ПОДІЇ | Post Factum

Лідерство і відповідальність — дві сторони однієї медалі

Конференція "Розвиток відповідального лідерства у країнах Центральної та Східної Європи"

Автор: Віктор Котусенко, викладач kmbs
Джерело: Інтелект-простір kmbs

Розвиток відповідального лідерства у країнах Центральної та Східної Європи 2-3 грудня галузеві експерти та представники бізнесу мали чудову можливість долучитися до конференції "Розвиток відповідального лідерства у країнах Центральної та Східної Європи", яка відбулася у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS). Організаторами конференції були LvBS та Спільнота "Соціально Відповідальний Бізнес" (Спільнота СВБ). На міжнародному рівні конференцію підтримали Асоціація розвитку менеджменту в Центральній та Східній Європі (CEEMAN) та Академія бізнесу в суспільстві (EABIS). З боку бізнесу спонсорами конференції виступили компанії SCM, MTS та SUNInBev Україна.

Головною темою виступів і обговорень на конференції став розвиток компетенцій у галузі корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Учасники події мали досить рідкісну нагоду для обміну ідеями, обговорення найкращих практик та рішень, які дозволяють узгодити принципи соціальної відповідальності із цілями, яких прагнуть досягнути компанії. Сучасна КСВ у світовому масштабі, — це розвинута галузь бізнесу, зокрема корпоративного врядування, з практичною стороною якої українське бізнес-середовище щойно починає знайомитися. Конференція відіграла роль форуму, на якому змогли плідно поспілкуватися експерти з компаній, академічного середовища та неурядових організацій.

У сучасному корпоративному середовищі все більшої підтримки набуває ідея того, що КСВ — це не просто філантропія чи зовнішній PR "для наведення лоску", а частина стратегії компанії, яка націлена на довгострокову перспективу і враховує особливості суспільного середовища, в якому бізнес діє. Конференція у Львові чітко продемонструвала, що в Україні вже працюють багато компаній, які ставляться до КСВ як до складової своєї стратегії.

Львівська конференція стала першою подією в Україні, сконцентрованою на тематиці відповідального лідерства. Саме поєднання понять лідерства і відповідальності є дуже на часі — актуальність розгляду цих понять у зв'язку зростає мірою збільшення організаційної складності сучасного бізнесу. Окрім того, ринки, а також зовнішнє і внутрішнє соціальне середовище будь-якої компанії зараз проходять через глибокі трансформації. На цьому, зокрема, наголосив один з гостей конференції, Марк Вейд (Mark Wade), керівник консалтингової компанії "Future Considerations" (Великобританія), який свого часу керував напрямком з питань сталого розвитку у компанії Shell. Він наголосив на тому, що відповідальне лідерство потребує розвитку нових компетенцій. Відповідальні лідери повинні бути чутливими до глобальних і локальних реалій, збалансовано вибудовувати відносини з багатьма стейкголдерами, вміти управляти складними системами, і найголовніше — мати сміливість іноді пробивати "силосні башти" організаційних структур з метою переведення своїх організацій на якісно новий рівень.

Дуже цікавим був виступ Мет'ю Гітчема (Matthew Gitsham), директора Ешрідзького центру бізнесу та сталого розвитку (Ashridge Centre for Business and Sustainability) (Великобританія), який поставив питання про те, що означає лідерство на цьому етапі розвитку суспільства. Розглянувши основні «ери» в підходах до лідерства, і перейшовши до сучасної, під назвою "лідерство навчання", він наголосив на особливостях лідерства у контексті організації, яка повинна постійно навчатися (learning organization) щоб розвиватися. Але найбільш цінним у цьому виступі було представлення результатів дослідницького проекту "Розвиток глобальних лідерів майбутнього", яке було проведено Ешрідзькою бізнес-школою у 2008 році. Серед найцікавіших ідей, які було підтверджено результатами дослідження — теза про те, що питання спроможності та організаційної культури є не менш важливими у закріпленні відповідальності в організації, ніж політики і системи. Окрім того, серед найрізноманітніших навчальних методик, які мають найбільший вплив на формування компетенцій відповідального лідерства одне з найвищих місць згідно, з дослідженням, займають методики формування внутрішніх мережевих спільнот, "спільнот практики" (communities of practice).

У обговореннях під час пленарних засідань відбувалися цікаві дискусії як навколо питань розуміння корпораціями компетенцій КСВ, так і навколо питань навчального характеру стосовно того як розвивати компетенції КСВ у менеджерів. Серед представників українського бізнесу своїми практиками у цій галузі поділилися компанія СКМ, компанія МТС та компанія Метінвест.

Софія Опацька, директор LvBS, наголосила на тому, що "користь і бізнесу, і середовищу має місце лише у випадку інтеграції КСВ у модель бізнесу". Українському бізнесу ще потрібно змінити багато хибних уявлень про це поняття. Конференція дала можливість менеджерам із питань соціальної відповідальності великих компаній, представникам бізнес-шкіл та асоціацій бізнес-шкіл з регіону представити свій досвід формування та впровадження навчальних програм та курсів, які покликані розвивати у слухачів компетенції, що є затребуваними з боку соціально відповідальних компаній.

Проте для реального введення проблематики відповідального лідерства і сталого розвитку в контекст навчальних програм бізнес-шкіл необхідне створення відповідних кейсів, які зможуть стати матеріалом для вивчення і обговорення учасниками навчальних програм. Саме тому найпрактичнішою частиною конференції в LvBS, яка, сподіваємося, матиме далекосяжні наслідки для української бізнес-освіти, було представлення нових кейсів на тему соціальної відповідальності бізнесу, які було створено у тісній співпраці між академічними експертами та представниками компаній різних країн регіону. Цю ініціативу представив Володимир Воробей, партнер Спільноти СВБ. У її рамках відбулася плідна співпраця дослідників з Університету Козьміньські (Польща), Бізнес-школи Центрально-Європейського Університету (Угорщина) та Вищої школи менеджменту Санкт-Петербурзького державного університету (Росія). Зокрема, в результаті проекту було створено два кейси на матеріалі польських компаній (GlaxoSmithKlein та Provident (IPF)), два кейси на основі матеріалу з Угорщини (Telenor Угорщина та E.ON), два кейси про діяльність російських компаній (Северсталь та Sakhalin Energy) і два кейси про українські компанії (Метінвест та MTC). Компанії, які розглянуто у цих кейсах, належать до різних галузей, тому їх можна буде використовувати у рамках різних навчальних програм. Із самими кейсами можна буде ознайомитися на сайті Спільноти СВБ.

Дуже важливу роль для консолідації галузі КСВ в Україні відіграють ініціативи, які розвиваються вже досить давно і об’єднують різні організації на рівні принципів, які вони добровільно поділяють. Зокрема, такою є ініціатива Глобального договору ООН, яку представила на конференції Анна Данилюк, консультант з питань залучення приватного сектору Української мережі Глобального договору ООН. У своїй презентації вона також представила результати дослідження, проведеного у 2010 році Глобальним договором ООН та компанією Accenture (UN Global Compact-Accenture CEO Study 2010). Зокрема, згідно з результатами цього дослідження, 93% топ-менеджерів вважають, що питання сталого розвитку будуть критичними для майбутньої успішності їхніх компаній.

Конференція пройшла дуже динамічно і насичено. Під час обговорень, круглих столів та у неформальному спілкуванні було висловлено багато яскравих ідей і напевно започатковано багато нових проектів досліджень. Сподіваємося, що ця конференція є лише "першою ластівкою", яка зближує процес навчання і розвитку компетенцій у галузі КСВ, з одного боку і бізнес-практики, з іншого.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)