Як студентка написала листа Стіву Джобсу і що із цього вийшло

Як студентка написала листа Стіву Джобсу і що із цього вийшлоНе минає дня, щоб у світовій павутині не з’явилася чергова новина, стаття або хвалебна ода, присвячена компанії Apple, яка вже давно стала культовим брендом. Але є в цієї компанії доволі неприємна риса – закритість і небажання йти на контакт із користувачами. Ймовірно, юна американська студентка Університету Лонг-Айленда Челсі Кейт Айзекс про це не знала й… написала листа самому Стіву Джобсу.

Свою спробу вона здійснила, можна сказати, у професійних інтересах. Юна леді вирішила одержати від глави Apple коментар із приводу використання iPad в освітніх цілях: її університет провів масштабну закупівлю планшетів і забезпечив ними всіх студентів-першокурсників.

Відправити електронний лист саме Джобсу їй порадив один із приятелів. Після кількох безуспішних спроб достукатися в прес-службу Apple він жартома порекомендував їй написати на електронну скриньку sjobs@apple.com. Варіантів було не особливо багато, і Айзекс відправила лист із докладним поясненням ситуації, що називається, на удачу. При цьому вона не забула поскаржитися на нерозторопність PR-департаменту компанії, який непристойно довго «динамив» її з відповідями.

MUST READ:  10 антипорад власникам малого бізнесу в Україні в 2009 році

Звичайно ж, дівчині було складно встояти на ногах, коли за півгодини вона одержала відповідь, що складалася з одного рядка. «Перед нами не стоїть завдання зробити так, щоб ви одержали хорошу оцінку», – говорилося у повідомленні. «Я була неприємно здивована, – говорить Челсі репортерам Gawker. – Це виглядало так непрофесійно! Людина, яка створила компанію Apple такою, якою вона є, так себе повів!»

Далі між кореспондентами відбувся лаконічний, але яскравий діалог. Зібравшись із думками, дівчина відправила другий лист. У ньому вона підкреслила, що прекрасно знає, що її хороші оцінки не є завданням Apple, і що вона просто хотіла поцікавитися, чому PR-служба компанії поводиться відверто хамовито, не відповідаючи на запити. Адже контакти – це їхній прямий обов’язок. Відповідь знову прийшла протягом декількох хвилин: «У нас більше 300 млн. користувачів. Ми не можемо відповісти кожному, якщо запит пов’язаний із якоюсь помилкою або проблемою. Вибачте».

MUST READ:  Стів Возняк про зародження Apple

Але Челсі не заспокоїлася. «Ви цілком праві, – написала вона в третьому листі Стіву Джобсу. – Але я відповідаю критеріям вашого клієнта, який має потребу у відповіді. По-перше, я одна з 300 млн. користувачів. По-друге, на мої питання може відповісти PR-департамент. Тепер я можу сподіватися на те, що ваші фахівці зв’яжуться зі мною й почують мій приємний голос? Адже в мене дедлайн».

Лист у відповідь виглядав як смертельний вирок: «Будь ласка, дайте нам спокій».

Челсі оскаженіла. Вона не могла повірити, що 136-й у списку найбагатших людей світу може повестися ТАК. Щоб помститися, вона надала розголосу електронний діалог зі Стівом Джобсом, щоб, за її словами, «люди знали, що відбулося». Її замітка так і залишилася без коментарів з боку Apple. Тим не менш, вона, як майбутній репортер, одержала неоціненний досвід спілкування з корпораціями, які вважають поворот «обличчям до народу» неналежною для себе дією.

За матеріалами Gawker.com, E-xecutive