ТЕНДЕНЦІЇ | Ритейл 19 листопада 2019 р.

Що перейняти у Amazon або IKEA: тренди ритейлу, актуальні для України

Автор: Максим Лень
Джерело: "НВ Бізнес"

Сьогодні ринок ритейл швидко розвивається, в основному за рахунок масштабування активів Amazon і Alibaba, які створюють новий глобальний ландшафт цієї індустрії. Решта ритейлерів повинні швидко адаптуватися, щоб йти в ногу з часом, оскільки обидва гіганти просувають e-commerce, інформаційні технології, штучний інтелект. Такі підходи, ймовірно, будуть проаналізовані і застосовані на всіх ринках в найближчому майбутньому. Вони здійснюють революцію в поставках і ставлять під сумнів традиційний роздрібний підхід.

Що перейняти у Amazon або IKEA: тренди ритейлу, актуальні для України Максим Лень, медіа-директор Forward Media, що є частиною Havas Group, ділиться головними ритейл-трендами, які актуальні і для України.

1. Зрада традиційним концепціям

Звичні формати торгових приміщень змінюються під тиском споживчих вимог. Все більше гравців експериментують з простором, його технологічністю, і підходами до обслуговування клієнтів.

IKEA прагне відповідати зручності міського покупця, відкриваючи безліч точок малого формату.

Nike фокусується на особливостях різних комьюніті і впроваджує мобільні технології: резервування товару, зберігання придбаних товарів у шафках самообслуговування і т. д. Все через смартфон.

Зрада традиціям — це можливість освіжити торгові точки, надихаючи споживача реалізувати власний consumer journey.

2. Кількість власних торгових марок зростатиме

За останні 3 роки кількість власних ТМ на полицях подвоїлася. Представники категорії активно розвивають цю стратегію, адже вона допомагає диференціюватися в очах покупця, який просто завалений безпрецедентною кількістю точок і способів покупки одних і тих же товарів.

Target у 2018 запустив 8 власних торгових марок.

Amazon з 2017 по 2018 запустив 66 власних ТМ.

UA Retail — 13% — частка власних ТМ у портфелі головних гравців в Україні.

Якщо категорія розраховує отримати максимальний дохід від такої стратегії, необхідно інвестувати в рекламу даних ТМ.

3. Оптимізація часу споживача

Цього року очікується прорив розвитку технологій щодо розумного і автоматизованого розрахунку. Ринок уже чув про Amazon Go і його бескассові магазини, але й інші компанії не стоять на місці, поступово впроваджуючи власні технологічні рішення для прискорених покупок і оптимізації часу споживача.

Amazon Go — мережа невеликих магазинів без кас. Все, що вам потрібно це однойменний додаток з прив’язаною платіжною карткою. Зайшов — Взяв — Вийшов. Система сама відстежить, що саме ви взяли… ну прямо-таки магія.

Сільпо впровадили каси самообслуговування, чим задали тренд для українського ринку. Реалізований не вперше, але є найбільш широким кейсом на UA-ринку.

«Доводиться бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитися на тому ж місці, а щоб потрапити в потрібне місце, потрібно бігти вдвічі швидше» («Аліса в країні чудес»).

4. Buy Online, Pick up In Store (BOPIS)

Дистрибуція придбаних товарів через «шафки очікування» хороший і відносно простий приклад інновації, яка не така і нова для категорії, але цілком може стати проривом для ринку вже в 2019 році. Важливо удосконалювати підходи і розробляти нові ідеї проектування і модернізації торгових точок.

Walmart встановив «шафки очікування» в магазинах і вивчає можливість удосконалення процесу через інші технології, наприклад, безпілотне таксі для доставки покупців до «шафок».

Auchan France реалізував можливість онлайн замовлення через додаток. Отримання ж товару відбувається в зручний для споживача час у спеціальних точках видачі.

Rozetka розвиває мережу «шафок» по всій країні.

Йдеться не просто про зручність, вартість та якість. У свідомості споживача онлайн і оффлайн вже взаємопов'язані.

5. Маркетинг соціального попиту

У споживача є попит на соціальні ініціативи, а категорія, повинна прагнути його задовольнити.

DICK’S Sportswear оголосив, що більше не буде продавати гвинтівки в своїх магазинах, після стрілянини в школі у Флориді.

Sodastream закликає боротися із забруднення світового океану.

Metro C&C розвиває мережу точок сортування сміття на території парковок супермаркету.

Сільпо крім розвитку мережі точок і програми Silpo Recycling, зв’язали проект з програмою лояльності. Споживач може здавати сміття на переробку і отримувати за це бонусні бали в програмі лояльності.

Важливо дати споживачеві можливість реалізувати свій соціальний порив.

6. SMM повинен стати ще цілеспрямованішим

Соціальні медіа — зростаюча складова ритейл маркетингу. Молоді покупці звертаються до соціальних мереж не тільки для спілкування, але і для взаємодії з улюбленими брендами. Категорія все активніше використовуює соціальні мережі, заохочуючи покупців говорити з ними. Про все від питань обслуговування, до змін, які вони хотіли б бачити.

7. Персоналізація — ключ до лояльності

Великі гравці зробили кроки щодо зміни або оновлення програм лояльності.

63% споживачів хочуть, щоб їхній досвід покупок аналізувався і використовувався для персоналізації пропозицій у майбутньому.

64% готові ділитися особистими даними в обмін на бали й автоматичне нарахування бонусів.

Target дає персоналізовані переваги, спрямовані на більш глибоку і регулярну взаємодію з компанією. Аналізує покупки і пропонує релевантні бонуси.

Walmart впровадив додаток, що дозволяє покупцям замовляти, оплачувати і отримувати товари онлайн, фізично перебуваючи в магазині, тобто минаючи черги і заощаджуючи час.

Сьогодні лояльність — це більше, ніж невеликі знижки. А персоналізація — це більше, ніж email-розсилки.

Ілюстрація: jscljabalpur.org



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)