ІНСАЙТИ | OKR 6 травня 2024 р.

Закон Гудхарта: як одержимість цифрами може потопити вашу стратегію

За спостереженнями керуючого партнера pm2 consulting Бретта Ноулза (Brett Knowles) і його колег, зробленими на основі аналізу сотень «найменш успішних» впроваджень OKR, найпоширенішою причиною слабких здобутків OKR є схильність людей плутати досягнення ключових результатів (Key Results) із досягненням цілей (Objectives). Тобто, замість того, щоб переслідувати цілі, вони женуться за результатами.

«Це те, що ми називаємо «сурогатною заміною» — плутати те, що вимірюється ("О"), з метриками, які використовуються ("KR")», — розповідає Ноулз.

«Ми бачили цей сурогат щонайменше у 70% невдалих рішень OKR, які ми проаналізували. Хороша новина полягає в тому, що цьому можна запобігти за допомогою хорошого дизайну OKR, і цю помилку можна виправити, якщо ви не уникнули сурогату ще під час початкового запуску — за умови, що ви помітили її досить рано».

Закон Гудхарта: як одержимість цифрами може потопити вашу стратегію

Закон Гудхарта гласить: коли міра стає ціллю, вона перестає бути хорошою мірою.

Найбільш цитованим прикладом дії цього закону є випадок із цвяховими заводами в Радянському Союзі. Метою централізованого планування було вимірювання результативності заводів, тому їм ставилися планові завдання щодо кількості вироблених цвяхів. Щоб виконати і перевиконати план, працівники виробляли мільйони крихітних, непотрібних цвяхів. Коли ж планові показники змінилися на загальну вагу вироблених цвяхів, вони натомість виготовили кілька величезних, важких і, знову ж, непотрібних цвяхів.

Закриті кейси є одночасно і мірилом ефективності, і ціллю організацій, що обслуговують клієнтів. Співробітники можуть просто закривати справи, не провівши їх повного вивчення та вирішення. Коли перегляди сторінок є одночасно і мірилом, і метою новинних сайтів і блогів, редактори піддаються спокусі публікувати шокуючий і суперечливий контент. У довгостроковій перспективі така поведінка, звісно, погіршує якість сайту, а показник переглядів сторінок перестає бути корисним індикатором залученості користувацької бази.

Як уникнути сурогату

Ось п’ять простих порад, як уникнути сурогату та побороти закон Гудхарта.

1. Створюйте цілі з конкретними здобутками

Цілі повинні бути сформульовані як здобутки, а не виходи. Наприклад, ми часто бачимо, як організації ставлять мету щодо якості, наприклад, «Виробляти відповідно до специфікацій» (або у сфері послуг «Швидко закривати заявки про несправності 1-го рівня складності»). Це вихід, а не здобуток. Сурогація відбувається з «вихідними» цілями, тому що вони повністю зосереджені на результатах, а не на вигодах для організації чи клієнта. Маючи таку ціль, перше, що слід робити, це дивитися на KR, щоб визначити конкретні атрибути якості — наприклад: «# деталей не відповідають специфікаціям», «# збоїв у роботі» тощо.

Щоб зафіксувати ці «вихідні» цілі, запитайте себе «чому» (кілька разів).

Наприклад, ми хочемо «Надавати клієнтам якісні рішення» —

  • Чому? «Щоб у них було менше проблем із нашим продуктом».
  • Чому? «Щоб вони отримали кращу ціну за свою покупку».
  • Чому? «Щоб вони робили повторні покупки і стали прихильниками нашої компанії».

Тепер ви можете написати свою мету: «Надавати продукти, які стимулюють повторні покупки і створюють прихильників клієнтів». Ця ціль «здобутку» матиме значно інші KR, ніж початкова «Надавати якісні рішення». Вибрані KR можуть бути такими, як «% доходу від повторного продажу», «кількість постійних клієнтів», «кількість позитивних згадок у соцмережах» тощо.

Цей орієнтований на «здобуток» підхід робить для вашої компанії одразу кілька важливих речей:

  • Зменшує ймовірність сурогату, усуваючи зосередженість на цифрах.
  • Створює простір для творчості для вашої команди з продажу — є набагато більше способів генерувати повторний продаж і заохочувати лояльних клієнтів.

2. Вимірюйте те, що важливо, а не те, що легко

Ваші KR мають бути спрямовані на бажаний результат, а не на те, що «близько», але не досягає мети!

Той, хто сказав «будьте обережні з тим, що ви просите, бо можете раптом це отримати», мав на увазі саме KR.

Знайдіть «ключові результати», які є саме тим, до чого прагне «ціль». Коли відбувається сурогатна заміна KR, які є не зовсім правильними, організація швидко рухається в хибному напрямку.

3. Не всі KR були створені рівними

Деякі KR набагато важливіші за інші. У прикладі вище, якби керівництво призначило вагу 80% для «% доходу від повторного продажу» і по 10% для кожного з «# повторних клієнтів» і «# позитивних згадок у соцмережах», воно б заохочувало команду з продажу збільшувати повторний дохід (можливо, від кількох клієнтів).

У той час як вагові коефіцієнти 10% для «% доходу від повторного продажу» і 80% для «# повторних клієнтів» призведуть до іншого результату — залучення широкого кола постійних клієнтів.

Це також те, що називають «справедливою угодою». Справедлива угода виникає тоді, коли керівництво заздалегідь вирішує, якими мають бути його пріоритети. (Нечесна угода — це коли керівництво не встановлює пріоритетів, а потім критикує людей (заднім числом) за те, що вони не знали, на чому слід було зосередитися).

4. Фокусуйтеся на цілях, а не на ключових результатах

Дуже важливо, щоб темою кожної наради з питань результативності була ціль, а не ключовий результат. Це не тільки налаштовує команди на правильні здобутки, але й вивільняє багато креативу, оскільки люди думають про шляхи досягнення здобутків, а не KR.

5. Послабте зв’язок між OKR і винагородами

«Зверніть увагу, що я кажу "послабити", а не "прибрати". На мою думку, було б божевіллям встановлювати OKR на основі того, що люди повинні робити, але не включати ці OKR у ваші розмови про винагороду. Хитрість полягає в тому, щоб зробити OKR лише компонентом цих розмов. Я писав про "Шість фаз магії OKR-зустрічей" (оцінка, навігація, компенсація, калібрування, комунікація та регулювання). OKR є "навігаційним" інструментом — вони допомагають вам орієнтуватися в бізнесі (повертаємо наліво чи направо?). Ці KR, як правило, є випереджаючими індикаторами», — зауважує Ноулз.

Метрики компенсації, котрі мають тенденцію відставати (а отже, не є корисними як KR), повинні піддаватися аудиту (оскільки людям слід знати, що їх винагороджують на основі «твердих» цифр) і мають відповідати логіці S.M.A.R.T. (що суперечить всій ідеї «бажаних» / розтягнутих цілей).

На завершення

Сурогація — це лише одна з п’яти основних причин невдач OKR-рішень, але вона є важливою, оскільки багато людей не помічають цієї проблеми, поки не стає надто пізно.

Щасливий кінець для клієнтів полягає в тому, що, включивши всі ці пункти в дизайн OKR, ви зможете швидко повернути свою команду на правильний шлях.

За матеріалами pm2 consulting.

Ілюстрація: aier.org



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)