ІНСАЙТИ | Управлінська ефективність 10 листопада 2014 р.

Зворотний зв'язок навпаки

Те, що вміння надавати зворотний зв'язок — одна із запорук управлінської ефективності, вже майже аксіома. Але, як пише Маршалл Голдсміт (Marshall Goldsmith), один із провідних світових фахівців у сфері лідерства та менеджменту, є чимало випадків, коли замість зворотного зв’язку доцільніше використовувати зв'язок, скерований у протилежному напрямі, або зв’язок на випередження. Цей підхід налаштовує людину на позитив і не змушує її червоніти за свої минулі прорахунки.

Маршалл Голдсміт (Marshall Goldsmith)
Маршалл Голдсміт
(Marshall Goldsmith)
Ось 10 причин, чому зв’язок на випередження може стати дуже ефективним інструментом розвитку менеджменту і персоналу.

1. Ми не можемо змінити минуле, але цілком в наших силах вплинути на майбутнє. Зв'язок на випередження допомагає людям фокусуватися не на вже зроблених помилках, а на позитивних майбутніх результатах. Надаючи колегам і підлеглим ідеї щодо того, як вони можуть підвищити свою ефективність, ми збільшуємо ймовірність досягнення ними успіху.

2. Доцільніше не критикувати людей, а допомогти їм навчитися діяти правильно. Дуже часто зворотний зв'язок, який надає керівник підлеглому, має негативне забарвлення, фактично перетворюючись на монолог під назвою «я таки доведу, що ви наробили помилок». Натомість зв’язок на випередження скеровується не на проблеми, а на пошук їхніх розв’язань.

3. Зв'язок на випередження якнайкраще підходить для успішних людей. Мені не раз доводилося спостерігати, як успішні керівники радо сприймають підказки, що допомагають їм досягати своїх цілей. При цьому вони, здебільшого, дуже погано реагують на критику.

4. Зв'язок на випередження може надавати будь-хто обізнаний у певній сфері діяльності. Часто доводиться спостерігати за тим, як люди самі дивуються тому, як багато можна навчитися від індивідів, з якими вони навіть не знайомі.

5. Зв'язок на випередження не сприймається як критика. Теоретично конструктивний зворотний зв'язок повинен фокусуватися не на індивіді, а на його діяльності. Проте, як би добре не надавалася така інформація, майже завжди людина сприймає її як особисту критику. В свою чергу, зв'язок на випередження практично не може використовуватися як засіб висловлення зауважень до індивіда. Адже не можливо критикувати те, що ще не відбулося.

6. Зворотний зв'язок зміцнює негативні стереотипи. Як твердять психологи, очікування часто втілюються в реальність, змушуючи індивіда діяти відповідно до того, як його сприймає оточення. В основі зворотного зв’язку може бути меседж: «Нічого не зробиш — такий ви вже є»; відповідно, це ставлення зміцнюватиме поведінкову лінію, котра вже привела людину до провалу. Натомість в основі зв’язку на випередження лежить припущення стосовно того, що адресат рекомендацій може досягти позитивних змін у майбутньому. Отже, такі очікування задаватимуть тон поведінці людини, змінюючи її на краще.

7. Погодьтесь, більшість із нас не любить ані надавати, ані отримувати зворотний зв'язок. Ознайомившись із висновками оцінювання «360 градусів», яке проводилося у компаніях різних країн, я переконався, що майже завжди такі характеристики керівника, як «своєчасно надає зворотний зв'язок з метою вдосконалення підлеглого» та «заохочує надання конструктивної критики» корелюється з низьких рівнем вдоволеності працівників своїм босом. Що ж, лідерам ще далеко до досконалості в наданні зворотного зв’язку і навряд чи у найближчому майбутньому така ситуація змінюватиметься в позитивному напрямі.

8. Як правило, у порівнянні зі зворотним зв’язком надавати зв'язок на випередження швидше та простіше. Є досить ефективний спосіб надання рекомендацій. Ви кажете людям: «Ось чотири ідеї, з яких ви можете скористатися в майбутньому; будь ласка, розгляньте їх без упередження та відкиньте ті, котрі, як ви вважаєте, не мають жодного сенсу». Таким чином ви майже не витрачаєте часу ані на оцінювання якості ідей, ані на доведення їхньої помилковості.

9. Зв'язок на випередження можна сміло застосовувати на будь-якому рівні. Добре це чи погано, але зворотний зв'язок майже завжди асоціюється з оцінним судженням. Тож, попри всі розмови про «чесну та відкриту критику», людина, яка висловлює зауваження в адресу вищих керівників, ризикує своєю кар’єрою. Натомість зв’язок на випередження не несе у собі критики — тому його можна вільно висловлювати будь-кому, не оглядаючись на посаду, яку займає індивід.

10. Люди вислуховують зв’язок на випередження уважніше. Один із учасників сесії, присвяченій техніці використання цього інструменту, зазначив: «Здається, ще ніколи я так уважно не вислуховував інших». А на запитання «чому це так?» він відповів: «Звичайно, коли говорять інші я не дуже уважно це слухаю, бо готую відповідь, котра дала б мені змогу виглядати якомога розумнішим. Коли ж йдеться про зв'язок на випередження, єдине, що я можу сказати, це “спасибі!”; отже, мені не потрібно турбуватись про “розумну” відповідь і я можу повною мірою сконцентруватись на тому, що каже співрозмовник».

Висока якість комунікацій між окремими індивідами, структурними підрозділами та ієрархічними щаблями є тим клеєм, який скріплює організацію в одне ціле. Використовуючи зв'язок на випередження та заохочуючи інших до використання цього інструменту, керівники можуть кардинально покращити якість спілкування в компанії: забезпечити те, що поширюватимуться правильні послання, а також, що кожний сприйматиме їхній зміст. У результаті сформується динамічне, відкрите середовище, в якому персонал концентруватиметься не на вже зроблених помилках, а на майбутніх можливостях. Спробуйте і ви переконаєтеся в цьому на власному досвіді!

За матеріалами "10 Surefire Reasons to Try Feedforward!", Marshall Goldsmith Personal Blog.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)