РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 12 червня 2018 р.

На допомогу розуму: чого вчить «Емоційний інтелект» Деніела Гоулмана

Джерело: K.Fund Media

Звідки беруться високоінтелектуальні дурні та як уміння розуміти свої і чужі емоції сприяє успіху.

Емоційний інтелект. Книжка, яка змінює уявлення про те, що означає бути розумним (Деніел Ґоулман)
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО КНИГУ
Ані шкільні або університетські бали, ані результати IQ-тесту не можуть показати реальний рівень цієї, можливо, навіть визначальної для життєвого успіху якості. Йдеться про так званий емоційний інтелект — досить нове в сучасному світі поняття. Популярним воно стало завдяки книзі Emotional Intelligence («Емоційний інтелект») американського психолога і наукового журналіста Деніела Гоулмана (Daniel Goleman), що стала бестселером.

Згідно з автором, емоційний інтелект (EQ) — це здатність розуміти і розпізнавати свої і чужі емоції, а значить і наміри, бажання і почуття. І, що найважливіше, — вміння керувати емоціями і почуттями і впливати на свою поведінку та поведінку людей.

Це вміння надасть неоціненну послугу розуму, якому належить приймати рішення, впевнений Гоулман. Адже чим більше у тебе інформації про ситуацію, чим краще ти себе контролюєш, тим краще ти все проаналізуєш. І результати дій будуть вищими.

Навіщо нам емоційний розум

У прийнятті нами рішень беруть участь дві різні здатності мислення: раціональна і емоційна.

Емоційний розум реагує на те, що відбувається навколо, набагато швидше, ніж раціональний. Це допомагає в особливих ситуаціях одразу почати діяти, виключаючи довгі аналітичні роздуми.

Імовірно, в процесі еволюції ця властивість була необхідна людям для прийняття таких рішень, як: «чи можу я з’їсти це або воно з’їсть мене?». Логічно, що в такій ситуації не до довгих роздумів.

Так емоційний розум допомагав нашим предкам виживати, будучи своєрідним радаром для визначення небезпеки.

По суті, у нас два розуми — один думає, інший відчуває. Емоційний розум бере участь у логічному мисленні так само, як і раціональний. Емоції вказують неупередженій логіці потрібний напрямок і допомагають прийняти оптимальне рішення.

Усі ми родом з дитинства

Емоційний інтелект починає розвиватися на самому початку життя дитини, а інші емоційні здібності вже «накладаються» на них протягом усього дитинства. Таким чином, емоційний інтелект людини безпосередньо залежить від того, яким було його дитинство. Кожен контакт дитини і батьків має емоційний підтекст.

Погано розвинений EQ навіть за високих інтелектуальних показників може стати перешкодою в досягненні успіху

Діти, батьки яких погано володіють соціальними навичками, частіше за інших погано вчаться, хоча і не мають жодних проблем з розумовим розвитком, важче знаходять спільну мову з однолітками, а то й взагалі стають злочинцями.

Погано розвинений EQ навіть за високих інтелектуальних показників може стати перешкодою в досягненні успіху. Високоінтелектуальний дурень в емоційному сенсі — явище аж ніяк не рідкісне.

EQ можна і потрібно розвивати

Емоційна компетенція відіграє важливу роль як в економічних і сімейних відносинах, так і впливає на те, наскільки просто вивести людину з рівноваги. Автор розповів про тривалі дослідження, які показали: діти, які залишалися життєрадісними навіть під час важких випробувань, набагато краще володіли основними емоційними навичками. Серед таких навичок спокійність, дружелюбність, упевненість в собі й оптимізм.

Гоулман впевнений, що EQ можна вдосконалювати — як и будь-які інші навички та вміння. І робити це потрібно з дитинства, у тому числі за допомогою спеціальних програм в школах. Це не лише сприятиме особистим успіхам кожного, а й розвитку суспільства загалом.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)