РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 25 січня 2018 р.

Корисний шаблон: чому варто прочитати книгу «Створюємо бізнес-модель»

Автор: Юрій Зеленін
Джерело: m!nd

Створюємо бізнес-модель. Новаторські ідеї для всіх і кожного (Александер Остервальдер, Ів Піньє)
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО КНИГУ
Часто чую від людей: «Хочу мати свій бізнес». І це не дивно — адже «бізнес» перекладається з англійської як «справа», і більшість людей хоче займатися улюбленою справою, заробляючи при цьому на життя. Але скільки є випадків, коли після старту бізнес «не йде», «буксує», «гальмує», або взагалі «стоїть на місці», тобто не розвивається. У більшості випадків причиною такої ситуації є недостатня або неправильна підготовча робота до запуску свого стартапу. А давній вислів про те, що потрібно сім разів відміряти, перш ніж відрізати, є актуальним і в наш динамічний час.

Для того щоб уникнути такої ситуації або терміново її виправити, стане в пригоді книга «Створюємо бізнес-модель» (Business Model Generation), написана Александром Остарвальдером (Alexander Osterwalder) і Івом Піньє (Yves Pigneur) у співавторстві з 470 практиками з 45 країн світу. Вона буде корисною не лише для «стратегів і новаторів, для тих, хто змінює правила гри і готовий ризикувати» (цитата автора), а й для багатьох підприємців, які бажають вивести на ринок свій продукт або послугу, і опиняються серед сотень конкурентів з подібними пропозиціями. Вона стане настільною для менеджерів і власників компаній, чий бізнес застопорився і потребує термінових змін. І навпаки — для тих, хто регулярно провадить самодіагностику своєї компанії з метою запобігти кризовим ситуаціям.

Автори книги справедливо відзначають, що конкуренція від продукту, його ціни і якості вже перейшла на рівень бізнес-моделей. І чим продуманішою і досконалішою буде бізнес-модель, тим більше шансів матиме компанія для виграшу в конкурентній боротьбі. На думку авторів книги, бізнес-модель компанії обґрунтовує причини, завдяки яким створюється і утримується цінність для стейкхолдерів, тобто осіб, зацікавлених у діяльності компанії.

Творці книги розробили зручний інструмент, який повсюдно використовується в сучасному успішному бізнесі — це шаблон бізнес-моделі або «канва», що складається з дев’яти ключових структурних блоків:

  • споживчі сегменти;
  • ціннісні пропозиції;
  • канали збуту;
  • взаємини з клієнтами;
  • потоки надходження доходів;
  • ключові ресурси;
  • партнери;
  • види діяльності;
  • структура витрат.

Шаблон дозволяє не лише структурувати і описати бізнес-модель компанії, але і порівняти її з іншими компаніями-конкурентами для виявлення ключових конкурентних переваг.

У книзі наведені різні стилі існуючих бізнес-моделей з прикладами відомих успішних компаній, які змогли стати лідерами на висококонкурентних ринках завдяки унікальності та інноваційності саме своїх бізнес-моделей. Автори описують методи і особливості дизайну нових бізнес-моделей, які є універсальними, незалежними від галузі та специфіки компанії. У книзі порушується питання про можливість і необхідність правильного переосмислення стратегії своєї компанії за допомогою шаблону бізнес-моделі.

Книга «Створюємо бізнес-модель» унікальна тим, що об’єднує в собі з першого погляду несумісне — творчість і системність. Тому, впевнений, її високо оцінять як власники і менеджери компаній, в яких системність процесів, ретельність і глибина аналітики грає першорядну роль, так і бізнесмени-креативщики, для яких бізнес — це можливість створювати нові продукти, компанії та навіть цілі ринки.

Про автора:

    Юрій Зеленін, виконавчий директор бізнес-школи «Міжнародний інститут бізнесу».


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)