ІНСАЙТИ | Корпоративна культура 21 серпня 2019 р.

Десять елементів сильної оргкультури

На що потрібно звернути увагу, формуючи або вдосконалюючи культуру організації? У своїй статті Корі Моузлі (Corey Moseley), представник компанії Jostle, описує десять основних елементів корпоративної культури.

Десять елементів сильної оргкультури

1. Базові цінності

Формулювання базових цінностей компанії потребує якнайретельнішої уваги її лідерів. Врешті-решт, йдеться про керівні засади, котрі дають людям розуміння, як діяти всередині організації (або принаймні — як це має виглядати в ідеалі).

Проте перелік організаційних цінностей не може бути документом, який нові працівники читають для проформи один раз, а потім назавжди «викидають» з голови. Цінності є тим, чим живете ви та ваша організація; тим, що проявляється на всіх рівнях із дня на день у ході здійснення операційної діяльності. Також у цінності має бути вбудована певна гнучкість, що означає: вони еволюціонуватимуть у міру того як розвиватиметься компанія.

2. Якість взаємодії персоналу

Дієвість ваших базових цінностей вимірюється тим, як вони застосовуються на практиці. Якщо серед них є «відкритість» чи «прозорість», уважно подивіться — чи має це реальний вплив на взаємодію людей у робочому середовищі. Наприклад, як вони поводять себе на нарадах — сковано та обережно, зважуючи кожне слово, або навпаки, готові відкрито висловлювати свої думки?

Спосіб взаємодії співробітників — це, напевно, найочевидніша характеристика вашої культури. Людина, яка вперше приходить до вашої організації, відвідавши нараду та поспостерігавши за поведінкою її учасників, мусить отримати загальне уявлення про тип вашої культури, а також про те, які з ваших цінностей є стрижневими.

Серед інших речей, в яких проявляються особливості оргкультури, — підходи до формування команд, способи організації процесів виконання робіт та розподілення завдань. В ідеалі потрібно прийти до того, що ваші базові цінності проявлятимуться в кожному аспекті діяльності організації.

3. Організація офісного простору

Чи ваші співробітники працюють у сірому безликому приміщенні або у представництвах компанії, розсіяних по цілому регіону? А, можливо, вони не мають постійного робочого місця та функціонують у віддаленому режимі? Яким би не був формат офісного простору компанії, він матиме величезний вплив на її культуру.

Щоб сформувати сильну культуру, слід спланувати офіс так, щоб він відповідав перевагам працівників, щоб їм було в ньому зручно та комфортно. Бо лише тоді люди зможуть працювати по-справжньому продуктивно. Наприклад, якщо у вас традиційний «сірий» офіс з перегородками, то, швидше за все, він мало підійде, скажімо, для молодих рекламних дизайнерів. Або, хто знає, може, навпаки, вони сприйматимуть таке приміщення як «прикольне»? Як би там не було, план офісів компанії (незалежно від того, подобається він особисто вам чи ні) мусить відбивати її унікальний характер (тому варто уникати наслідування прикладів інших настільки, наскільки це можливо).

4. Комунікації

Комунікації — це ще один стрижневий елемент оргкультури. Як співробітники воліють спілкуватися між собою — в неформальному або формальному ключі, за «закритими дверми» чи на очах у всіх? Чи відповідає домінуючий спосіб комунікацій цінностям компанії? Одне із ваших основних завдань як лідера — це пристосуватися до способу спілкування, який є найпродуктивнішим для ваших працівників. Але при цьому ви маєте створити альтернативні комунікаційні канали для тих, кому комфортніше спілкуватися в якійсь інший спосіб.

Неодмінною ознакою сильної культури є прозорість та дієвість комунікацій. В організації має бути простір, де співробітники могли б відкрито висловлювати свої ідеї та думки.

5. Відчуття спільноти

Сильна культура проявляється в емоційній прив’язаності людей до організації, в інтерактивності їхньої взаємодії, у бажанні співпрацювати. Якщо підрозділи компанії ізольовані, якщо їх розділяють організаційні кордони — тоді культура буде або фрагментованою, або її не буде взагалі.

Це означає, що ви маєте знести стіни (реальні чи метафоричні), а для цього необхідно сформувати спільноту в тому чи іншому вигляді, що дуже часто означає потребу в першу чергу налагодити не найкращі стосунки між окремими командами і співробітниками. Знаходьте можливості збирати окремі групи разом, із тим аби вони більше взнавали одне про одного, а ще краще, щоб працювали разом над розв’язанням спільної проблеми. Також дуже корисно проводити заходи в масштабах цілої компанії (конференції, соціальні події тощо). Таким чином ви спонукатиме співробітників заново «познайомитися» одне із одним.

6. Спільна мета

Дуже часто працівники в організації не діють «в унісон», бо працюють у різних проектах або замикаються у своїх вузько професійних сферах. Тому, наприклад, те, чим займаються маркетологи, може бути цілком незрозумілим для IT-фахівців (і, навпаки).

Але якщо в компанії є розуміння спільної мети, такі перепони зникають. Тоді кожний усвідомлює роль своєї ділянки або функції в досягненні загальноорганізаційних цілей, а також — чому робота, яку виконує, є значущою.

7. Визнання

Визнання досягнень ваших працівників у будь-якій формі (від простого «дякую» до поширення інформації про просування) має винятково сильний вплив на культуру організації. Тоді позитивні результати є предметом уваги майже всієї компанії, а ставлення працівників одне до одного стає позитивнішим. Це сприяє об’єднанню людей та дає кожному змогу «козирнути» своїм професіоналізмом.

8. Згуртованість

Згуртованість у робочому середовищі меншою мірою виражається у дружніх зв’язках і більшою — в позитивному ставленні: до людей, ідей, майбутніх планів, досвіду та цінностей інших. Якщо вам вдається хоча б трохи покращити ставлення співробітників одне до одного, то можна сказати: ви почали наближатися до більшої згуртованості членів вашої організації.

У сильній культурі емпатія — це основа відносин між людьми. Тоді і команди, і окремі працівники починають бачити проблеми одне одного та виявляють готовність допомагати.

9. Навчання та професійний розвиток

Якщо ціллю є формування сильної культури — тоді ви мусите знаходити можливості для професійного зростання співробітників. Неформальне взаємне навчання, програми наставництва та коучингу, проходження курсів у зовнішніх установах, внутрішні тренінги — це інструменти, які дають нам змогу вдосконалюватися. В культурі, де наголошується цінність навчання, збуджується спрага до знань та культивується скромність. Адже, навчаючись, ми усвідомлюємо, що багатого чого ще не знаємо.

10. Безупинність розвитку

Сильна культура проходить крізь нескінченні ітерації вдосконалення та адаптації до змін. Тому потрібно якомога уважніше прислуховуватися до зворотного зв’язку та вчиняти відповідні дії. Навіть якщо ваша культура на перший погляд є досконалою, все одно ви маєте впевнитися, що вона сприяє розкриттю потенціалу кожного співробітника.

Для створення сильної культури потрібні роки і цей процес ніколи не можна вважати завершеним. Слід безупинно аналізувати стан культури, аби зрозуміти, що працює, що ні, і що потрібно модифікувати.

За матеріалами "10 elements of a strong culture", Jostle Blog.

Ілюстрація: Grey Vaisius



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Засіло в голові. Наука успішного навчанняЗасіло в голові. Наука успішного навчання

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)