ІНСАЙТИ | Управління продуктивністю 11 листопада 2020 р.

У чому різниця між запізнілими і випереджаючими індикаторами?

Чи знаєте ви найкращий спосіб управляти продуктивністю? Це комбінація ідей, які ви отримуєте, озираючись назад (ваші запізнілі індикатори), і тих, які орієнтовані на майбутнє (випереджаючі індикатори), — вважає Бернард Марр (Bernard Marr), засновник і головний виконавчий директор Advanced Performance Institute, автор бестселерів про підвищення ефективності бізнесу.

У чому різниця між запізнілими і випереджаючими індикаторами?

Хоча ці терміни й не нові, важливо розуміти їх, аби успішно налаштувати вашу систему управління продуктивністю. Працюючи з підприємствами над створенням систем вимірювання продуктивності та ключових показників ефективності (KPI), я виявив, що терміни «випереджаючі» і «запізнілі» можуть бути не завжди однозначними.

Лобове скло чи дзеркало заднього виду?

Простий спосіб відрізнити випереджальні індикатори від запізнілих — уявити свій бізнес як автомобіль. Коли ви дивитеся в лобове скло, ви дивитеся на те, що попереду — це випереджаючі індикатори.

І навпаки, якщо ви подивитеся на тільки що подолану дорогу, так ніби ви це робили через дзеркало заднього виду, — це запізнілі індикатори.

Випереджаючі індикатори

Зазвичай випереджаючі індикатори визначити складніше. У бізнесі прикладами випереджаючих індикаторів можуть бути клієнтська довіра або задоволеність клієнтів. Якщо у вас більш високий рівень задоволеності клієнтів, це допоможе вам спрогнозувати майбутні доходи. Щасливі клієнти, як правило, стають постійними клієнтами і з більшою ймовірністю направлять людей у ваш бізнес. Випереджаючі індикатори — це свого роду «кришталева куля» і метрики, які можуть допомогти вам передбачити майбутнє. Термін «випереджаючі індикатори» пішов з економіки, де він визначається як вимірний фактор, що змінюється до того, як економіка піде за трендом. Хоча випереджаючі індикатори припускають, що умови сприятливі для певного результату, це не дає ніяких гарантій.

Інші випереджаючі індикатори, які використовуються в бізнесі, включають у себе лінійку нових продуктів, нове ринкове зростання і впізнаваність бренду. Їх усіх об’єднує те, що їх можна відстежувати зараз, аби побачити, чи досягнете ви своїх цілей у майбутньому. Якщо ваші випереджаючі індикатори відкалібровані так, як вам потрібно, в принципі, якщо ви не на вірному шляху досягнення своїх цілей, ви все одно можете внести корективи в стратегію.

Компаніям часто буває важко визначити випереджаючі індикатори. Хоча вони є важливою частиною вашої системи моніторингу продуктивності, вони відображають те, що, ймовірно, відбудеться в майбутньому. На жаль, вони не завжди точні.

Добре збалансована система моніторингу продуктивності також повинна включати запізнілі індикатори.

Запізнілі індикатори

Запізнілі індикатори часто збігаються з метриками цілей і завдань вашої компанії. Часто вони (але не завжди) дуже схожі в різних компаніях, незалежно від галузі. Вони повідомляють вам, що сталося (наприклад, дані про доходи і прибутки) і їх легко ідентифікувати і виміряти.

Запізнілі індикатори — важливий елемент у вашій структурі управління продуктивністю, тому що вони являють собою незаперечну істину. Однак, на відміну від випереджаючих індикаторів, ви нічого не можете зробити, щоб змінити результати. Запізнілі індикатори, коли ви їх переглядаєте, за визначенням є остаточними.

У деяких випадках компанії занадто багато уваги приділяють запізнілим індикаторам і втрачають важливі можливості вплинути на результати, коригуючи дії, які вплинуть на випереджаючі індикатори. Оскільки запізнілі індикатори спонукають зосередитися на результатах (числова міра того, що сталося), а не на результатах (бажаний результат), деякі організації можуть надмірно зосередитися на кінцевому результаті, не звертаючи уваги на те, яку шкоду вони можуть завдати на цьому шляху шляхом «обману» системи.

Але при обмані системи не береться до уваги вимір продуктивності за допомогою індикаторів. Комбінація випереджаючих і запізнілих індикаторів допомагає вашій команді краще зрозуміти продуктивність і, що дуже важливо, знайти способи її підвищення в майбутньому.

Розробіть фреймворк продуктивності

Щоб знайти правильний баланс між випереджаючими і запізнілими індикаторами, ви повинні розробити фреймворк продуктивності, в якому будуть сформульовані ваші стратегічні цілі. Там можуть бути і деякі фінансові цілі, наприклад, ми хочемо заробити стільки-то грошей або стільки-то прибутку, але ви також хочете подивитися на своїх клієнтів. Чи справді ми проникаємо на ринок і збільшуємо його частку?

Також фреймворк може включати внутрішні процеси, якість надання послуг і якість продукції, які є провідними індикаторами задоволеності клієнтів. У вас також повинні бути показники для ваших співробітників, наприклад, чи залучаєте ви потрібних людей і чи найматимете їх для створення якісного продукту в майбутньому.

Я стверджую, що управління продуктивністю вашої організації — одна (якщо не найважливіша) з речей, яку ви повинні робити як лідер. Якщо у вас є хороший фреймворк, який окреслює цілі для різних частин організації (тобто результати, а також драйвери продуктивності та фактори, що сприяють реалізації), а потім ви їх вимірюєте, у вас буде баланс між випереджаючими і запізнілими індикаторами, що потім допоможе вам підвищити продуктивність всієї вашої організації.

За матеріалами "What’s The Difference Between Lagging And Leading Indicator?", Forbes.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)