РЕЦЕНЗІЇ | Книга 15 березня 2006 р.

Світ — простий: коротка історія XXI століття
(The World Is Flat: A Brief History of the Twenty-First Century)

Автор книги: Thomas L. Friedman (Farrar, Straus and Giroux, 2005)

Прогнозування завжди було дорогим задоволенням. Воно підтримувалося лише за допомогою наукових центрів і практикувалося виключно спеціалістами. Зараз прогнозування перетворюється на вміння, необхідне для виживання менеджерів, підприємців, тих, чия кар'єра тільки починається і тих, хто вже думає про відпочинок від роботи. Знання про те, що відбувається зараз (у даний момент), звісно, є потрібним, але дедалі менш ефективним. Нам слід знаходити вказівки на те, що відбуватиметься далі, навіть якщо це знання перевертає наш світогляд із ніг на голову.

Як відповідь на новомодну потребу прогнозування, маємо тисячі нових книжок, виступів, лекцій та консультацій, які дедалі швидше поширюються в сучасному інформаційному просторі. Цей рік не став виключенням. Кілька нових книжок допоможуть проникнути в суть питань про Ваш бізнес, життя, і про світ, у якому житимуть ваші внуки. І найбільш важливе питання: як можна вплинути на події майбутнього, щоб вони привнесли у наше життя достаток, успіх та сенс.

Щоб зрозуміти, чим за суттю відрізняється 2005-й рік від 1999-го року, слід звернутися до книги Томаса Фрідмена "Світ — простий: коротка історія XXI століття" (Thomas L. Friedman The World Is Flat: A Brief History of the Twenty-First Century). Навіть інтернет може відійти в минуле, але ті процеси, що він зрушив з місця — лише початок. Фрідмен пропонує дуже чітку теорію того, як і чому світ буде змінено.

Згідно з теорією Фрідмена, людство зараз знаходиться на півшляху до першої декади "Глобалізації 3.0" (Globalization 3.0). Глобалізація 1.0 стартувала у 1492 р. і була керована завоюваннями та імперіями — своєрідна глобалізація федерацій. Глобалізація 2.0, яка стартувала приблизно у 1800-му, була керована першою індустріальною ерою капіталістичних підприємств, організованих інтернаціонально навколо ринків і робочої сили — глобалізація компаній. Глобалізація 3.0, яка почалася на зламі тисячоліть, передбачає спрощення глобального ігрового поля і звуження світу робочої сили, ринків та ідей до розмірів "особистість-особистість" — глобалізація індивідуалів та малих груп. Фрідмен зводить атрибути Глобалізації 3.0 до 10 "спрощень" — подій і впливів, які, на його думку, поєднаються (почнуть діяти) на зламі тисячоліть.

  1. 9 листопада 1989 р. — "падіння" Берлінської стіни. Подія, маркована як різкий перехід від "світу стін до світу мереж". Подія надзвичайно важлива, оскільки дозволила нам сприймати світ як єдиний простір. Однією з подій, які дали можливість спрощення світу була презентація системи Windows 3.0, глобального комп'ютерного інтерфейсу.

  2. 8 серпня 1995 р. — день, коли мережеве програмне забезпечення стало загальнодоступним, спровокувавши інтернет-бум і перетворивши інтернет на Всесвітню Мережу (World Wide Web).

  3. Винахід технології, яку Фрідмен визначає, як "все програмне та технічне забезпечення, яке з'єднує всі комп'ютери". Таким чином люди зі всіх куточків планети стали ближчими одне до одного — вони можуть обмінюватися текстовими, графічними, звуковими та іншими матеріалами завдяки комп'ютеру.

  4. Наслідком попередніх трьох подій стало формування платформи для дешевого всесвітнього співробітництва між людьми.

  5. Можливість швидкого обміну інформацією дає можливість, наприклад, перенесення цілого заводу до Китаю, з метою використання дешевої робочої сили. Таким чином, Китай починає впливати на світовий ринок.

  6. Відкритий код дає можливість співробітництва та використання вже винайдених платформ (Linux, Windows, Firefox, Explorer).

  7. Такі компанії, як UPS, беруть контроль над повною логістичною операцією. Коли Ви передаєте зіпсований ноутбук Toshiba через UPS, він спершу буде доставлений до ремонтного офісу UPS, де буде відремонтований, а згодом — буде доставлений до місця призначення.

  8. Ланцюг постачання використовує платформу обміну даних, інтернет і штрих-коди, щоб забезпечити таку ситуацію, що коли певний предмет зникає з полиць (наприклад, інтернет-магазину у Флориді), це автоматично означає початок виробництва цього предмету (наприклад, у Китаї).

  9. "Інформування" — так Фрідмен називає демократичний доступ до персональних знань, що було немислимим всього 10 років тому. Можливість для мільйонів людей у всьому світі використовувати надпотужні і безкоштовні пошукові механізми, за допомогою яких вони можуть знайти практично будь-яку інформацію чи товар.

  10. Безкабельний доступ і голосовий зв'язок у межах інтернету — це те, що Фрідмен називає "стероїдами". "Стероїди існують для того, щоб набагато посилити всі нові типи співробітництва, з'являється можливість працювати з будь-яким із них, з будь-якої точки, з будь-якого комп'ютера".

Точка зору Фрідмена на світ не відповість на питання, що з Вами трапиться в майбутньому. Але його теорія здатна допомогти Вам зрозуміти і зреагувати відповідно до вимог часу, коли Глобалізація 3.0 прийде до вашої компанії, рідного міста чи нації. Фрідмен з особливим інтересом фокусується на економічному виклику, який буде посланий Китаєм та Індією решті світу. А також говорить про поразку навчальної системи США.

Зважуючи, вірити чи ні теорії Фрідмена, зверніть увагу на те, що майже кожен, кого він цитує, належить до великих керівників, директорів, держсекретарів, прем'єр-міністрів. Це авторитетна інформація про думки людей, які керують світом. Проте, авторитетні джерела Фрідмена обмежують його світобачення: світ спрощується (стає більш зручним) для еліти, про яку говорить Фрідмен, але він майже не говорить про тих людей, які знаходяться на рівень нижче управлінців, бізнесменів, керівників і т. п..

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)