ІНСАЙТИ | Звільнення 11 квітня 2014 р.

10 найбезглуздіших способів повідомити підлеглого про звільнення

Звільнення працівника — річ малоприємна. Тому керівники і намагаються усіляко полегшити цей процес для себе. Проте, вдаючись до різних «дипломатичних» способів повідомити про звільнення, вони лише погіршують стан справ. Джефф Хейден (Jeff Haden), колишній топ-менеджер та відомий автор більше 30-ти книг, пропонує 10 виразів, яких він радить керівникам всіляко уникати.

Джефф Хейден (Jeff Haden)
Джефф Хейден
(Jeff Haden)

1. «Для мене це насправді дуже важко...»

Якщо це і так, краще поговоріть про ваші почуття з кимось іншим. Бо за таких обставин це аж ніяк не цікавитиме вашого підлеглого. «Йому важко? Та невже... Що ж тоді казати про мене...», — подумає він щойно ви почнете виливати душу. Ще гірше, якщо ви розпочнете з речення на кшталт «Навіть і не знаю, з чого розпочати...».

2. «Ми вирішили, що потрібно запровадити зміни»

Ви не представник керівництва НХЛ, яке вирішило звільнити поганого тренера. Також ви не на прес-конференції. Тому краще уникати банальностей. Сформулюйте причину вашого рішення якнайчіткіше. Або просто скажіть людині: «Я змушений з Вами розстатися...»

3. «Деякі з деталей ми оговоримо пізніше»

Повідомлення про звільнення для працівника — це водночас завершення одного процесу і початок нового. Зокрема, треба зібрати особисті речі, віддати компанії те, що було надано йому в користування, довідатися про стан своїх пільг.

Саме ви, а ніхто інший, повинні вчасно зібрати таку інформацію. Варто врахувати, що людина отримала вкрай неприємну для себе звістку. Отже, подбайте про те, щоб вона не тинялася кабінетами, підписуючи усілякі «обхідні листи» та з’ясовуючи купу різних питань. Зрештою, з миті, коли ви повідомили працівника про звільнення, ви більше не маєте жодних прав на те, аби розпоряджатися його часом.

4. «У порівнянні з Вашим колегою "Х", ви не на висоті»

Ніколи не використовуйте порівняння хай навіть і з успішнішими працівниками як виправдання для звільнення підлеглого. Людей слід звільняти тому, що вони не відповідають визначеним стандартам, не досягають цілей, демонструють неприйнятну поведінку тощо. Натомість, вдаючись до таких порівнянь під час розмови з підлеглим, ви ризикуєте потрапити до «воронки» з’ясування особистих відносин.

5. «Можу Вам заперечити і ось чому...»

Хоча, здебільшого, люди вислуховують інформацію про звільнення мовчки, знаходяться і ті, хто намагається довести неправильність такого рішення. Не давайте себе затягнути до такої перепалки. Просто скажіть: «Ми можемо це обговорювати скільки завгодно, але рішення залишиться в силі». Які б доводи ви не наводили, це лише більше засмутить підлеглого. Тому наберіться терпіння та вислуховуйте все, щоб вам не сказав працівник (принаймні до можливої межі). Це все, що ви можете та повинні зробити у цій ситуації.

6. «Ви дуже добрий фахівець, але ми мусимо скорочувати штати»

Якщо справа в потребі зменшити кількість персоналу, так і скажіть. Не рухайте питання результативності праці людини. Натомість, якщо тема скорочення — це прикриття, за яким ви намагаєтеся приховати справжню причину звільнення, або вам, можливо, так простіше вести розмову, ви робите працівникові ведмежу послугу. А до того ж наражаєте фірму на проблеми, котрі можуть виникнути, якщо ви візьмете на цю посаду когось іншого. Тому ніколи не грайте у небезпечні ігри, намагаючись зберегти обличчя. Будьте прямолінійні — так буде краще для всіх.

7. «Ми обоє знаємо, що Вам не подобається працювати у нас. З часом Ви зрозумієте, що звільнення Вам на користь»

Те, чи радітиме працівник через певний час з того, що пішов з вашої компанії — виключно його справа. Не варто казати йому, що «немає лиха без добра». Хай сам оцінює власні шанси — ваше ж втручання ні до чого.

8. «Я проведу Вас до дверей»

У деяких компаніях діє дурне правило: звільнених працівників відразу випроваджують за межі корпоративної будівлі. Але ж люди не злочинці. Навіщо влаштовувати їм «коридор позору»? Навіть якщо і потрібно, аби працівник якнайшвидше залишив приміщення, дайте йому можливість зробити це непомітно для інших.

9. «Ми вирішили Вас звільнити»

Слово «ми» доречно вживати майже у кожній ситуації, крім цієї. Бо у цей момент ви говорите від імені компанії — і неважливо, яку посаду займаєте. Беріть на себе відповідальність.

10. «Якщо я зможу для Вас щось зробити — дайте знати»

Зробити що? Написати палкий лист з рекомендаціями? Використати власні контакти та замовити за людину добре слово? Якщо мова йде про вимушене звільнення хороших працівників, ви і без цього повинні зробити все, аби допомогти їм стати на ноги.

Краще сформулюйте свою думку так: «Якщо у вас будуть запитання щодо остаточного розрахунку, ваших пільг або інших моментів, дайте мені знати. І ви отримаєте всі відповіді». Але ніколи не обіцяйте того, що ви не в змозі зробити. Можливо, намагання виглядати великодушним піднесе вас у власних очах; проте працівникам від цього не буде жодної користі.

За матеріалами "10 Dumb Things Bosses Say When They Fire People", CEO.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)