ІНСАЙТИ | Company Values 12 лютого 2019 р.

Цінності компанії: для чого вони потрібні

Джерело: Baker Tilly

Дослідження останніх років показують, що корпоративні цінності відіграють величезну роль для мілленіалів під час вибору компаній для роботи, а також тих, де вважають за краще здійснювати покупки. Зважаючи на те, що до 2020-го року представники цього покоління становитимуть половину всього працездатного населення, до них слід прислухатись і зрозуміти, чому в житті кожного з нас настільки важливі корпоративні цінності.

Цінності компанії: для чого вони потрібні

Що таке корпоративні цінності?

Цінності компанії — вони ж корпоративні або основоположні цінності — фундаментальні переконання, на яких базується бізнес. Це головні принципи, які використовуються при взаємодії з іншими компаніями, клієнтами і співробітниками. Після визначення списку цінності мають бути твердими і непохитними — буквально ультиматумом, а не пропозицією. Вони повинні впливати на кожен аспект бізнесу — від системи винагороди співробітників і поведінки на робочому місці до визначення маркетингових стратегій і обслуговування клієнтів.

Цінності, встановлені компанією, — це не просто перелік правил, а інструменти, які можна застосувати на практиці. Якщо організація не дотримується своїх же переконань, це завжди помічають споживачі товарів або послуг, що призводить до втрати довіри і зниження рівня продажів. До того ж моральний дух співробітників таким чином може бути підірваним, що, безумовно, позначиться на якості та результатах роботи.

Чому важливо встановити корпоративні цінності?

Працівники і клієнти завжди вважають за краще мати справу з компаніями, чиї цінності співпадають з їхніми власними. Це перетворює завдання встановлення цінностей на важливий фактор стимулювання продажів і залучення кращих співробітників.

За даними одного з досліджень, покоління мілленіалів у США погоджується на зниження заробітної плати на 7 600 доларів на рік за умови наявності міцної корпоративної культури, можливості кар’єрного зростання та інших чинників, які поліпшують загальну якість життя.

Крім цього, правильно окреслені цінності допомагають компанії визначитися з напрямом руху і забезпечити собі стійку репутацію. Вони задають тон взаємодії з клієнтами, допомагають продавати продукцію й приймати важливі рішення.

Якщо поставитись до цієї частини корпоративної культури серйозно, то на її основі можна сформувати впізнаваний фірмовий стиль і відмінний, ефективний бізнес-план.

Як визначити цінності компанії?

Можна додати корпоративні цінності в опис місії або скласти окремий список основних вимог. У будь-якому випадку процес має початись із сеансу "мозкового штурму". Запросіть людей, які розуміють місію компанії і вже працюють за певною схемою. Це можуть бути засновники і генеральний директор, але не варто забувати про інших співробітників, таких як топ-менеджери або кращий дизайнер. Нехай кожен пояснить, що, на його думку, має увійти до списку цінностей.

Потрібно відповісти на такі питання:

  • Які цінності будуть резонувати з цінностями клієнтів?
  • Які принципи мають визначати вибір?
  • Що про компанію повинні думати інші люди?
  • Як цінності відрізняють компанію від конкурентів?
  • Які якості робітників цінуються в компанії?

Якими повинні бути цінності?

Перш за все цінності компанії мають бути конкретними. Нікому не потрібен список високих недосяжних ідеалів. Вони повинні відповідати цілям компанії. Наприклад, дотримання букви закону для організації, що спеціалізується на сучасних технологіях, звучить розпливчасто, а ось забезпечення конфіденційності даних клієнтів — це те, що конкретно потрібно.

Замість того, щоб сприймати цінності як переконання, варто побачити в них можливість вибору. Зрештою, для більшості компаній якісне обслуговування клієнтів — це важливо. Що відрізнятиме одну компанію від іншої, так це певні дії щодо забезпечення такої цінності. Наприклад, наявність 24-годинної клієнтської підтримки та, як наслідок, інвестування в персонал і робочі інструменти, що дозволяють виконати зобов’язання. Ясна річ, як і будь-який вибір, цінності мають свою вартість.

Потрібно бути готовим відстоювати основні цінності у важких ситуаціях, навіть якщо було би простіше і дешевше проігнорувати проблему. Наприклад, коли компанія заявляє про прихильність до сталого розвитку, вона зобов’язана використовувати екологічно чисті матеріали, незважаючи на зменшення доходів. Цінності, які нічого не варті для того, хто їх затверджує, не мають значимості й для всіх інших.

Вони також вимагають дій. Цінності без дій — пусті слова. Якщо компанія стверджує, що цінує інновації, вона не має права вимагати від співробітників роботи за певною схемою тільки тому, що "так робилося завжди". Замість цього потрібно активно розглядати нові ідеї та заохочувати до їх втілення.

Цінності мають бути "нескінченними". Хоча стратегія і поведінка компаній може з часом змінюватися, основні цінності повинні стати константою. Слід обирати такі цінності, яких можна дотримуватись незалежно від економічних умов, зовнішніх стимулів, конкуренції або загальнокорпоративних тенденцій.

Цінності компанії — це не просто рядок у внутрішній документації, яку навряд чи хтось читає. Очікується, що компанія зробить інформацію про них загальнодоступною, опублікує на сайті та надрукує в буклеті, щоб клієнти знали, на що орієнтується організація.

Всі співробітники мають ознайомитись з цінностями компанії та повинні вміти застосовувати їх на практиці, використовуючи як інструменти для досягнення цілей.

Приклади корпоративних цінностей

American Express: лояльність клієнтів; якість обслуговування; чесність; спільна робота; повага до людей; бажання перемагати; особиста відповідальність.

Facebook: стрибок уперед; швидке просування; сміливість; відкритість; створення соціальних цінностей.

H&M: ми віримо в людей; ми одна команда, чесна і відверта; залишатись простими; підприємницький дух; постійне покращення; економічність.

Virgin Airlines: ми думаємо як клієнт; ми прокладаємо шлях; ми чинимо правильно; ми сповнені рішучості виконувати нашу роботу; разом ми відрізняємося від інших.

Netflix: заохочувати самостійне прийняття рішень співробітниками; обмінюватися інформацією відкрито, широко і свідомо; бути відвертими одне з одним; тримати в компанії тільки високоефективних людей; уникати правил.

Adidas: спорт є основою всього, що ми робимо; висока якість роботи — це найперша цінність нашої компанії; пристрасть — в основі нашої концепції, ми постійно просуваємось вперед, вдосконалюємось і підтримуємо новаторство; ми чесні, відкриті, етичні та справедливі; ми знаємо: для того, щоб наша компанія досягла успіху, потрібні люди з різними ідеями, інтересами і культурними особливостями, сильними сторонами; заохочуємо здорові дискусії та різницю думок.

Як можна побачити з прикладів, впроваджуючи цінності, компанії піклуються не тільки про клієнтів, але й про своїх співробітників. І обираючи між компанією з цінностями і без, працівникові варто віддати перевагу першій. Тому що це гарантія виконання зобов’язань, нормального людського ставлення і можливостей високого розвитку.

Тепер, коли ви знаєте, якими можуть бути цінності компанії та основи для їх визначення, прийшов час створити свої власні й орієнтуватися на них і при створенні бізнесу, і при виборі місця роботи.

За матеріалами "What Are Company Values and How to Define Them?", Crew.

Stock Photos from garagestock/Shutterstock



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)