ПОДІЇ | Тези з виступу

Іцхак Адізес: Як позбавитись синдрому радянського менеджера

Джерело: K.Fund Media

Під час Форуму видавців у Львові, де був представлений український переклад книги «Ідеальний керівник», Іцхак Адізес розповів, що потрібно робити українським керівникам, щоб позбавитись «синдрому менеджера з СРСР». K.Fund Media обрав шість найцікавіших тез з його виступу.

Іцхак Адізес: Як позбавитись синдрому радянського менеджера

1. Пострадянські автократи

У пострадянських країнах менеджери дуже схожі між собою. Настільки схожі, що я навіть придумав визначення — «синдром менеджера з СРСР». Складається враження, що керівники в Україні, Росії, Молдові та інших країнах пам’ятають та надихаються тим, як керував Сталін. Всі вони дуже автократичні. Хочуть контролювати кожен з процесів, який проходить у компанії. Я помічаю автократизм на всіх керівних ланках — від власників малого бізнесу до великих політичних діячів.

2. Початок кінця

«Менеджери з СРСР» зазвичай мінімізують кількість контактів з підлеглими. Східноєвропейські керівники не ставлять питання та не радяться зі своїми співробітниками, адже думають — я тут бос, я знаю краще, що потрібно робити. Коли керівник починає так думати — це початок кінця його кар’єри.

3. Принципи співпраці

Погляньте на ваше тіло — ви можете рухатись, виконувати різні завдання. Це відбувається завдяки співпраці голови та тіла. Голова посилає сигнал — тіло його виконує. Я звісно спрощую, але варто запам’ятати одну просту істину: успішний бізнес — це співпраця керівника і команди.

Іцхак Адізес (Ichak Adizes) — гуру світового менеджменту та автор 29 бізнес-книг. Він провів лекції у 49 країнах, а його роботи перекладені 26 мовами. Також Адізес — співзасновник Adizes Institute, який, за даними видання Leadership Excellence Journal, входить до топ-10 консалтингових компаній світу.

Філії Інституту працюють у 15 країнах. Видання Library Journal внесло Адізеса у список найкращих світових бізнес-авторів та назвало його книги «класичними посібниками з теорії управління компаніями, які повинен прочитати кожен керівник». Порадами спеціаліста користуються великі корпорації та урядові структури. Наприклад, Volvo, Visa Group та Bank of America.

У 2004-му році він написав книгу «Ідеальний керівник. Чому ним неможливо стати» (The Ideal Executive). У своїй книзі автор розповідає про міфічну істоту, казкового єдинорога — ідеального керівника.

«Про нього всі говорять, всі захоплюються ним, але у природі його не існує», — пише Адізес. На думку автора, ідеальний керівник повинен вміти досягати результату, бути хорошим адміністратором, підприємцем та інтегратором. Але одна людина не може поєднати у собі стільки чеснот, пише автор.

4. Делегування обов’язків

Хто найкраще знає, що відбувається на ринку продажів? Повірте, — це ваш менеджер з продажів. Довіряйте підлеглим, делегуйте їм обов’язки. Кожен повинен мати свою зону відповідальності. Керівник не може відповідати за все і одразу.

5. Сила у співпраці

Запам’ятайте — ніхто не ідеальний. Мільйони людей гинуть через те, що світові керівники вважають себе найрозумнішими. Через ту ж причину тисячі компаній стають банкрутами. Тому мій рецепт — це співпраця. Навіть найрозумніший керівник не може знати все. Він повинен оточувати себе професіоналами у різних сферах.

«Мені не потрібна психологічна теорія, коли є реальний світ та реальні життєві факти прямо перед очима. Менше вивчайте, більше розумійте».

6. Різноманітність — шлях до успіху

Погляньте на мою долоню. Що ви бачите? П’ять різних за довжиною пальців. Якщо ж спробувати зігнути їх таким чином, щоб вони були рівні — рука стане недієздатною. Сила руки — у тому, що пальці різні, але в той же час — вони разом.

Великий палець — це керівник. Він може співпрацювати зі всіма іншими пальцями. Без нього рука не може виконувати ніяких завдань. Кожному керівнику потрібно про це пам’ятати.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)