Від спаму немає порятунку?

Якщо ви скажете, що вам ніколи в житті не доводилося отримувати спаму – то ви або досі не маєте електронної скриньки, або ж… просто говорите неправду. Спамери сьогодні рекламують майже все. Кількість спаму, яка „штурмує” комп’ютери нещасних юзерів подвоїлася за останній рік. Пошта, яку ви ніколи не хотіли б бачити на своєму комп’ютері, складає 9 із 10-ти повідомлень, які пересилаються через Інтернет, повідомляє New York Times.

Галузь антиспамерських технологій намагається справитися із епідемією, проте ці зусилля багато в чому залишаються марними. Адже розвиток технологій антиспаму призводить до розвитку креативності спамерів, і ті продовжують вигадувати все нові й нові способи розповсюдження свого „бруду”.

Мехран Сабджіан, мережевий інженер компанії Lanset America, розповідає, що минулого місяця потік спаму в мережу компанії посилився настільки, що розсилку щоденних листів споживачам довелося затримати на кілька годин. Щоб послабити натиск спаму, компанії довелося цілковито закрити потік повідомлень із деяких країн Європи, Латинської Америки та Африки. Сабджіан стверджує, що й на сьогодні проблема спаму залишається поза контролем.

Антиспамові компанії зазвичай мали змогу боротися із небажаними повідомленнями завдяки трьом стратегіям: спеціальні програми перевіряли звідки надійшло повідомлення, які слова воно включає і на які сайти посилається. Проте, нове покоління спаму – назвімо його Спамом 2.0 – ставить під загрозу всі ці три підходи.

MUST READ:  З чим же "їсти" Web 2.0?

Перший принцип – перевірку джерела повідомлення – було обійдено з надзвичайною легкістю. Задля цього спамери розповсюдили по мережі спеціальний вірус, який „заразив” сотні тисяч комп’ютерів і вони почали розсилати відповідний спам. До Мережі таких „спамерських” машин щоденно потрапляє близько 250 000 нових комп’ютерів (!!!). „Інфіковані” комп’ютери починають розсилати спам без відома своїх власників. Більше того, такий підхід дав змогу спамерам різко зменшити свої витрати. Адже тепер не вони, а саме власники „інфікованих” комп’ютерів платитимуть за вихідний трафік.

Проте, використання чужих комп’ютерів для розсилки небажаних повідомлень не мало б такого значення, якби антиспамерські системи були здатні ефективно використовувати другу стратегію: аналіз змісту повідомлень. Традиційні захисні системи аналізують контент повідомлення і на базі окремих словосполучень визначають, чи це звичайний лист, чи все ж таки „злощасний” спам.

Лавиноподібне поширення повідомлень, які використовують картинки, дало змогу спамерам обійти і цю стратегію. Вони включають частину свого текстового повідомлення у картинку, яка не може бути розпізнана фільтрами, і таким чином обходять антиспамерські системи.

Спроба фільтрів пристосуватися до таких картинок, і намагання завдяки спеціальному скануванню визначити, чи використовуються на картинках будь-які малюнки, схожі на літери, призвела лише до того, що і спамери почали використовувати новітні технології „розфарбування” літер у всі кольори веселки чи „розкреслення” їх всеможливими геометричними фігурками. Такі операції над літерами не можуть завадити людському окові прочитати текст. А от антиспамерським системам вони не по зубах.

MUST READ:  Запитайте Google: «Що мені робити завтра?»

Зрештою, спамери навчилися обходити ще один традиційний антиспамерський прийом – блокування ідентичних повідомлень. Тепер спеціальна програмка автоматично міняє місцями кілька пікселів у картинці. Реципієнту здається, що він бачить дві абсолютно однакових картинки. А от комп’ютер вважає, що перед ним два абсолютно різних повідомлення.

Але як же бути із посиланнями на сумнівні сайти? Виявляється, спамери все рідше і рідше використовують у своїх повідомленнях прямі посилання. Вони винайшли нову систему. Спамер купує дешеву частку акцій якоїсь компанії та розсилає спамерські повідомлення, які рекламують її. Коли легковірні користувачі будуть готові заплатити за ці акції, спамер продає їх за більшу ціну, ніж купив. Для таких операцій не потрібні ніякі посилання.

Отже, в той час, як спамери заробляють гроші, користувачі та доброчесні компанії втрачають їх. Ті кошти, які можуть бути витрачені однією компанією на боротьбу зі спамом вражають. Проте, не тільки у грошах річ. Про це писалося раніше у статті „Найбільше зло для компаній – спам”.

Тож будьте обачними і не дозвольте спаму зіпсувати вам настрій.