ІНСАЙТИ | Зміни 15 травня 2008 р.

Настав час переосмислити принципи людського мислення

Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, розмірковує про особливості діяльності людського мозку та пояснює, чому людям буває так нелегко змінюватися.

Якщо у вас виникають проблеми при впровадженні змін, можливо, їх причиною є невідповідність принципам роботи людського мозку.

Компанії, яким неодноразово доводилося стикатися з проблемами при впровадженні змін, буде цікаво познайомитися з найостаннішими дослідженнями у роботі людського мозку. Чи, попросту кажучи, для нас настав час переосмислити принципи людського мислення.

Основною ідеєю нового відкриття є те, що "деякі люди не зміняться навіть тоді, коли корисність та вигідність цих змін для них особисто буде цілковито доведена".

Причиною такої нездатності до змін науковці називають "стійкі зв'язки між нейронами". Таким чином зміни слабко залежать від бажання (чи вольового рішення) людини. Кожна спроба модифікувати наші звички вимагає зміни "психології розуму". Щоб функціонувати на найвищому рівні ефективності, наш мозок створює стійкі зв'язки між нейронами, які проявляються у стандартній реакції на подразники.

Наприклад, якщо ми тільки починаємо водити машину, ввімкнення запалювання, перемикання передач та рушання з місця вимагає від нас особливої концентрації. Але водії, які провели за кермом багато років, роблять це все на повному автоматі, не задумуючись. Саме таким чином свідомість пристосовується до повторюваних дій, створюючи стійкі зв'язки у мозку.

Яке відношення мають всі ці приклади до впровадження змін?

Якщо менеджери, відповідальні за впровадження змін, пам'ятатимуть про принципи діяльності людського мозку, ймовірність того, що зміни виявляться успішними, суттєво підвищиться. Особливо важливими при цьому є три рушії змін: Фокус, Очікування та Зосередження уваги.

Фокусуючись, ми штучно змушуємо мозок створити "стійкі зв'язки" там, де нам це необхідно. І якщо зазвичай комунікація між нейронами — це складний енерго- та ресурсовитратний процес, то при створенні стійких зв'язків між нейронами, цей процес суттєво спрощується. При фокусі на певній діяльності наш мозок вирішує, що для нього ж буде кращим створити стійкі зв'язки, оскільки це допоможе йому зберігати енергію.

На другому місці перебувають очікування. Цю концепцію можна окреслити крилатим висловом: "Ми бачимо те, що хочемо бачити". Уявіть двох керівників. Один ставиться до працівників як до лінивих найманців, які лише шукають можливість уникнути роботи, а інший переконаний, що кожен співробітник намагається докласти усіх зусиль, щоб досягнути цілей компанії. Кожен із цих керівників буде підсвідомо шукати у співробітниках очікуваної поведінки. І, звісно, знаходитиме її.

Насамкінець, згадаємо про зосередження уваги. Цей термін означає кількість уваги, яка стосується певної дії чи події. Як і у випадку із дієтою, коли частіше вживання невеликої кількості їжі призводить до кращих результатів, невеликі об'єми інформації, які ми отримуємо регулярно, спонукають нас до кращого засвоєння.

Тож якщо у вас виникли проблеми зі впровадженням змін (або ви лише плануєте щось змінити у найближчому майбутньому) можливо є сенс звернутися до порад, наведених вище і застосувати їх на користь вашої організації.

За матеріалами "It's time to rethink the way you think", management-issues.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)