БІЗНЕС-ОСВІТА | Тенденції освіти 27 січня 2012 р.

Визначаємо майбутні тренди в освіті

Вайнод Косла (Vinod Khosla), засновник компанії Khosla Ventures, розповідає, яким чином штучний інтелект здатен суттєво змінити світ за рахунок комп'ютерних потужностей та людських здібностей. У Вайнода є кілька статей на цю тему. І в одній з них він розмірковує про те, яким чином технології змінюватимуть освіту вже в найближчому майбутньому.

Вайнод Косла (Vinod Khosla)
Вайнод Косла
(Vinod Khosla)
Ми настільки звикли до сучасної освіти, до того, що наші діти спершу відвідують початкову школу, потім ідуть до середньої школи, після чого поступають у технікум чи університет, що нам важко уявити, якісь зміни в цій системі. Тим не менше, сучасний підхід є цілком лінійним і абсолютно стандартизованим. Але, що найгірше — він вимагає від кожного учня та студента фіксованого часу на засвоєння тих чи інших знань, тоді як всі ми розуміємо, що люди мають різні здібності до навчання. Сучасна освіта не враховує людської індивідуальності.

Сучасні тенденції в освіті

Вже зараз можна простежити деякі основні тенденції в освіті, серед яких найбільш показовими будуть децентралізація та перетворення освіти на гру (gamification). Розуміння цих трендів і є першим кроком на шляху до усвідомлення того, чому в майбутньому нам не потрібні будуть вчителі чи чому ми зможемо вивільнити вчителів для більш важливих речей, перетворивши їх на наставників.

Програмне забезпечення може вивільнити вчителів для більш "людських" стосунків, давши їм час на дружню комунікацію з дітьми, замість того, щоб бути лекторами та кричати на них. І ця можливість дуже важлива, оскільки окрім власне навчання, школи дають дітям важливі соціальні навички через спілкування з вчителями та іншими дітьми. І цього комп'ютери поки що не зможуть зробити без людей.

Децентралізація допомагає створенню контенту, який не лише доступний в онлайні, але й є інтерактивним та мобільним. Схоже, що в майбутньому саме такий тип контенту буде панівним в освіті. Але головне — вже сьогодні є організації, які пропонують подібний контент на абсолютно безкоштовній основі. Такий підхід, по суті, пропонуватиме універсальне навчання (за незначними виключеннями).

Загальна доступність мобільних пристроїв на зразок планшетів чи смартфонів та нова тенденція до перетворення навчання на гру в результаті призведе до пришвидшення змін у сфері освіти. А зручні можливості для збору даних в онлайні дозволять краще розуміти поведінку учнів та їх прогрес.

Перетворення навчання на гру в своїй основі — дуже цікава тенденція. Коли батьки чують слово гра (особливо — комп'ютерна гра) вони зазвичай вважають її марною тратою часу. І що найгірше — тратою своїх талантів. Дебати про місце ігор у навчальному процесі тривають, але один аспект ігрового процесу є очевидним для всіх — немає нічого більш захопливого, ніж гра! Тому саме ігри можуть стати найкращим рушієм і, водночас, мотивацією до навчання.

Вже сьогодні 60% провідних навчально-ігрових додатків для iPhone створюються для дітей дошкільного віку. Невже дорослі справді сподіваються, що, пішовши в перший клас, їхні чада забудуть про свій дитячий ігровий досвід?

Яким буде майбутнє освіти

Замість того, щоб змушувати студентів засвоїти ті чи інші знання, вчителі будуть спонукати їх самостійно включатися в навчальний (а по суті — ігровий) процес. Всі основні технології, необхідні для цього, існують вже сьогодні. Самомотивація стане основним реактивним рушієм навчання, а як наслідок — саме навчання стане набагато швидшим. Адже будь-який матеріал засвоюється набагато швидше, якщо він сприймається із задоволенням.

Не менш важливо те, що вчорашні учні будуть спроможні (і хотітимуть) навчити новим речам свою спільноту: друзів та рідних. Дітям притаманна природна здібність навчатися і навчати. Можливості соціалізації та перетворення навчання на гру зведуть освіту до створення комфортного і зручного середовища, в якому учні самостійно обиратимуть найбільш ефективні для себе підходи та швидкість навчання. Втім, це зовсім не означає, що "живі" вчителі стануть непотрібними. Навпаки — ця професія стане ще більш цікавою та необхідною, оскільки в ній з'явиться більше наставництва та креативної взаємодії з учнями.

За матеріалами "Identifying Emerging Trends In Education", TechCrunch.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
29-30 червня 2017
Київ, Нивки-Холл
Управлінський облік: стратегія управління компанією (Олена Павлова)
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Обретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеруОбретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеру
Привычка к творчеству. Сделайте творчество частью своей жизниПривычка к творчеству. Сделайте творчество частью своей жизни
Преврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностьюПреврати себя в бренд! 50 верных способов перестать быть посредственностью
Истинный профессионализмИстинный профессионализм
Лидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесеЛидер без титула. Современная притча об истинном успехе в жизни и бизнесе


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)