ІНСАЙТИ | Лідерство 30 травня 2024 р.

4 способи, як менеджери середньої ланки можуть стати кращими лідерами

Генеральна директорка BlueConic Корі Манчбах (Cory Munchbach) вважає, що найкращі менеджери — це ті, хто активно шукає шляхи вдосконалення.

Якщо ви працюєте в компанії середнього розміру, швидше за все, у кожного з вас є менеджер, якому ви підпорядковуютесь. Найчастіше перехід від рядового працівника до менеджера — це шлях до професійного зростання.

Проте очевидно, що не кожен може бути менеджером. На своєму шляху до посади СЕО я зіткнулася з кількома різними стилями управління і зрозуміла, що є кілька обов’язкових навичок, які допоможуть менеджерам першого рівня або середньої ланки пройти шлях від хорошого до визначного.

4 способи, як менеджери середньої ланки можуть стати кращими лідерами

Бачити негатив, але діяти на основі позитиву

Значна частина менеджменту полягає в тому, щоб орієнтуватися в протилежностях або крайнощах і знаходити шлях до розв’язання проблеми. Френсіс Скотт Фіцджеральд якось написав: «Тест на першокласний інтелект — це здатність утримувати в голові дві протилежні ідеї одночасно і при цьому зберігати здатність діяти», а також «бачити, що ситуація безнадійна, але бути рішуче налаштованим на те, щоб її змінити».

Я б сказала, що ці концепції також стосуються і менеджмент-ролі. Як наслідок, бути хорошим лідером може бути як дезорієнтуючим, так і розчаровуючим, особливо для людей, які є новачками в управлінні.

На певному етапі своєї кар’єри кожен менеджер стикається зі складними ситуаціями. Ключ до успіху полягає в тому, щоб ефективно з ними впоратися. Замість того, щоб шукати винних, розглядайте ці ситуації як можливості для пошуку конструктивних рішень і сприяння особистісному зростанню.

Не втрачайте з поля зору загальну картину

Люди схильні до того, що нейробіологи називають «упередженням негативу», тобто зосереджуватися більше на негативній інформації, ніж на позитивній, навіть якщо вона становить невелику частку доступної інформації.

Наприклад, таке упередження може призвести до того, що ви, як менеджер, зосередитеся на дуже проблемній людині у вашій команді, не помічаючи всіх інших чудових людей, які успішно справляються з роботою. Або ви можете стати занадто цинічним після неприємної кадрової ситуації, не помічаючи, як команда досягає нових вершин. Людині властиво зациклюватися на негативних моментах, але ви не повинні затримуватися на них занадто довго або втрачати з поля зору більшу, повну картину вашої команди.

Натомість, ви маєте навчитися всьому, що можете, з цього досвіду і тримати його в перспективі, особливо це стосується «перших кроків» на початку вашої управлінської кар’єри. Поверніться до того факту, що хоча цей негативний досвід є реальним, він все ж не є повною історією.

Важливіше те, що вам пощастило мати можливість відігравати певну роль у формуванні кар’єри людей, і для того, щоб мати змогу робити щось хороше, вам також доведеться прийняти і погане.

Станьте «мультиплікатором»

Один із найскладніших переходів для нових менеджерів — це перехід від ролі «робителя» (do-er) до ролі «дозволителя» (enabler). Багато хто намагається зберегти контроль, а не дати можливість своїй команді виконувати роботу, яку вони виконували раніше, щоб вони могли перейти до завдань більш високого рівня.

Найкращі менеджери діють як мультиплікатори для своєї компанії. Вони отримують більше від людей у своїх командах і від команди в цілому, покращуючи траєкторію розвитку компанії. Менеджери першого та другого рівнів, зокрема, є сполучною ланкою між вищим керівництвом і більшістю організації. Їх здатність передавати інформацію вгору і вниз має важливе значення для ефективної роботи компанії.

Визнання та оптимізація сильних сторін окремих членів команди для створення високоефективної команди — це навичка, яка потребує часу для розвитку. Моя порада — шукайте можливості активно створювати простір для своєї команди, відступаючи назад і дозволяючи тим, ким ви керуєте, продемонструвати свої здібності та реалізувати весь свій потенціал.

Будьте допитливими та емпатійними

Найкращі менеджери — це ті, хто активно шукає шляхи вдосконалення, наприклад, проходить тренінги, вчиться у експертів і спілкується з колегами. Один із найважливіших уроків лідерства, з яким я зіткнулася, — від executive-коучки та авторки Емі Джен Су (Amy Jen Su) про те, що менеджмент — це «і/або», а не «або/або». Вона підкреслює важливість усвідомлення: те, що мотивує або впливає на вас, може не збігатися з тими, ким ви керуєте, як і те, що не існує універсального підходу.

Видатні менеджери визнають, що оскільки люди нескінченно різноманітні, ви ніколи не зможете пізнати їх усіх. Щоби бути успішним менеджером у довгостроковій перспективі, потрібно залишатися допитливим та емпатійним — як до своїх безпосередніх підлеглих, так і до самого себе.

Вкрай малоймовірно, що за свою кар’єру менеджера вам вдасться уникнути помилкового найму, включення когось у план підвищення результативності, підтримати члена команди у складній особистій ситуації або звільнити працівника за погану поведінку. Ви навчитеся краще справлятися з цими речами, але вони ніколи не стануть легкими — та й не повинні.

Багато написано про те, який тиск зараз відчувають менеджери, адже робота зазнає низки масштабних змін, з якими раніше ніхто не стикався, включаючи глобальну пандемію та її наслідки, соціальну та геополітичну турбулентність, а також переосмислення ролі роботи в нашому житті.

Так, це важкий час для менеджера, але це також можливість вчитися в найскладніших умовах і вийти з них з унікальною підготовкою, аби впевнено та вміло керувати.

За матеріалами Fast Company.

Ілюстрація: innovativehumancapital.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)