімнаті для мозкового штурму. Ми повинні були дати їм інструменти, щоб творчість на роботі стала їхньою другою натурою. Шеф-кухар із повним набором ножів почувається на кухні впевненіше, ніж з одним тупим лезом; наявність правильних інструментів дає людям змогу досягати успіху у своєму ремеслі. Для того щоб наші команди могли творчо підходити до роботи, нам потрібно було надати їм ресурси, які б стимулювали їхню креативність.

На цьому етапі я поставив собі за мету створити набір інструментів, який би зняв страх перед інноваціями та зробив нестандартне мислення доступним і цікавим для зайнятих співробітників. І я хотів, щоб вони перестали відчувати нудьгу на роботі, з якою щодня бореться близько половини персоналу. Результатом стало багато креативу, який не відчувався як рутинна робота.

Секрет такого пожвавлення корпоративних навчальних програм полягає у визнанні величезної сили творчості, яка перетворює підвищення кваліфікації з рутинного завдання на захоплюючу подорож. Інтегруючи креативні методи навчання та інноваційні інструменти підвищення кваліфікації, ми можемо розпалити пристрасть до навчання у наших співробітників, забезпечуючи їм не лише отримання нових навичок, але й задоволення від процесу, сприяючи розвитку культури безперервного зростання та інновацій.

Розпалювання творчої іскри для оживлення вашого навчання починається з вас

Застосувавши творчий підхід до розробки навчального процесу, ви зможете надихнути своїх людей. Більшість існуючих моделей навчання — особливо онлайн — неймовірно нудні та не надихаючі. Клацаєте на запитання з декількома варіантами відповідей. Отримуєте щонайменше 80%. Стираєте і повторюєте... Немає ніякого залучення, лише «можливість» поставити галочку в обов’язковому пункті.

Якщо ви хочете, аби ваше навчання та підвищення кваліфікації було захоплюючим, вам потрібно робити все по-іншому. Інакше ви продовжуватимете отримувати ті ж самі катастрофічні результати. Наразі 18% працівників кажуть, що вони активно не залучені до навчання, і лише 32% — залучені. Це означає, що половина ваших працівників, швидше за все, десь посередині і заслуговує на щось краще, ніж черговий традиційний тренінг.

Поки ви не почнете творчо підходити до навчання, вам навряд чи вдасться створити досвід, який зробить професійний розвиток приємним, а не нудним. Почніть із того, щоб допомогти людям відточити їхню уяву, практикуючи творчу поведінку. Інакше ніхто не зможе перенести креативність, яку вони відчувають під час воркшопів, на свої повсякденні ролі.

Нижче наведені деякі компоненти, які я рекомендую вам додати до набору інструментів для розвитку креативності та інновацій у вашій компанії.

1. Заохочуйте «А що, якщо?»

Коли ви говорите з людьми про їхні перешкоди на шляху до інновацій на роботі, вони зазвичай дають кілька поширених відповідей на кшталт: «У нас немає ресурсів» і «Ми занадто зарегульовані». За допомогою питання «А що, якщо?» ви можете подолати ці перешкоди.

Зробити питання «Що, якщо?» ключовим дуже просто. По-перше, запишіть усі правила вашої галузі. По-друге, виберіть одне правило і придумайте провокаційні способи порушити його, щоб воно більше не застосовувалося. Це дозволить вам отримати доступ до вашого потоку думок, який уможливлюється вашими знаннями та досвідом. Якщо ви готові мислити по-іншому, ви можете досягти глибин своєї «ріки мислення».

Відверто кажучи, не я створив нашу стратегію «Що, якщо?». Це зробив Волт Дісней. Він був розчарований тим, що не зміг відтворити повне занурення в атмосферу, нагнітаючи туман або тепло в кінотеатри під час фільму «Фантазія». Тому він записав усі правила індустрії для кінотеатрів: люди мають приходити у визначений час, сідати на свої місця і дивитися лише те, що показують. Такі кінопродюсери, як Дісней, не могли контролювати середовище. Тож він взяв це галузеве правило і сказав: «А що, якби я міг контролювати атмосферу, винісши наші фільми за межі кінотеатру і зробивши персонажів тривимірними?».

На той час це було досить провокативне мислення. Як він міг зібрати піратів, ковбоїв і принцес в одному місці, де вони могли б взаємодіяти зі звичайними людьми? Відповіддю став Діснейленд, місце, що складалося з тематичних земель, де відвідувачі могли зануритися у видіння Волта — і він міг контролювати кожен аспект навколишнього середовища.

2. Відповідайте на виклики «Як інакше?»

Це ще один стимулюючий до творчості інструмент, започаткований Волтом. Він запитував себе: «Як інакше?», коли думав про те, як відрізнити Діснейленд від інших атракціонів. І що ж вийшло? Клієнти стали називатися гостями, а працівники — акторами. Він просто переосмислив стосунки між споживачами та робітниками. Його «Як інакше?» створив безпрецедентний рівень гостинності, який інші організації безупинно наслідували.

Як ви можете змусити «Як інакше?» працювати, коли ви шукаєте нові способи навчати своїх людей? Почніть із вправи. Уявімо, що ми збираємося відкрити автомийку. Які три найнеобхідніші інгредієнти для бізнесу? Вода, мильні щітки та пилососи. А що, як ми переосмислимо нашу автомийку, запитавши: «А як інакше?». Ми могли б перетворити її на авто-спа, де ганчірки для миття перетворилися б на «розкішні халати».

«Як інакше?» можна використовувати в будь-якій сфері бізнесу. У Disney ми використовували «Як інакше?», щоб збільшити квартальні результати на 3%, не підвищуючи ціни на вхідні квитки. Замість того, щоб підвищувати їхню ціну, ми зосередилися на скороченні часу, який гості витрачали на стояння в черзі. Ми знайшли аптеку в Токіо, яка використовує технологію RFID для скорочення черг, і запозичили її концепцію — так з’явився RFID-браслет MagicBand від Disney. Цей продукт дав гостям більше часу на ігри та витрати. Це був один із найбільших хітів, що приніс найбільший дохід в історії парку Діснея.

3. Дайте людям час подумати, заохочуючи грайливість

Більшість співробітників не мають часу на роздуми. Саме тому вони отримують свої найкращі ідеї за межами офісу. Наш свідомий і підсвідомий мозок, як правило, закритий на роботі. Коли ми можемо вільно думати, наприклад, під час прийняття душу або фізичних вправ, ми часто стаємо більш креативними та грайливими.

Один із способів розблокувати творчий потенціал на роботі — це сміх. Як тільки я чую сміх на одній із моїх тренінгових сесій, я розумію, що наші учасники перебувають у творчому настрої; сесія відкрила двері між свідомим і підсвідомим мозком. У цей момент вони можуть почати залучатися до більш творчого, ігрового мислення.

Я рекомендую почати з енергійної вправи, яку я називаю «Монстри в шафі». Попросіть всіх об’єднатися в пари і дайте їм одну хвилину, щоб намалювати свого улюбленого монстра по одній лінії за раз, причому партнери чередують ходи з кожною лінією. Коли хвилина закінчиться, попросіть їх назвати монстра, використовуючи комбінацію свого імені та прізвища. Потім пройдіться по кімнаті і попросіть кожну пару представити свого монстра, назвавши його ім’я та суперсилу. Такі прості дії можуть викликати сміх і грайливість, створюючи атмосферу, в якій можуть з’явитися найкращі ідеї.

Заохочуючи грайливість і знімаючи тиск, що змушує сприймати все серйозно або робити все правильно з першого разу, ви можете змусити людей бути більш відкритими до роздумів про проблеми з нових точок зору.

4. Перетворіть навчання на гру

Тренінги можуть бути нудними. Особливо якщо ви проводите навчання віртуально, включіть у нього гру, щоб залучити людей. Ігри захоплюють і допомагають закріпити матеріал. У дослідженні 2000 дітей ті, хто грав у відеоігри по три і більше годин на день, показали кращі результати в тестах на когнітивні навички, що включають робочу пам’ять, порівняно з тими, хто ніколи в них не грав. Ігри також можуть покращити пам’ять і пізнання у людей старшого віку, підвищити продуктивність у нових командах і поліпшити співпрацю у віртуальних командах. За своєю суттю, ігри — це розвага, яка робить навчання менш тактичним і більш експериментальним.

Візьміть хоча б Fortnite. Це креативне вирішення проблем 101. Ви самі обираєте команду, пригоди, інструменти і навіть костюм. Гравці можуть об’єднуватися для вирішення завдань у реальному часі з будь-якого місця. Додавши ігрові елементи до вашого онлайн-навчання, ви повністю змінюєте його суть. А досвід особливо важливий для представників покоління Z. За допомогою гейміфікованого онлайн-навчання ви можете надати їм захопливий і незабутній досвід, якого вони прагнуть.

Віртуальна реальність стає ще одним способом підвищити рівень вашого навчання. Ваша організація може мати віртуальну авдиторію, кампус, футбольне поле — все, що завгодно. Співробітники можуть вдягати костюми на Хелловін, перебуваючи онлайн, або створювати віртуальні стікери один для одного. Якось я проводив творчий воркшоп із колегою в Південній Африці, де ми обидва носили VR-гарнітури і взаємодіяли у світі, якого не існувало. Вона дала мені віртуальну ручку. Я написав нею на аркуші віртуального паперу. Потім я повернув їй віртуальний папір. Це було неймовірно і включало в себе слухове, візуальне та кінестетичне навчання.

Хоча впровадження цієї технології може вимагати виділення більшого бюджету, воно окупиться в довгостроковій перспективі. Майже три чверті співробітників відчувають, що не розкривають свій потенціал на роботі через брак можливостей для розвитку. Крім того, 76% працівників-міленіалів вважають, що можливості професійного розвитку є одним із найважливіших аспектів культури компанії (і інші покоління, ймовірно, вважають так само).

Змістивши фокус із простого надання співробітникам нових здібностей на трансформацію їхнього ставлення до навчання та вирішення проблем, ви зможете відкрити для себе нову сферу можливостей. Уявіть собі робоче місце, де кожен працівник не лише компетентний, але й творчо залучений і внутрішньо вмотивований. Це майбутнє навчання — таке, де страх перед монотонністю замінюється азартом безперервного зростання та пошуку. Приймаючи цю парадигму, ми не просто реагуємо на те, чого вимагають і на що заслуговують наші співробітники; ми створюємо середовище, в якому нудьга пішла в минуле, а кожен день є можливістю для інновацій і досягнення успіху.

За матеріалами HBR.

Ілюстрація: loveexploring.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)