ІНСАЙТИ | EQ 10 липня 2019 р.

Як рівень емоційного інтелекту співробітників впливає на бізнес-процеси

Джерело: портал "ДІЛО"

Чи знали ви, що емоційний інтелект (EQ) вже декілька років знаходиться в списку ТОП-10 навичок успішного лідера. Доведено, що на 80% успіх залежить від емоційного інтелекту, і лише на 20% — від IQ. Що потрібно зробити, щоб емоційний інтелект допоміг впоратися з великими обсягами інформації та підвищити рівень якості праці, — розповідає Тетяна Шерман, керівник департаменту по роботі із зовнішнім ринком Академії ДТЕК.

Тетяна Шерман: Як рівень емоційного інтелекту співробітників впливає на бізнес-процеси Щоденний величезний потік інформації все більше завантажує мозок, відволікає, забирає сили. І саме розвиток емоційного інтелекту допомагає впоратися з великими обсягами інформації, відновлювати сили, перезавантажуватись.

Що надважливо в EQ, так це ідентифікувати свої емоції, називати їх та ділитись з оточуючими своїм станом. Існує 276 емоцій, які здатна ідентифікувати людина. Уявити тільки — цілих 276! Смуток, захоплення, ніжність, веселощі, віра, ентузіазм, впевненість, щастя, блаженство, полегшення...

Ідентифікувати їх допоможуть кілька простих питань. От саме в той момент, коли ви розумієте, що вас накривають емоції — варто зупинитись, буквально на кілька хвилин, і спробувати зрозуміти свої відчуття. Запитайте себе: Що я зараз відчуваю? Який в мене стан зараз?

Якщо ж у палітрі ви точно розумієте, що відчуваєте незадоволення, агресію, наприклад, коли ваші очікування хтось не виправдав — мистецтво задавати питання є ще більш ефективним. І тут до переліку запитань варто додати — які мої сподівання не виправдались, як я хотіла(-ів) по-іншому, хто чи що не виправдав мої очікування?

Доведено, подібні питання на 50% "гасять" вашу емоцію.

Є 4 етапи розвитку EQ:

  • Самоусвідомлення — вміння сприймати емоції та виражати їх.
  • Самоконтроль — вміння керувати своїми емоціями.
  • Усвідомлення інших — вміння ідентифікувати емоції у інших.
  • Соціальні вміння — вплив на людей, вміння трансформувати емоції інших.

Наступний рівень, після усвідомлення себе та своїх емоцій, мистецтво змінювати/мотивувати інших — команду, друзів, партнера. Але для того, щоб міняти інших, потрібно розібратися в собі.

А тепер важливе для підприємців. Розвиток EQ команди класно позначиться і на бізнесі. Співробітники, які проявляють та знаходяться в позитивних емоціях, працюють набагато ефективніше. Коли людина позитивно налаштована, її мозок стає більш мотивованим, стійким, продуктивним, енергійним та залученим у роботу. До речі, у деяких компаніях вже починають замислюватися над такою посадою, як "менеджер зі щастя", який буде вимірювати та контролювати рівень щастя в компанії.

Задуматись лишень! За даними дослідження Європейської агенції з безпеки та гігієни праці, негативні емоції співробітників знижують прибуток компаній на більш ніж 600 млрд євро. Близько 30% емоційно навантажених ситуації не усвідомлюються людиною, але впливають на її фізичний стан.

Тож де втрачаються позитивні емоції та енергія:

  • конфлікти та з’ясування стосунків;
  • довготривалі наради у негативному емоційному стані;
  • стреси, хвороби, домашні негаразди;
  • втрачені клієнти тощо.

Інший приклад і проста математика. Уявімо компанію Х, де працює 1000 працівників, середня заробітна плата — 30 тис. грн. У двох колег сталась неконструктивна розмова (сварка), яка з усіма обговореннями, виходами на каву зайняла 2 години. Враховуючи, що вартість робочої години складає 187,50 грн, і якщо протягом місяця у кожного співробітника буде по 1 неконструктивній розмові, втрати компанії складуть 7,5 млн грн (2 години*187,50 грн*20 днів*1000 людей).

Шалена сума, здавалося б, на такому дріб’язковому моменті. Тож розвивати EQ варто. Як? Кілька порад.

Важливо вміти правильно відпочивати, випускати напругу, що накопичилась (не даремно ж деякі роботодавці замовляють працівникам абонементи в зал), вміти приносити радість для свого тіла та застосовувати "техніку усвідомлених задоволень".

Вивчайте себе та свої емоції, не бійтесь робити помилки — кожна помилка це вже навчання та крок до вашого власного успіху, вмійте відпочивати та не дозволяйте нікому псувати ваш настрій. А якщо вже раптом таке трапилось, усвідомлено зупиняйтесь і запитуйте в самого себе — що зараз відчуваєте і чому виникають ці емоцій.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)