РЕЦЕНЗІЇ | Книга 20 липня 2010 р.

Ремікс: Як поєднати мистецтво та комерцію в гібридній економіці

Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy

Більше десяти років Лоуренс Лессіг (Lawrence Lessig), адвокат за професією, працював над дослідженням взаємодії Інтернету та закону. У своїй книзі "Ремікс: Як поєднати мистецтво та комерцію в гібридній економіці" (Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy) Лессіг малює картину зростання та падіння споживчої культури.

Він починає з дев'ятнадцятого століття, коли ще не було ні радіо ні фотографії, а люди переважно створювали свою власну музику. Лессіг називає даний споживчий процес "творчою" (read write чи RW) культурою. Протягом XX-го століття, популярні медіа, такі як радіо, вінілові пластинки та кіно створили значний перехил в бік "нетворчої" (read only чи RO) культури, в якій високо комерціалізована інформація, мистецтво та розваги представлялися пасивним слухачам та глядачам, які практично не мали ані можливості ані мотивації творити самостійно.

У XXI-му столітті, в еру цифрових технологій та Інтернету, для будь-якого споживача куди легше змінювати вже наявні роботи: змішувати їх, отримуючи щось нове, чи створювати власні оригінальні праці. Сьогодні, маючи мобільний телефон з камерою та доступ до YouTube, практично кожен користувач Інтернету отримує можливості, які всього кілька років тому були доступні лише обраним людям. По суті це означає повернення до RW-культури. Лессіг наводить ще багато прикладів, чому це відбувається.

На превеликий жаль, переконаний автор, наші сучасні закони не передбачають створення таких робіт. Більше того, якщо ви у власній творчості застосуєте твори інших людей, це може бути сприйнято як порушення закону і навіть кримінальний акт.

Окресливши проблему невідповідності сучасного закону авторських прав до сучасної ж культури, яка була спричинена швидким розвитком Інтернету, Лессіг намагається знайти вихід із ситуації у другій частині книги. Він закладає основи абсолютно нової системи авторських прав, яка дасть змогу авторам отримувати прибуток при цьому ефективно існуючи у середовищі, де творити може кожен — "RW-культура".

Лессіг виділяє два типи "економіки" в Інтернеті: традиційну комерційну, в якій товари та послуги обмінюються на гроші; та "вільну економіку обміну" (sharing economy), у якій товари та послуги обмінюються на любов, альтруїзм, патріотизм, задоволення від участі... що завгодно окрім грошей. Наприклад, Amazon належить до першого типу економіки, а Wikipedia — найяскравіший приклад другої.

Лессіг же наголошує на важливості створення третього типу економіки — своєрідного гібрида, який поєднає найкращі риси комерційної та вільної економіки. Про те, як це зробити і що для цього потрібно — йдеться у книзі.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Емоційний успіхЕмоційний успіх
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)