ІНТЕРВ'Ю | Richard Branson 18 січня 2013 р.

Що значить бути Річардом Бренсоном?

Це запитання буде актуальним для кожного підприємця, якому вдалося досягнути певного рівня успішності. Але у випадку із 62-річним засновником Virgin Group Річардом Бренсоном (Richard Branson) воно особливо доречне: "Що спонукає цю людину постійно рухатися вперед?"

Річард Бренсон (Richard Branson)
Річард Бренсон
(Richard Branson)
Будучи надзвичайно публічною людиною, останнім часом Річард Бренсон все більше часу та коштів інвестує у благодійні ініціативи, в тому числі його власний фонд Virgin Unite.

При цьому він не забуває ті дні, коли його починання також були стартапами і з радістю ділиться своїм досвідом з підприємцями-початківцями у різних куточках світу. При цьому більшість із них приваблюють не стільки мільярди доларів, якими володіє Бренсон, скільки його невтомний дух та готовність йти на все нові та нові авантюри.

В інтерв'ю, яке пропонується вашій увазі, Річард ділиться уроками свого життя та розповідає, як навіть через багато років зберегти підприємницький дух.

З.: Ви досягнули майже всього, чого може досягнути людина в бізнесі. Залишок своїх днів Ви з легкістю можете провести, відпочиваючи у гамаку на власному острові. А яку кількість грошей вважаєте достатньою Ви самі?

В.: Більшість підприємців керуються далеко не тільки фінансовими мотивами. Це люди, які люблять творити. З моменту створення свого першого бізнесу я завжди хотів робити речі, якими міг би пишатися. Гроші — це лише побічний продукт, який з'являється внаслідок ведення успішного бізнесу. І єдина користь з них — це можливість сплачувати рахунки наприкінці року.

З.: Вас знають не лише як підприємця, але і як шукача пригод, який літає на повітряних кулях та збирається на найскладніші вершини. Наскільки пов'язані між собою ці дві сторони Вашої особистості?

В.: Дуже тісно пов'язані. Підприємець — це людина, яка готова брати на себе ризики. Те саме можна сказати і про людину, яка багато подорожує. Підприємцеві часто доводиться захищати свою компанію, а шукачеві пригод — своє життя.

Будучи шукачем пригод я намагаюся встановлювати перед собою нові виклики щонайменше один або два рази на рік, тому що мені подобається цей аспект мого життя. Мені подобається ділитися цим досвідом зі своїми дітьми. Далеко не всі люди здатні оцінити, наскільки велике задоволення ми можемо отримати, коли доберемося до межі своїх фізичних можливостей.

З.: Для багатьох підприємців перший мільйон — це основний критерій того, що їм нарешті вдалося досягнути мети. А яким був цей критерій для Вас?

В.: Я належу до того розряду підприємців, які до сих пір не впевнені, що їм вдалося досягнути мети. Коли диск Майка Олфілда (Mike Olefield) (перший реліз Virgin Records) продався тиражем 8 чи 10 мільйонів копій, а мені тоді було 19 років, я вже тоді міг забути про необхідність заробляти гроші. Натомість я одразу ж спробував повторити свій успіх. Я завжди раджу людям обережно ставитися до ризиків, але сам я частенько порушую це правило. Кожного разу, коли я заробляю багато грошей, я одразу ж інвестую їх у нові ризиковані проекти.

З.: Тож навіть після того, як у віці двадцяти років Ви купили власний острів, Ви все ще не були впевнені, що досягнули успіху? Для більшості людей це було б досить переконливе свідчення успіху.

В.: Так. Але проблема була в тому, що острів був під заставою. І мій будинок був під заставою. І я продовжував брати на себе все нові та нові ризики, тільки б отримати більше можливостей для творення.

З.: Більшість власників малого бізнесу беруть з Вас приклад. Але наскільки важко Вам згадати всі труднощі, з якими доводилося стикатися в минулому, і поставити себе на їх місце, щоб дати корисну пораду?

В.: Я дуже добре пам'ятаю практично всі виклики, через які мені довелося пройти. Створити бізнес набагато складніше, ніж підтримувати його, коли у вас уже працюють тисячі людей та сотні компаній. Створення бізнесу передбачає вашу повну залученість: 24 години 7 днів на тиждень. У вас практично не залишається часу на сім'ю. Це неймовірно складно і тільки одне має значення — виживання!

Єдине, що я можу порадити власникам малого бізнесу — знайти людину, яка змогла б займатися щоденними операціями, щоб у вас з'явилася можливість бачити "загальну картину".

За матеріалами "Richard Branson on Being Richard Branson", Entrepreneur.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.

Посилання по темі:



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Засіло в голові. Наука успішного навчанняЗасіло в голові. Наука успішного навчання
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)