Кілька уроків від Apple Store

Кілька уроків від Apple StoreУ нашому блозі дуже багато постів присвячено компанії Google. І це не дивно. За кількістю інноваційних рішень, неординарних підходів до організації праці та управлінню з нею навряд чи зможе хтось зрівнятися. Однак є компанія, що працює у сфері високих технологій, якій має бути прикута не менша пильність з нашого боку. Звичайно ж, це компанія Apple.

У серпні відбулася подія, про яку експерти говорили вже давно: ринкова капіталізація компанії Apple досягла $159,37 млрд., перевищивши ринкову вартість компанії Google, що зафіксувалася на оцінці в $157,56 млрд. Компанія володіє досить міцними на ринку позиціями частково завдяки неймовірно популярному iPhone, що нині продається вже в 22-ти країнах. А продається iPhone, як правило, в Apple Store…

Існує велика кількість ідей, що застосовують в Apple Store, які можна використати в дизайні різних продуктів. Пропонуємо вам ознайомитися із декількома підходами, які використовує Apple у своїх магазинах (зі статті Jesse James Garrett “6 Design Lessons From the Apple Store”, що вийшла ще 4 роки тому, але досі анітрохи не втратила своєї актуальності).

1. Створюйте враження, а не продукт

Умовити відвідувача здійнятися на другий поверх – завдання, від рішення якого більшість роздрібних магазинів давно відмовилася. Apple Store приймає виклик буквально, роблячи центром магазина сходи – по-справжньому класні сходи. Важко встояти перед спокусою поставити ногу на першу, повністю скляну сходинку. Як тільки-но ви на ній з’явитеся, ви зможете побачити демонстраційний кінотеатр наприкінці сходів. Наступне, що відбудеться – ви знайдете себе на верхньому поверсі ще до того, як ви закінчили (або почали) з першим.

Увагою до поля зору покупця пронизаний весь магазин. Єдина річ схована від очей, коли ви входите – це касовий апарат. Це більше схоже на прогулянку по музею, у якому предмети можна торкати руками, ніж на відвідування магазина. Природно, Apple хоче продати продукт, але їхня головна мета – зробити так, щоб ви захотіли продукт. І це бажання почнеться з вашого враження від продукції в магазині.

MUST READ:  Coca-Cola и дизайн

Apple Store

2. Звеличуйте контекст

Замість організації по типу – принтери тут, камери там – товари на першому поверсі магазина організовані за контекстом, у якому вони зазвичай використовуються. Дивлячись на працюючі разом цифрові камери, фотопринтери й програму Apple iPhoto, відвідувачі можуть відразу представити, як вони будуть використовувати ці продукти у своєму житті. Усвідомлюючи значення контексту при дизайні магазина, Apple спонукує своїх відвідувачів мріяти про нові можливості.

Це усвідомлення важливості контексту можна відчути навіть у найбільш рутинній частині всього, що ви робите в Apple Store – оплаті товару. Касири роблять транзакцію уважно і не поспішаючи, що дає чітке розуміння філософії Apple: ваші відносини з компанією не закінчуються в момент покупки; вони тільки починаються. Цей підхід відмінно працює, коли ви купуєте комп’ютер, але здається трохи зайвим, якщо все, за чим ви заїхали в магазин, – це FireWire-кабель. Оптимізуючи підхід і створюючи гарні враження в одному контексті, Apple може випустити з уваги враження в інших, не менш важливих випадках.

3. Повідомляйте тільки важливе

Типовий магазин являє собою какофонію повідомлень: упакування, вивіски й рекламні матеріали лізуть в очі, суперничають і борються за увагу покупця. Візуально Apple Store разюче відрізняється. За рідкісним винятком, коробки з товаром лежать нижче рівня очей і відносно небагато товарів виставлено на показ.

Замість того, щоб шукати місце для кожного повідомлення, Apple фокусується на невеликій кількості дійсно значимих. Не рахуючи продумано розташованих знаків, що розповідають про найближчі події, більша частина графічних матеріалів у магазині – скоріше загальні, ніж ті, що намагаються донести які-небудь характерні деталі; не інформативні, а скоріше декоративні. Інформація про продукт розміщена так, щоб ви помітили її вже після того, як звернули увагу на сам продукт.

MUST READ:  Питання, яке забезпечило Apple успіх

4. Забезпечте цілісність

Щораз, зіштовхуючись із торговельною маркою, чи то реклама на TV, у журналах чи на вулиці, або ж користуючись одним із продуктів компанії, споживач переймається індивідуальністю Apple. Фірмові магазини не є виключенням: Apple уміє поширювати власний стиль через кожний із цих каналів, ретельно дотримуючись цілісності дизайну.

Поліровані металеві поверхні, які ви бачите в інтер’єрі й екстер’єрі магазина, створюють враження, що ви перебуваєте усередині продукту, який зійшов із того ж конвеєра, що й PowerBook або iPod. Ґрати над вентиляторами для кондиціонування, можливо, не цілком точно повторюють зовнішню панель Power Mac G5, але подібність є незаперечною. І якщо болти на сходах або поручнях здаються знайомими, ви без зусиль упізнаєте дизайн задньої частини вашого iMac. Ну і звісно, графічний стиль і типографіка ідеально відповідають тим, що ви можете бачити в інтерфейсах програм, упакуваннях і рекламі Apple.

5. Плануйте зміни

Там, де бувають необхідні швидкі зміни, в Apple Store є механізми, щоб їх забезпечити. Дисплеї на вікнах магазина обладнані за допомогою звичайних панелей, які кріпляться на коліях і кабелях. Ця система дозволяє замінити екрани швидко й легко (і, як можна догадатися, без особливих грошових витрат), у той же час надаючи широкий спектр можливостей, щоб привернути увагу перехожих до вітрини.

6. Не забудьте про людський фактор

Роздрібний магазин – це не тільки полиці, столи й освітлення. Люди, які обслуговують магазин, є невід’ємною частиною тих вражень, які викликає компанія. Персонал Apple Store не схожий на ординарних працівників роздрібної сфери. Замість бейджиків з іменами на грудях у них при собі персональні візитні картки. І всі вони носять айподи на ремені – створюється враження, що вони не просто працюють в Apple, а живуть у тому самому стилі Apple, які самі й продають. Роздрібні співробітники Apple – справжні представники бренда.