РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 31 серпня 2018 р.

Чотири голови краще: «Управління змінами» Іцхака Адізеса

Джерело: K.Fund Media

Іцхак Калдерон Адізес (Ichak Kalderon Adizes) — один із найвідоміших гуру менеджменту, колишній штатний викладач Школи менеджменту Андерсена при Каліфорнійському університеті, запрошений професор Стенфордського, Колумбійського та Єврейського університетів, засновник і директор Інституту Адізеса. А ще він — автор кількох книг, найвідоміші з яких, мабуть, — «Управління життєвим циклом корпорації» та «Ідеальний керівник».

Примітно, що всі його книги — приблизно про одне й те саме. Але при цьому всі — цікаві й корисні.

«Управління змінами для досягнення найліпшого результату в бізнесі і повсякденому житті» (Mastering Change: The Power of Mutual Trust and Respect in Personal Life, Family Life, Business and Society) автор кілька разів переробляв. Українське видання побачило світ у 2018-му році завдяки видавництву BookChef. У комплекті з книгою йдуть також два робочих зошита — для бізнес-тренера і для студента.

Управління змінами (Іцхак Адізес)

По поличках

«Управління змінами» написана в стилі «Діалогів» Платона: питання уявного учня — детальна відповідь учителя. Часом автора заносить у філософію, міркування про релігію, історію, сім’ю та політику, причому сімейні приклади вельми наочні та зрозумілі. І все-таки книга про те, як керувати бізнесом. До речі, до класичного управління змінами (change management) вона має лише непрямий стосунок: хіба що в тому сенсі, що зміни — невід’ємна частина бізнесу.

В основі «Управління змінами» — відома за іншими книгами автора типологія керівників. Управлінські моделі, що застосовують усі успішні менеджери, за Адизесом, можна «розкласти» на чотири «вектори».

  • Producing, або Р — виробництво продукції і взагалі результатів; «що робити зараз».
  • Administrating, A — адміністрування, тобто складання інструкцій, опис бізнес-процесів і т.ін.; «як робити».
  • Entrepreneur, Е — підприємництво, стратегічне мислення, прогнозування майбутнього; «чому це потрібно робити».
  • Integrating, I — робота з людьми, створення системи цінностей; «для кого робити» і «хто це робитиме».

Чотири — не в одному

В одній людині всі чотири літери не уживаються, домінує одна або дві. Саме тому, вважає Адізес, для управління бізнесом потрібно мати команду носіїв різних букв. Тобто бізнесу потрібен і генератор нових ідей (Е), і той, хто ці ідеї втілюватиме в конкретні продукти (Р), і розробник інструкцій (А), і натхненник команди (I). У гіпертрофованому вигляді адміністратор А стає непробивним бюрократом, а, скажімо, інтегратор I — політиканом.

Більше того, їм ще й важко зрозуміти один одного. Типовий А схильний відповідати «ні», що насправді означає «взагалі-то можливо».

Його слід переконувати, і врешті він скаже «так». А ось якщо «так» вимовляє типовий Е, це означає щось на зразок «непогана ідея, варто подумати», а не остаточний дозвіл. Адізес — а він консультував бізнесменів більше ніж у 40 країнах — наводить кумедні (якщо з боку) випадки, коли підлеглі неправильно розуміли боса. Наприклад, починали проект з будівництва фабрики в іншому місті, а згодом виявлялося, що президент компанії «просто міркував уголос». Тому книгу правильніше було б назвати «прикладною конфліктологією». Там є рекомендації — як поводитися з А, як з I, а від кого взагалі краще триматися подалі.

А крім того…

У книзі є маса спостережень і деталей — начебто тривіальних, але які змушують замислитися. Наприклад, «люди часто-густо плутають «хочу», «є» і «має бути». Або «демократія — система ефективна, але нераціональна, а диктатура — раціональна, але неефективна». Або «коли у вас один віце-президент з маркетингу та збуту, швидше за все, маркетингової функції немає… Відділ маркетингу здійснює функції підтримки продажів і називає це маркетингом». І те саме — щодо поєднання виробничого і конструкторського відділів, тому що одні турбуються про «сьогодні», а інші — про «завтра».



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті100 правил успішних людей. Маленькі вправи для великого успіху в житті
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)